Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 wrz 2010, 21:31
 pomorskie
#29972
marcin3f pisze:no,ale ten drugi bkc odpala bez problemu. A może mam jakiś problem hardwarowy, którego nie da się zdiagnozować elektronicznie. np. przypchany wtryskiwacz, choć to chyba mało prawdopodobne, bo zauważyłbym jakiś spadek mocy.

bo każdy silnik ma inną charakterystykę - jeden pali OK inny nie na tej samej mapie, silniki różnią się dawkami paliwa na poszczególnych pompkach, prędkością rpm podczas rozruchu, oporami i pewnie innymi parametrami, ja pozbyłem się cięzkiego odpalania na ciepłym przy okazji chipowania
Może ktoś z was ma modyfikowane mapy pod tym względem
liczysz na dobrego samarytanina? generalnie za chipowanie czy zminę map słono się płaci, :wink: chętnie bym ci "udostępnił" :wink: ale niestety mam zawirusowaną mapę dla BRU
By marcin3f -  22 wrz 2010, 20:49
 -------
#30339
Skoro udało się wgrać mapy od innego golfa to spróbowałem w ramach doświadczenia wgrać od identycznego silnika z octavi II. Niestety od tego czasu na wyświetlaczu w zegarach pojawia się komunikat immobilizer active, a mój golf "rzucił palenie".
Mapy od octavi dostałem o kolegi z forum i prawdopodobnie w pliku tym oprócz map były tez dane imobilizera. Macie pomysły jak to naprawić? dodam,że posiadam oryginalny plik sczytany galletto,ale już nie da się go wgrać przez złącze diagostyczne(galletto wyświetla komunikat "błąd zmiany prędkości").
Pytanie czy plik, który posiadam zawiera tylko mapy czy też inne dane. Jak to sprawdzić?Może istnieje jakis proram? jeśli posiadam tylko mapy swojego silnika to problem blokady imobilizera nadal bedzie istniał, nawet jeśli ktoś wrzuciłby to przez bdm. Znam pin auta i mam wszystkie pliki immo, które sa zawarte w zegarach np kody kluczyków, którymi mozna otwierać auto. Jeśli potraficie mi pomóc to proszę o info.
By wadrian1 -  06 gru 2014, 8:16
 -------
#153114
PROBLEM Z ODPALENIEM NA CIEPŁYM SILNIKU ROZWIĄZAŁEM
Pierwsze co zrobiłem to wgrałem mape : troszke sie poprawiło ale problem pozostał.
Wymiana akumulatora na większy i młodszy : problem pozostał
wyjęcie rozrusznika przeczyszczenie odtłuszczenie przesmarowanie łożysk wyrównanie papierem szczotek : efekt zaskakujący zero problemów z odpalaniem na zimnym i ciepłym silniku od ponad pół roku w miedzy czasie wymieniłem szczotki na nowe koszt około 50zł . problem tkwił w rozruszniku sam w to nie wierzyłem i zostawiłem go na koniec a mogłem od niego zacząć
By trzeci5 -  06 gru 2014, 12:26
 śląskie
#153122
czyli zacząłeś usuwanie problemu od końca :tooth: zobacz tu http://vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=10611&start=390" onclick="window.open(this.href);return false; jest sporo na ten temat,też właśnie pisałem tam o tym że nie w każdym wypadku trzeba zmieniać aku czy też mapy ale większość ludzi od tego zaczynała a to jak wiadomo najdroższe zabiegi :cool: ja u siebie zmieniłem tuleje ślizgowe w rozruchu co zaowocowało lepszym i szybszym odpalaniem a zwiększenie dawki rozruchowej poprawiło odpalanie na ciepłym silniku :D koszta jakie poniosłem to jakieś 30pln bo robotę zrobiłem sam a VCDS-a mam swojego więc nie płaciłem za zwiększenie dawki a poza tym jest to prosty zabieg i za który nie wziął bym więcej niż przysłowiowa flachę :laugh: pozdrawiam
By ruszko -  17 kwie 2016, 18:14
 lubuskie
#224789
Witam

Mam identyczny problem z odpalaniem na cieplo i zimno ale nie zawsze. Mam swojego VCDS'a wiec moze ktos mi powie jak zczytac dane wtryskiwania paliwa za jego pomoca i wtedy po wklejeniu tutaj podopowie mi ktos co jak zmienic aby poprawic te odpalanie. Dodam ze rozrusznika nie ruszalem ale chyba gdyby to byla jego wina to by caly czas ciezko palil a to sie zdarza nieregularnie.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  17 kwie 2016, 18:19
 dolnośląskie
#224792
ruszko pisze:Witam

Mam identyczny problem z odpalaniem na cieplo i zimno ale nie zawsze. Mam swojego VCDS'a wiec moze ktos mi powie jak zczytac dane wtryskiwania paliwa za jego pomoca i wtedy po wklejeniu tutaj podopowie mi ktos co jak zmienic aby poprawic te odpalanie. Dodam ze rozrusznika nie ruszalem ale chyba gdyby to byla jego wina to by caly czas ciezko palil a to sie zdarza nieregularnie.
Mysle ze tutaj powinienes kontynuowac
http://www.golf5klub.pl/viewtopic.php?f=3&t=10611
Awatar użytkownika
By grejf -  25 mar 2018, 16:43
 mazowieckie
#263240
jak wgrywacie to takim programem zeby przeliczal check sum. (liczby kontrolne). Osobiscie uzywam mpps'a