Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By krz_p -  30 sie 2012, 14:29
 wielkopolskie
#80655
zanim zaczniesz wycinać wymień czujniki, to raczej ich wina, a nie samego filtra
By leoncjo -  30 sie 2012, 18:25
 małopolskie
#80677
no tak ale wymieniając czujniki sondy....cena może wynieść tyle co usunięcie filtra. Czy usuwając dpf-a tracimy katalizator bo to w jednej puszce??
Awatar użytkownika
By komar_2 -  30 sie 2012, 23:48
 mazowieckie
#80708
Na VCDS w grupie 67 pozycja (3) podaje wartość 4.4 mbar a pozycja (4) podaje między 18 a 21 mbar
Po podmienieniu czujnika różnicy ciśnień wartość z pozycji (4) spadła na 0
Na postoju po dodaniu gazu nadal wartość była 0 niestety po dojechaniu do domu ok 15 km podłączeniu kompa wartość wynosiła 19.
Czujnik wariuje i twierdzi, że po 80 km zapełnia się w 40% i dokonuje wypalenia i wartość zapełnienia filtra spada do 8-10% nigdy nie spada w okolice 0% co też jest dziwne.
ASO zaprasza mnie na wymianę czujnika, sprawdzenie rureczek itd adaptacji czujnika, wyzerowanie komputera (jak przy wymianie filtra) i ewentualne wymuszenie wypalania.
Pytanie tylko czy jest to opłacalne bo pewnie policzą sobie z 500-800 zł za to i boje się czy po przejechaniu kilku kilometrów wszystko nie wróci do normy czyli ciągłego wypalania.

Źródło "wikipedia.org"
Cyt. "Duża ilość cząstek stałych powstałych przy spalaniu paliwa w silnikach diesla powoduje, że silnik diesla nie spełnia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 5 bez zastosowania filtra cząstek stałych. Silniki diesla bez filtra cząstek stałych osiągają jedynie normę EURO 4"
Cyt 2 "EURO 4 Obowiązywała od 2005 roku. Dyrektywa 98/69/EC (& 2002/80/EC) dla wszystkich pojazdów.
EURO 5 Obowiązuje od 2009 roku. Dyrektywa 2007/715/EC[13] dla lekkich samochodów osobowych i służbowych"

Z tego wynika, że filtr w naszych samochodach nie był potrzebny i służył raczej do testowania przyszłych rozwiązań.
Awatar użytkownika
By komar_2 -  03 wrz 2012, 17:46
 mazowieckie
#80979
Kolego Leoncjo,
w Etce występuje "rura wydechowa z katalizatorem i filtrem cząstek stałych" niestety z tego co się dowiedziałem w naszych autach nie występuje to oddzielnie. Katalizator i DPF to jedna całość wiec wycinając go tracimy oba.
W nowszych samochodach jest dopiero katalizator wstępny i DPF.
Dla zainteresowanych w najnowszym czasopiśmie "motor" jest ciekawy artykuł na temat DPF.
By sbstg -  07 wrz 2012, 11:36
 pomorskie
#81555
nie wycinamy całości, kat i filtr bywa czasami w jednym "opakowaniu". Fachowo demontuje się puszkę, dokonuje odpowiednich zabiegów aby było dojście od strony wyjściowej (strona filtra dpf) i na średnicę rury odwierca się otwór wyłcznie do łaczenia z wkładem kata. Można to wyczuć - jest między nimi przestrzeń. W innym wypadku pojawiają się ciekawe sytuacje nie bardzo porządane.

Operacje znam z potwierdzanej notorycznie autopsji


pozdrawiam
By leoncjo -  07 wrz 2012, 12:23
 małopolskie
#81559
a czy firmy usuwające dpf z VW bawią się z wierceniem otworów?? wątpię bo z zawartości kata mają dobrą kasę a obsługę dpf i tak muszą wyłączyć w ecu
By sbstg -  11 wrz 2012, 8:10
 pomorskie
#81771
leoncjo pisze:a czy firmy usuwające dpf z VW bawią się z wierceniem otworów?? wątpię bo z zawartości kata mają dobrą kasę a obsługę dpf i tak muszą wyłączyć w ecu
W moim warsztacie tak właśnie podchodzimy do tematu. Jak robią inni... nie mi oceniać.
Awatar użytkownika
By komar_2 -  16 wrz 2012, 1:44
 mazowieckie
#82195
Wracając do tematu.
Minęło kilka dni w miedzy czasie odwiedziłem ASO, wymienili mi czujnik różnicy ciśnień zrobili adaptacje plus niby wypalanie, różnica niesamowita (poprzednio robiłem 80km) obecnie zrobiłem całe 116 :) więc różnica astronomiczna, a jeździłem dość spokojnie. Przy okazji wyskoczył błąd nowego czujnika nie pamiętam dokładnie numeru bo skasowałem i jak na razie nie wyskoczył ale było coś w stylu "błąd czujnika G450 zbyt wysoka wartość - sporadyczny" w drodze powrotnej "zapłaciłem" mandat. Pan policjant przyczepił się też, że podróżuje z laptopem na miejscu pasażera jak powiedziałem, że z czytuje informacje z DPF uśmiechnął się i powiedział cyt. "wyciąć to ... i tak nikt tego nie sprawdzi"

Wyjście jest tylko jedno pozbywam się tego ustrojstwa.
Teraz mam do was jedno pytanie.
Rozmawiałem z kilkoma firmami jedni mówią, że wyjmują filtr i pozostawiają puszkę a inni, że w puszkę wstawiają rurę.
Pytanie moje, czy oba sposoby są skuteczne i czy wstawienie "rury" jest koniecznością, czy może być tylko puszka bez „rury”?
By Hayni -  29 wrz 2012, 15:54
 -------
#83533
Ja mam DPF-a ale na szczescie zero problemów, jeśli się pojawią to wywalę bo nie mam zamiaru zabulić parę tysiaków za jak to było wcześnie napisane pseudoekologię
Awatar użytkownika
By komar_2 -  01 paź 2012, 10:39
 mazowieckie
#83619
Jutro minie tydzień jak jeżdżę bez filtra i mogę się już odrobinkę wypowiedzieć.
Po wyjęciu całkowitym filtra okazało się, że od ciągłego wypalania wkład zaczął się topić. Wina najprawdopodobniej wcześniej uszkodzonego czujnika różnicy ciśnień.
Jak na razie negatywnych skutków nie zauważyłem no może po za jednym drobnym ale to później opiszę. Autko miało wcześniej zmienione oprogramowanie a po wycięciu jeszcze odrobinkę się ożywiło, jak sprawdzę na hamowni to się pochwale :) Może to kwestia tego, że filtr się nie wypala i braku dodatkowego dotrysku paliwa ale spalenie zmniejszyło się między 0,5 a miejscami nawet litra, obecnie to ja decyduje jak mam ochotę jeździć i w każdej chwili mam całą moc.
Przejdźmy teraz do tego drobnego minusa, autko niestety troszkę kopci, zachowuje się jak zwyczajny diesel np. 1.9TDI na wolnych obrotach i przy spokojnej jeździe mgiełka praktycznie jest nie widoczna a przy redukcji i nagłym wciśnięciu gazu pojawia się większa chmurka ale tylko na chwilkę.
Na szczęście nie jest to jak na tym filmie: http://www.youtube.com/watch?v=3CpDb4u2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
To samo autko na delikatniejszym programie.
http://www.youtube.com/watch?v=sx8nOCLbjTA" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
By krz_p -  07 paź 2012, 21:12
 wielkopolskie
#84207
czyli wynika, że wystarczyło odpowiednio wcześniej wymienić jeden czujnik
jak zwykle zresztą przy problemach z DPF-em
Awatar użytkownika
By komar_2 -  10 paź 2012, 11:45
 mazowieckie
#84435
Gdyby pod komputerem kiedykolwiek wyskoczył błąd czujnika różnicy ciśnień zostałby on wymieniony wcześniej, niestety nigdy nic takiego się nie pojawiło. Czujnik został wymieniony na moje życzenie i dopiero wtedy okazało się, że poprzedni miał nie właściwą wartość.
Obecnie zrobiłem już 960 km bez filtra i jestem zadowolony. Skończyło się wieczne jeżdżenie w trasę by go wypalać co skutkuje też zmniejszonym spalaniem, a stan oleju nie zmienił się ani o odrobinę.
By hubson77 -  22 paź 2012, 12:39
 mazowieckie
#85278
mógłby chociaż do 300 tyś dożyć.. pytam bo mam przejechane 182 tyś więc już bliżej niż dalej :) jak coś zacznie szwankować to prawdopodobnie też zostanie usunięty.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 34