Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pepan161 -  04 kwie 2016, 11:30
 kujawsko-pomorskie
#222954
Witam mam Golfa z silnikiem 1.9 Tdi 90 KM 2005 rok przebieg 250tys km. Zakupiony został w sierpniu przy przebiegu 220 tys, i problem tkwił juz od tamtego czasu.

Po dłuższym postoju a szczegolnie po nocy , po zapaleniu silnika golfik puszcza niebieskawa chmurke dymu. Dzieje to sie tylko gdy silnik jest hm , zimny.
Znajomy mechanik powiedział że to uszczelniacze pompowtrysków... i że w sumie sie nie opłaca robić tego ponieważ trzeba dać również głowice do planowania i że koszt całej robocizny będzie dużo wynosił ( w sumie nie sprecyzował ile :) ). Powiedział żeby dolewać oleju i bedzie okej... Fajnie tylko ze mnie denerwuje ten ranny smog z komina -,-

Wiem ze nikt nie jest wróżką :) ale czy ktoś miał może podobny objaw? Albo może ktoś sie orientuje ile taki remont kosztowałby ( orientacyjnie oczywiscie ) .

Dodam że samochód bierze olej , od wymiany do wymiany dwukrotnie zapala sie kontrolka o niskim stanie oleju , z tym że przy drugim razie jest to wymiana oleju ( co 10 tys).

Nie znam sie na mechanice ale wiem ze jest do wymiany jakaś przepustnica która jest dziurawa czy zawór , może chodzi o EGR , ale raczej chyba tego się nie tyczy za bardzo... wiem też że w intercoolerze były ślady oleju, nie wiem jak dużo bo sam tego nie sprawdzałem, tylko mechanik... Może turbo przepuszcza i stąd to spalanie oleju oraz poranny dymek ?

Wiem że to gdybanie co może być :) ale może podpowie ktoś jakąs rade żeby zdiagnozować przyczyne.

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  04 kwie 2016, 16:11
 pomorskie
#222987
pepan161 pisze: trzeba dać również głowice do planowania i że koszt całej robocizny będzie dużo wynosił )
bzdura, to nie ma żadnego związku, śmiało wymieniaj uszczelniacze
Awatar użytkownika
By Rumak -  04 kwie 2016, 18:00
 pomorskie
#222991
Mój tdi puszczał mi szaro-niebieska chmurkę przez uszczelniacze turbiny. Dział się to na nie rozgrzanym silniku. Gdy motor złapał trochę tem z wydechu czyściutko. Po naprawie zero problemu.

Czytam wyżej ze to wina uszczelniaczy hmm.. na 250ttys to trochę szybko . W rodzinie mam 1.9 szarana 380 tys nalatana i głowica nie ruszana oliwa od wymiany do wymiany bez zbędnych dolewek.
Awatar użytkownika
By stotas -  19 kwie 2018, 20:34
 wielkopolskie
#264128
Witam

Mam problem z moim golfem, od kilku dni bardzo mocno dymi na biało/szaro. Po odbaleniu jeszcze nie ale już chwilę później po dodaniu gazu mocno, miałem błąd 2 cylindra .... dał się skasować, ale to doprowadziło mnie do wymiany wtrysku nr 2 na nowy, sprawny. Lecz po wymianie 2 dalej tak samo. Prosba o zweryfikowanie logów. Dodam, że oleju nie ubywa, płynów w chlodnicy tez nie. W historii auta za mojej własności 2 lata temu wymienialem wtrysk nr 4 i uszczelnialem pozostale, zrobilem program i zalozylem turbo ASZ. Doradzcie w czym problem .
LOG 4, 18, 13
LOG-01-004-018-013.CSV
LOG 13
LOG-01-013-013-013.CSV
Awatar użytkownika
By stotas -  20 kwie 2018, 20:15
 wielkopolskie
#264166
bOGDAN pisze:
20 kwie 2018, 18:55
Przy takim dymieniu propozycja robienia logów jest lekko ryzykowna ,jak puszczą całkowicie uszczelnienia na wałku turbiny ( a wygląda to na dym z oleju ) ..... a jaki zapach ??
nie bierze ani grama oleju, zapach też nie jest to spalenizna oleju, po odpięciu zaworu magnetycznego egr przestał kopcić, ale po chwili wskoczył błąd i odcięło moc, stawiam na EGR, brak możliwości zrobienia testu, vcds nie pozwala, ale tez nie ma błędu. Diagnoza wciąż trwa.