Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  28 sie 2010, 17:56
 mazowieckie
#29324
Sporo wyjasniles :)

Ale prawda jest taka czym wiecej tych hm nowinek tym wieksze prawdopodobenstwo ze cos nawali.
By Philip7 -  30 sie 2010, 1:22
 -------
#29357
Osobiscie nie mam doswiadczen z DPF bo go nie mam :) ale dostalem swego czasu ofertę na usunięcie filtra.
Nie znam nikogo kto korzystał z tej usługi ale podaję namiary jakby co:


Wyłączanie Filtra Cząstek Stałych FAP / DPF

Jeżeli Państwa klient ma problem z filtrem cząstek stałych, który uniemożliwia normalną eksploatację samochodu (uporczywe błędy, praca silnika w trybie awaryjnym, spadek mocy, częsta konieczność wymiany, kosztowne serwisowanie), możemy całkowicie wyłączyć obsługę filtra FAP / DPF we wszystkich nowoczesnych dieslach. Wyłączenie filtra jest 2-etapowe i polega na mechanicznym usunięciu wkładu filtra cząstek stałych oraz na dostosowaniu elektroniki silnika do pracy bez tego elementu. W oprogramowaniu sterownika silnika dokonujemy odpowiednią korektę, aby komputer przestał „widzieć” filtr. Demontujemy obudowę filtra i usuwamy z niej zużyty wkład. W rezultacie z filtra pozostaje tylko metalowy korpus wraz z czujnikiem temperatury. Następnie wnętrze obudowy filtra uzupełniamy instalując przelotową rurę ze stali kwasoodpornej. Zmodyfikowany w ten sposób korpus filtra instalujemy z powrotem na swoje miejsce. Od spodu auta nie są widoczne żadne zmiany, nawet w razie dokładniejszych oględzin auta trudno będzie dostrzec jakiekolwiek ślady modyfikacji. Operacja nie pociąga za sobą jakichkolwiek problemów czy reakcji niepożądanych ze strony auta - nie będzie żadnych błędów ani awaryjnych trybów pracy, prób regeneracji, itp.
By krisv -  30 sie 2010, 9:07
 mazowieckie
#29358
Reklama nadwornego tunera SEATa czyt iberia motors jak dobrze pamietam.

Sporo jest takich ofert na rynku.
By speedbass -  30 sie 2010, 9:32
 pomorskie
#29360
ale jak powiedziałem wyżej bazują na rozwiązaniach V-techu
kreator mocy to warszawski Vtech czyli jedni za a drudzy przeciw na starcie
By darth007 -  01 wrz 2010, 19:03
 -------
#29422
Wynika z postów, które przeczytałem, że nikt tego ustrojstwa nie wycinał a zadzwońcie tylko do firm, które to się tym zajmują, wtedy usłyszycie ile to DPF w golfach 5 już usunęli. Dziwne tylko, że nikt z forumowiczów nie ma własnego doświadczenia. :D
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 wrz 2010, 0:29
 pomorskie
#29428
darth007 pisze:Wynika z postów, które przeczytałem, że nikt tego ustrojstwa nie wycinał a zadzwońcie tylko do firm, które to się tym zajmują, wtedy usłyszycie ile to DPF w golfach 5 już usunęli. Dziwne tylko, że nikt z forumowiczów nie ma własnego doświadczenia. :D

nie wszyscy są na forum, jest tu nas w zasadzie garstka
By remik71 -  05 wrz 2010, 14:35
 -------
#29506
Faktem jest, że w golfach V 1.9 tdi i pokrewnych dpf-a usuwa się rzadko, nie ma z nimi aż takich problemów jak w innych markach, to ostateczność. Gdy wymaga wymiany, to po prostu szkoda pieniędzy na nowy filtr. Najwięcej ecu trafia do mnie z opli, potem z audi 2.7 i 3.0 tdi.
Po usunięciu zapomina się o problemie, auto trochę mniej pali i co najważniejsze nie przybywa "oleju". Właściciele w miarę nowych opli bardzo cieszą się, bo musieli przed zabiegiem wymieniać olej nawet co 5 tys. km!
Są tacy, którzy decydują się na usunięcie tylko po to, aby wyżej podnieść moc.
Awatar użytkownika
By komar_2 -  29 sie 2012, 13:45
 mazowieckie
#80525
Witam wszystkich.
Niestety w wątku nie padły nigdzie interesujące mnie opinie osób które usunęły już DPF.
Co do samego filtra nie przeszkadza mi to, że jest w aucie do chwili kiedy działa poprawnie niestety od jakiegoś czasu są z nim co raz większe problemy, może być to wina podniesionej mocy może kiepskiego w naszym kraju paliwa może czegoś innego.
Początkowo filtr wypalał się po przejechaniu 300-500 km po jakimś czasie zaczął to robić w okolicach 150 km miała to być wina nagromadzenia sadzy ok 50g. Niestety tak częste wypalanie filtra skutkowało rozrzedzaniem i przybywaniem oleju co zmuszało mnie do wymiany co 7-8 tys km zamiast 30 (longlife) Obecnie jestem po czyszczeniu filtra i sytuacje się nie poprawiła, może być to wina uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień bo teraz wypala się zawsze po przejechaniu 80 km. Jeśli po jego wymianie się sytuacja nie poprawi pozostaje tylko wycięcie a koszty się tylko zwiększają.
Jeśli jakiś forumowicz jest po usunięciu filtra i jest zadowolony z firmy w której to zrobił chętnie poznam namiary tej firmy.
By jurgeen -  29 sie 2012, 14:20
 pomorskie
#80530
U kolegi w robocie wycinają DPFy i z tego co się orientuję to całkiem sporo aut na to przyjeżdża i wszyscy zadowoleni, a wiem że przyjeżdża dużo VAGów z TDikami, właśnie Golfy, A3 bo pojawiają się jakieś problemy. Wycięcie polega to na tym, że wstawia się emulator DPFa, który wysyła do komputera informacje, że DPF jest zapełniony w np. 1%. I to ten emulator to największy koszt usługi.
Awatar użytkownika
By komar_2 -  29 sie 2012, 14:53
 mazowieckie
#80536
Dzięki kolego za informacje.
Przejrzałem stronę
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
oraz prospekty o Golfie V i podjąłem decyzje o wycięciu DPF jak najszybciej.
O to przykłady.
Silnik 2.0 BKD 103 kW (140 PS) TDI Norma: Euro 4, CO2-Emission kombiniert, g/km 146–154
Silnik 2.0 BMM 103 kW (140 PS) TDI Dieselpartikelfilter Norma: Euro 4, CO2-Emission kombiniert, g/km 149–154
Ze skrzynią automatyczną BKD 159–165 g/km a BMM 162–167 g/km
Z tego wynika, że filtr DPF nawet odrobinę zwiększa CO2 a po jego wycięciu samochód nadal ma normę Euro 4 :)
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
By fredric -  29 sie 2012, 21:50
 mazowieckie
#80590
Ostatnio w octawi bmn usuwaliśmy dpfa, robotę wykonał rogal i robiony był program. Fizycznie nie ma filtra tylko pusta puszka a programowo zrobione tak jakby auto wyjechało z fabryki bez dpfa. Wszystko chodzi super nic się nie dzieje z autem, zapitala na całego.
Awatar użytkownika
By Tyson -  29 sie 2012, 22:38
 mazowieckie
#80596
komar_2, jesteś z wawy więc majstrów masz do wyboru. Tak jak napical fredric - u rogala, taką usługę wykona też masters.
http://www.tdi-tuning.pl/dpf.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - krótka lektura.
By hubson77 -  30 sie 2012, 8:52
 mazowieckie
#80610
komar_2 pisze:Z tego wynika, że filtr DPF nawet odrobinę zwiększa CO2 a po jego wycięciu samochód nadal ma normę Euro 4
DPF nie ma na celu zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery, tylko cząstek stałych, które jak sama nazwa wskazuje nie są gazami :) poza tym jeśli ktoś ma wątpliwości co do skuteczności DPF, to wystarczy jechać za samochodem, który posiada taki układ a np. za Fordem TDCI (bez względu na rocznik) i wszystko będzie jasne :) swoją drogą nie wiem czemu te Fordy tak kopcą :)

Co do filtra, to nie mam nic przeciwko oby tylko się nie zapychał, a to że samochód pali 0,1 czy 0,2 litra więcej niż zwykły Golf, to jestem w stanie przeboleć :)

W innych krajach z tego względu, że mamy DPF mielibyśmy jakieś ulgi, podatkowe lub darmowy wjazd do centrum miasta (w Szwecji tak mają hybrydy i różne ekologiczne samochody) a u nas, no cóż nasi politycy do tego nie dorośli :) ale mniejsza z nimi.
Awatar użytkownika
By komar_2 -  30 sie 2012, 11:58
 mazowieckie
#80638
Dzięki koledzy.
Niestety problemy jakie się pojawiły w moim aucie już mnie przerastają, mam dość tego filtra, wypalania co 80 km przybywania oleju itd. pozbywam się go raz na zawsze.
Zgadzam się przedmówcą ze filtr ma zatrzymywać sadze lecz pseudo-ekolodzy zwracają uwagę tylko na to ile CO2 samochód wydala. Sam filtr mi nie przeszkadza o ile nie ma z nim problemów, niestety kupno nowego za 8500 zł nie wchodzi w grę.
Jak już wytnę filtr i zrobię kilka tysięcy km to podzielę się swoimi opiniami.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34