Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Grodziu4 -  09 maja 2017, 20:00
 łódzkie
#251676
Witam
U mnie w 1.9 BKC pojawił się błąd 16785 P0401 EGR + żółta lampka zaworu = okazało się że wężyk przy zaworze był pęknięty. Film już po naprawie:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8FjuS26 ... inSzczepan[/youtube]

EGR dziwnie się zachowuje pulsacyjnie na biegu jałowym (rura IC zdjęta) , czy to normalne czy EGR do wymiany, lub inna nieszczelność ? Lekko też się poci olejem na zewnątrz przez otwór zaworu. Przepustnica cały czas w tym samy położeniu od odpalenia silnika, też podejrzane. Ogólnie jest efekt łopotania w okolicy filtra powietrza przy opadaniu obrotów po dodaniu gazu (turbo po regeneracji), do tego wibracje całej budy powyżej 2000 RPM przy przyspieszaniu.
Awatar użytkownika
By Arekmk5 -  01 cze 2017, 22:59
 warmińsko-mazurskie
#252653
Grodziu4 pisze:Witam
U mnie w 1.9 BKC pojawił się błąd 16785 P0401 EGR + żółta lampka zaworu = okazało się że wężyk przy zaworze był pęknięty. Film już po naprawie:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8FjuS26 ... inSzczepan[/youtube]

EGR dziwnie się zachowuje pulsacyjnie na biegu jałowym (rura IC zdjęta) , czy to normalne czy EGR do wymiany, lub inna nieszczelność ? Lekko też się poci olejem na zewnątrz przez otwór zaworu. Przepustnica cały czas w tym samy położeniu od odpalenia silnika, też podejrzane. Ogólnie jest efekt łopotania w okolicy filtra powietrza przy opadaniu obrotów po dodaniu gazu (turbo po regeneracji), do tego wibracje całej budy powyżej 2000 RPM przy przyspieszaniu.
tez mam ten problem turbina po regeneracji i ten dzwiek (chodz zjebali i wyciagam na gwarancje :ok: )bo nadal dzwiek i drgania dziwne i olej bieze po miechu ale po niedzieli wioze i bede bral nowy EGR bo sprawdzalem przyrzadem to nie trzyma czyli membrana napewno rozwalona i poczulem spadek lekki mocy..wymienie i bedzie wiadome czy dzwiek i drgania ucichna
By czernsmolista -  08 lip 2017, 1:18
 śląskie
#254287
Panowie takie pytanie. Po zdjeciu krótkiej kolankowej rury ta która łączy się z tą plastikową udało mi się wykręcić tylko to co jest za nią na 3 śrubach z klapką w srodku. Wyczyściłem jednak klapka nie zamyla się symetrycznie jest tak jak by na 75 stopni ale zamyka się po puszczeniu bo stawia opór wraca do pozycji otwartej. Tak ma być? Idąc dalej udało mi się odkręcić rurkę wychodzącą w dół na 2 śrubach a dalej ni chu chu. 2 śruby odkręcam bez kłopotu a dolnej nie ma jak dojść. Zdjąłem nawet plastik od spodu a to nic nie pomogło. Czym dojśc do tej śruby pod spodem? Coś co można w castoramie np. kupić. Silnik to bls. Plan jest dojścia aż do zdjęcia kolektora tylko jak to zrobić. Kto pomoże nazwą narzędzia do dolnej śruby (czy może to coś na sprężynie giętkiej czy co?) I jak dalej posunąć się aż do zdjęcia kolektora bo robi się czarna magia od chwili braku dojścia do dolnej śruby. Rąk od spodu nie idzie wsadzić z góry też nie ciekawie. Może jakiś manual?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8