Strona 33 z 34

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 18 maja 2017, 12:32
autor: Mettenoos
Ja jeżdżę, nie sprawdzam zapełnienia i nie zaprzątam sobie tym głowy

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 18 maja 2017, 13:48
autor: Radauskas
A mogłem tak samo,.. to nic, że co 100km. przez kolejne 20 km silnik wali mi do turba 800 st.C. Lepiej tego nie wiedzieć ,.. przyjdzie moment to się człowiek dowie :D

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 18 maja 2017, 15:18
autor: sebek1993
Czyli co ile km ma się wypalac żeby było ok a ile jak jest z nim źle?

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 31 maja 2017, 14:57
autor: Radauskas
Zgodnie z tym co jest napisane tu na forum dopalanie powinno się odbywać co ok. 360 km. Chyba, że jakaś szczególna przyczyna zatkania to wtedy może wczesniej.
Wracając do mojej walki z DPFem. Ktoś z branży zasugerował mi ( na moje stwierdzenie, że mam nowy oryginalny czujnik G450 BOSCHA ), że oni nie zakładaja bosch'a tylko oryginały. Dziś usłyszałem to od kolejnej osoby z branży - żaden BOSCH,.. tylko oryginał. Ma ktoś coś do powiedzenia na ten temat ?

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 12 cze 2017, 15:01
autor: Kuki
Panowie, po nierównej walce z DPF, poddaje się i usuwam... Nie chcę ryzykować czyszczeniem itp, bo nie wiem na ile starczy, a mam dość białego dymu i kontrolek na zegarach..
Niestety najbliższy wolny termin u specjalistów wypada za tydzień, w aucie świeci się DPF, kontrolka świec + check engine. Auto wpadło w tryb awaryjny, moc ograniczona, nie chce się dynamicznie rozpędzać.
Dużo ryzykuje jeśli będę go używał do dojazdów do pracy 10-15km dziennie przez ten tydzień, czy odstawić go i radzić sobie inaczej ? Tydzień temu wymieniony czujnik różnicy ciśnień, poza tym VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 12 cze 2017, 15:23
autor: maraspol
Nie ryzykuj. Ropa dostanie się do oleju i będzie kicha...

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 15 cze 2017, 9:37
autor: edzio
Jak by komuś zależało aby dpf pozostał na aucie,to potrafię go wyczyścić,że będzie jak nowy z gwarancją na 100 000 km.
Lub jeśli ktoś na siłach zgrać i wgrać oprogramowanie mogę pomóc w wyłączeniu dpf,obrobić plik.

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 13 wrz 2017, 22:18
autor: castagnet
Witam, mam Golfa BLS z wyciętym i wyłączonym DPF w dobrej stacji z hamownią. Przy okazji zrobiony program na 140km i 320nM.
Przebieg 270tys. Usuniecie DPF było przy 230tys.
Usuwał go mój znajomy od którego go kupilem. Silnik ma moc, stan oleju ok, nie kopci (tylko przy wciśnięciu w podłoge - ale to tak kopci że ledwo widać w lusterku).
Problem jest taki że spaliny śmierdzą jak z Jelcza. Nie ma chmury dymu ale zapach czuć jak się wysiądzie z auta.

Czy to normalne po wycięciu DPF? Większość ludzi pewnie nie zwróciła by na to uwagi. Ale ja nie lubie nieprzyjemnych zapachów :)

Zmieniana była chłodniczka spalin bo w zawór zaczął puszczać ale to nic nie pomogło.

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 13 wrz 2017, 22:44
autor: Mettenoos
castagnet pisze: Ale ja nie lubie nieprzyjemnych zapachów
jest na to prosta rada - załóż DPF :P

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 13 wrz 2017, 23:52
autor: castagnet
Hehe, śmieszek :)

Serio pytam, czy po demontażu DPF i kata spaliny zmieniają zapach na bardziej intensywne?

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 14 wrz 2017, 18:28
autor: belgot11
Niestety tak.

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 15 wrz 2017, 14:28
autor: Radauskas
Nie wiem jak jest zbudowany w Golfie układ wydechowy- Kat + DPF w jedenj puszce czy osobno (?) ale u mnie w transporterze , jak niektórzy twierdzą, DPF i kat są jak "2 w1" czyli wkład DPFa pokryty jest warstwą katalityczną. Inni twierdzą, że to bzdura. W każdym razie dopóki jeździłem z DPFem spalinyh mi śmierdziały, że nie dało się stać obok auta z właczonym silnikiem. Po wyrzuceniu DPFa i wstawienia jakiegoś katalizatora ze starego Golfa zapomniałem o problemie smierdzących spalin. A więc sugeruje koledze sprawdzić czy ma jakis katalizator na wydechu.

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 15 wrz 2017, 21:15
autor: belgot11
W golfie jest 2 w 1 i powodem smrodu nie są braki filtra tylko właśnie kata, DPF ma z założenia łapać sadze i dopalać , za resztę odpowiada kat .

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 15 wrz 2017, 21:21
autor: Mettenoos
belgot11 pisze:W golfie jest 2 w 1 i powodem smrodu nie są braki filtra tylko właśnie kata, DPF ma z założenia łapać sadze i dopalać , za resztę odpowiada kat .
ja miałem fabrycznego BLS-a bez DPF /wersja na Belgię/ z katem i spaliny śmierdziały jak zakwaszone onuce

Re: Usunięcie DPF /filtr cząstek stałych/

: 17 paź 2017, 16:24
autor: rafuss
rafuss pisze:
15 maja 2017, 8:59
Czytam wpisy odnośnie DPF, że niektórzy mają problemy przy 100-130 tyś. km ja jako ciekawostkę powiem, że mój golf Plus BLS ma 230 tyś. km zapylenie 60g i gdybym nie wiedział, że jest coś takiego zamontowanego to w normalnym użytkowaniu przez rok jak go posiadam nie odczułem ani nie zauważyłem żadnych symptomów związanych z jego posiadaniem. Jeżdżę typowo po mieście i raz w miesiącu wypuszczam się w traskę taką 50km w celu ewentualnego wypalenia-bo piszą ludziska na forum, że tak należy :blush:
Koledzy aktualnie 17.10.2017 przy przebiegu 235560km czyli od ostatniego pomiaru stanu zapylenia DPF od maja przejechałem 5560 km mój stan popiołu nie wzrósł a wręcz spadł o 1% z 60% na 59% :wacko: czy :wacko: o też może znaczyć o czymś niepokojącym ?