Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By komar_2 -  22 paź 2012, 14:11
 mazowieckie
#85289
U mnie było 197tys.
Najprawdopodobniej przy kupnie (2,5 roku temu) był już uszkodzony czujnik różnicy ciśnień dodatkowo podniesiona moc mu nie pomogła i przez zbyt częste wypalanie zaczął się topić.
Pewnie gdybym wcześniej wymienił czujnik filtr byłby do uratowania.
Obecnie zrobiłem ponad 2tys km bez filtra poziom oleju jest idealny i się nie zmienia, spalanie spadło miedzy 0,5-1 litr obecnie mam 6,9 gdzie wcześniej dochodziło do 8 a mam dość ciężką nogę.
hubson77 jeśli nie przybywa Ci oleju regeneracja odbywa się co kilkaset km nie ma jakiś niepokojących objawów to spokojnie możesz jeździć. Mam Passata 2.0 BGW z mokrym filtrem ma ponad 240 tyś km i filtr działa poprawnie.
By hubson77 -  22 paź 2012, 14:23
 mazowieckie
#85292
komar_2 pisze:jeśli nie przybywa Ci oleju regeneracja odbywa się co kilkaset km nie ma jakiś niepokojących objawów to spokojnie możesz jeździć
jak do tej pory jest ok. Powiedz mi skąd mam wiedzieć co ile kilometrów następuje regeneracja? jak to poznać?
kiedyś czytałem, że samochód podczas tej operacji więcej pali, głośniej pracuje, podnosi ciśnienie doładowania itp..
ogólnie jestem bardzo wyczulony na to jak sprawuje się samochód, ale mam problemy z określeniem kiedy trwa proces wypalania.
jak to rozpoznać? (dodam, że żadna kontrolka się nie zapala)
Awatar użytkownika
By komar_2 -  22 paź 2012, 15:35
 mazowieckie
#85295
U mnie podczas wypalania bardzo sporadycznie było jak by małe szarpnięcie (tak jak człowiek ma kaszel) tak samo autko jak by chciało wyrzucić coś z siebie, przy wciśniętym sprzęgle obroty utrzymują się na poziomie 1000 obrotów.
Wyczucie typowych objawów wypalania się filtra zajęło mi kilka miesięcy.
Kontrolka filtra zapala się dopiero po trzech nie udanych cyklach wypalania.
Najprościej co jakiś czas zajrzeć w VCDS bloki od 67-75 jest stan zapełnianie filtra, czas regeneracji, dystans przejechany itd.
By hubson77 -  23 paź 2012, 9:00
 mazowieckie
#85341
dzięki, zwrócę na to uwagę, może kiedyś się dopatrzę, z reguły po mieście samochodem jeździ moja dziewczyna, a w trasach ja, więc będę miał ciężko to wychwycić, ale spróbuję. Co do VCDS to niestety nie mam tego urządzenia, kiedyś się rozglądałem ale kabel był strasznie drogi ok 1000 zł. A znajomi mechanicy mają głównie takie stacjonarne komputery, które mogą sprawdzić jedynie ogólne błędy i usterki, więc nie mam gdzie tego sprawdzić. Swoją drogą fajnie by było gdyby w komputerze pokładowym można było sprawdzić zapełnienie filtra :)
Awatar użytkownika
By komar_2 -  23 paź 2012, 11:50
 mazowieckie
#85348
Kilka razy miałem tak, że jechałem trasę kilkanaście kilometrów i filtr się nie wypalał dopiero gdy wjechałem w miasto po kilku minutach zaczynała się procedura wypalania. Niestety jest to głupio zrobione i filtr wypala się dopiero po przekroczeniu 40% zapełnienia, w trasie może być 38% i się nie wypali a po kilku kilometrach w mieście zapełnieni osiągnie punkt graniczny.
Najlepszym rozwiązaniem by było gdyby w komputerze pokładowym był podgląd w poziom zapełnienia filtra i opcja do wymuszonego wypalania. Kierowca sam mógłby będąc w trasie wymusić wypalanie dzięki temu w mieście procedura by nie występowała tak często.
Trzeba być dobrej myśli i producenci wprowadzą taką możliwość.
By hubson77 -  23 paź 2012, 12:33
 mazowieckie
#85350
niestety ten system ma mnóstwo niedociągnięć, ciekawe jak sytuacja wygląda w obecnie produkowanych TDI, w jaki sposób to ulepszyli. Ostatnio jechałem VW crafter, 2,5TDI i też miał DPF a myślałem, że w dostawczych samochodach, które pracują w różnych warunkach, tego nie montują :)
By hubson77 -  23 paź 2012, 16:10
 mazowieckie
#85354
ciekawe kiedy zaczną to montować w samochodach ciężarowych :) a może w niektórych modelach już montują... :shock:
By maverick -  23 paź 2012, 20:46
 lubelskie
#85369
tam juz od jakiegos czasu jest slynne Add Blue.
jak robilem kiedys w serwisie,to chlopaki nie nadazali naprawiac tego gowna :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 paź 2012, 9:39
 pomorskie
#85406
hubson77 pisze:ciekawe kiedy zaczną to montować w samochodach ciężarowych :) a może w niektórych modelach już montują... :shock:
z tego co wiem to wcześniej montowali w ciężarówkach zanim w osobówkach się pojawiło
By hubson77 -  27 lut 2013, 9:03
 mazowieckie
#93337
cytując Maksa z Seksmisji : "Ale tandeta" :)
Nie dość, że trzeba kupować dodatek do paliwa, to jeszcze filtr może zapchać się już przy 80 000 km.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 lut 2013, 15:41
 pomorskie
#93382
znajomy ma Fiestę z 2009 1.4 HDI FAP i przez 160 tyś km nic nie robił z FAP i nie musiał dolewać płynu, jeśli tankuje się od rezerwy do pełna to płyn na długo wystarcza bo dodatek jest automatycznie aplikowany poprzez każdorazowy odczyt otwarcia klapki wlewu paliwa więc im częściej i mniej tankujesz tym na krócej wystarcza i odwrotnie
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 34