Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By RadekJurek5 -  07 paź 2010, 21:05
 -------
#30761
Witam, gdzie można wyczyścić zawór EGR w Warszawie lub okolicy i jakie są ewentualne koszty ?
By pszczolek -  11 paź 2010, 13:05
 mazowieckie
#30883
Mozesz sam go wyczyszcic ;)
Wyciagasz go z samochodu i moczysz go przez noc w benzynie ekstrakcyjnej.
Potem wyskrobujesz śrubokrętem nagar i ***** sprężonym powietrzem i to by było na tyle ;)

Aha zobacz czy ci EGR nie podcieka jezeli beda widoczne wycieki pod membrana to jest juz on do wymiany.
By namlehc -  27 gru 2010, 16:18
 -------
#34193
Czy jest ktoś wstanie wrzucić jakiś krótki obrazowy przewodnik na ten temat,mam na myśli wymontowanie,zaznaczenie miejsc gdzie może cieknąć,zdjęcia itp.Dzieki
By kuba94 -  11 sty 2011, 23:18
 pomorskie
#35239
wymontowanie jest tego proste robiłem to w lecie wymontować każdy da radę sam bo robota prosta, tyle że polecam kupić 2 nowe uszczelki przydadzą się do ponownego montarzu. a do czyszczenia użyłem płynu benzynki a pozniej doczyściłem preparatem do czyszczenia gaźników
By pszczolek -  06 lut 2011, 18:40
 mazowieckie
#37503
zawór recyrkulacji spalin sie przycina :wink:
Gorsze osiagi i wieksze zadymienie spalin
By darecki -  07 lut 2011, 9:46
 mazowieckie
#37537
Czy jak EGR jest zasyfiony to w VCDS powinno wywalić błąd? Czy trzeba rozebrać i samemu zobaczyć?
By mrado -  22 kwie 2011, 9:03
 -------
#42616
Wiarygodna jest tylko diagnoza wzrokowa, lub po objawach jak wyżej kolega napisał. Poza tym prawdopodobnie każdy ma tam syf, taki urok spalanej ropy :twisted:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  27 wrz 2011, 19:43
 kujawsko-pomorskie
#50476
Ostatnio zauważyłem że spadła mi moc silnika i nieraz przy rozpędzaniu auta zaczyna kopcić. Dzięki wpisom na tym forum i innych w tym temacie postanowiłem wyczyścić EGR-a. Dodać chciałem że na razie nie wywalało mi błędów a najechane mam 145000km. Cała praca trwała 2 godz. i efekty są natychmiastowe. Golfik zwija się teraz lepiej i nic nie kopci. Przy okazji oczyściłem zawór do gaszenia który jest zaraz obok no i kolektor ssący na tyle ile mogłem sięgnąć do niego oraz rurę tą która wchodzi do zaworu gaszącego Stwierdzam że była tam niezła porcja kitu sadzy z olejem. Załączam zdjęcia przed czyszczeniem i po. Radzę taką operację przeprowadzić nawet profilaktycznie.

EGR przed czyszczeniem

Obrazek

EGR po czyszczeniu
Obrazek

Zawór gaszący silnik przed czyszczeniem
Obrazek

Zawór gaszący silnik po czyszczeniu
Obrazek
By marmi m -  27 wrz 2011, 23:41
 śląskie
#50500
jakiś mały manual jak to wsyzstko rozebrac ?? i czym czyściłeś egr i zawór bo ja tez muszę sie za to zabrać bo juz 155tyś nastukało i pewnie wygląda podobnie jak u Ciebie...
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  28 wrz 2011, 14:26
 kujawsko-pomorskie
#50528
Co do manuala:Oczywiście przyjmuję że wiesz gdzie jest przepustnica, EGR i chłodnica spalin. I tak - najpierw zdejmujesz pokrywę silnika potem wąż od strony przepustnicy i go wyjmujesz ( przy okazji można go wewnątrz oczyścić ale tam jest mało brudu) oraz pokrywę filtra powietrza wraz z przepływomierzem aby był lepszy dostęp do śrub rury spalin przy chłodnicy spalin. Obudowę z przepływomierzem kładziesz po prawej stronie bez wypinania kabli.
Odkręcasz imbusem "5" przepustnicę ( jedna długa śruba i dwie małe ) i po odłączeniu przewodów wyjmujesz ja. Od dołu EGR odkręcasz jedną śrubę ( imbus "6" ) od mocowania rury doprowadzającej spaliny do EGR.( czynność ta jest konieczna aby odkręcić jedną z dwóch pozostałych śrub EGR). Odkrecasz dwie śrubki Torx ( jedna u góry przy uchwycie osłony silnika druga z lewego boku pod EGR ) mocujące rurę pomiędzy przepływomierzem a tyrbina aby poprawić sobie dostęp do śrub drugiego końca rury spalin. Odkręcasz rurę spalin od chłodnicy spalin ( dwie śruby imbus "6" ). Wyjmujesz EGR z rurą doprowadzającą spaliny.
Teraz czyszczenie: Odkręcasz drugą śrubę rury spalin od EGR i do roboty. Ja co można było oczyściłem mechanicznie wydłubując w miarę to co się dało następnie pędzelkiem jak tylko się dało umyłem w nafcie. Na koniec pędzelek i rozpuszczalnik uniwersalny. Dało to taki efekt jak widać na zdjęciach.
Po tych zabiegach ile mi się udało tyle wyciągałem nagaru ( kitu ) z kolektora ssącego zwracąjąc uwagę aby nic się nie dostało do środka kolektora. Po tych czynnościach montaż w odwrotnej kolejności. Nadmieniam że wypięcie wtyczki przepustnicy nie powoduje potrzeby podłączania pod VCDS i adaptacji czy kasowania błędów, nic się nie dzieje.
Jak napisałem czynności zajeły mi 2 godziny.
Jak będą dodatkowe pytania to chętnie odpowiem.
Obrazek
By marmi m -  08 paź 2011, 19:09
 śląskie
#50975
takie pytanko jeśli w tej rurze dolotowej która idzie od egr-a mam olej i w zaworze gaszacym tez jest olej to znaczy że podcieka egr??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8