Co do manuala:Oczywiście przyjmuję że wiesz gdzie jest przepustnica, EGR i chłodnica spalin. I tak - najpierw zdejmujesz pokrywę silnika potem wąż od strony przepustnicy i go wyjmujesz ( przy okazji można go wewnątrz oczyścić ale tam jest mało brudu) oraz pokrywę filtra powietrza wraz z przepływomierzem aby był lepszy dostęp do śrub rury spalin przy chłodnicy spalin. Obudowę z przepływomierzem kładziesz po prawej stronie bez wypinania kabli.
Odkręcasz imbusem "5" przepustnicę ( jedna długa śruba i dwie małe ) i po odłączeniu przewodów wyjmujesz ja. Od dołu EGR odkręcasz jedną śrubę ( imbus "6" ) od mocowania rury doprowadzającej spaliny do EGR.( czynność ta jest konieczna aby odkręcić jedną z dwóch pozostałych śrub EGR). Odkrecasz dwie śrubki Torx ( jedna u góry przy uchwycie osłony silnika druga z lewego boku pod EGR ) mocujące rurę pomiędzy przepływomierzem a tyrbina aby poprawić sobie dostęp do śrub drugiego końca rury spalin. Odkręcasz rurę spalin od chłodnicy spalin ( dwie śruby imbus "6" ). Wyjmujesz EGR z rurą doprowadzającą spaliny.
Teraz czyszczenie: Odkręcasz drugą śrubę rury spalin od EGR i do roboty. Ja co można było oczyściłem mechanicznie wydłubując w miarę to co się dało następnie pędzelkiem jak tylko się dało umyłem w nafcie. Na koniec pędzelek i rozpuszczalnik uniwersalny. Dało to taki efekt jak widać na zdjęciach.
Po tych zabiegach ile mi się udało tyle wyciągałem nagaru ( kitu ) z kolektora ssącego zwracąjąc uwagę aby nic się nie dostało do środka kolektora. Po tych czynnościach montaż w odwrotnej kolejności. Nadmieniam że wypięcie wtyczki przepustnicy nie powoduje potrzeby podłączania pod VCDS i adaptacji czy kasowania błędów, nic się nie dzieje.
Jak napisałem czynności zajeły mi 2 godziny.
Jak będą dodatkowe pytania to chętnie odpowiem.