Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#32822
Witam wszystkich!
Jestem"tu" nowym uzytkownikiem i mam do was pytanie a mianowicie,
posiadam Golgfa V 1.9 tdi bkc i po odpaleniu,zawsze rano jak jest zimny puszcza dosc duza chmure bialego dymu,czego wczesniej nie robil(4 miesiace temu).
Mozna powiedziec ze tylko przy pierwszym rozruchu,bo jak go zaraz zgasze i ponownie odpalam to juz nie kopci.Po rozgrzaniu i ponownym stygnieciu tez nie kopci.
Sprawdzalem swiece zarowe na zarowke,sa ok. ale mechanik po podpieciu do komputera powiedzial ze na 2 cylindrze swieca ma mniejsza rezystencje.
Ma lub mial ktos z was taki problem?
Jak go rozwiazac,co moze byc fatyczna tego przyczyna?
Z gory dziekuje!
By szybki5151 -  14 cze 2014, 20:24
 -------
#134916
Witam
Zacznę od początku . Kilka dni temu pompa paliwa w zbiorniku odmówiła posłuszeństwa i były problemy z odpalaniem ( trzeba było chwile kręcić itd.) po odpaleniu oczywiście chodził jak traktor przez minute , ale później się stabilizował i było ok . Dodatkowo zauważyłem ,że trochę mocniej kopci podczas jazdy , ale nie było tragedii i na postoju też jakoś specjalnie nie kopcił , dym był niebieskawy . Przedwczoraj ruszając spod świateł zobaczyłem chmurę dymu za sobą , kolor biało niebieski ( bardziej biały) i kopci teraz cały czas jak lokomotywa . wyskoczył błąd pierwszego pompowtrysku , ale po skasowaniu już go nie ma . Dodatkowe objawy to przyrost mocy i mniejsze spalanie , podczas jazdy o ok 1l a ba postoju z 0.7 na 0.4-0.5l ( vcds pokazywał 0.2l ) . Czasem też słychać przy dodawaniu gazu dzwiek jak by coś ocierało(słychać w 10s) , ale tylko na 1s i znika i to nie za każdym razem .Jak na razie oleju nie ubywa i z płynem też nic się nie dzieje .Byłem u mechanika i według niego problem tkwi w układzie paliwowym. Wstawię jeszcze filmik jak to wygląda : https://www.youtube.com/watch?v=JO573QjK3m8" onclick="window.open(this.href);return false;
By Gomul89 -  15 cze 2014, 12:13
 mazowieckie
#134968
A felernego paliwa nie zatankowałeś? Sprawdź również zapobiegawczo, czy nie ucieka płyn chłodniczy, czy świece żarowe są dobre? Co do tego obcierania, to mam podobny problem i obstawiam na turbo dlatego możesz zrobić logi.
By szybki5151 -  16 cze 2014, 9:04
 -------
#135019
Paliwo zostało wymienione na nowe i kopci jak kopcił , silnika pracował z godzinę i zrobiłem nim jakieś 3 km i nic nie ubyło płynu a przy takim dymieniu powinien znikać w oczach . Może to jednak regenerowane turbo szwankuje , jest taka opcja z tym kolorem dymu ? Wczoraj również pokazało błąd 16685 na 1 cylindrze .
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  16 cze 2014, 9:38
 dolnośląskie
#135022
co oznacza paliwo wymienione na nowe?? zatankowałeś cały zbiornik dobrego paliwa czy dolałeś tak aby rezerwa się nie pokazywała?
a jakiegoś syfu w zbiorniku nie masz??

PS. Auto chodziło 1h - zużyło 0,5 l paliwa + przejechałeś 3 km to ile zużyło paliwa - 1 litr ?? Weź auto przegoń je kilkanaście km i wtedy zacznijmy rozmowę, ale nie po 3 km...
By szybki5151 -  16 cze 2014, 9:45
 -------
#135025
Paliwo spuszczone do praktycznie zera , bo silnik zaczął nierówno pracować i zalane 25 l nowego i zalany filtr paliwa i po tym zabiegu rundka 3 km a póxniej jeszcze chwile pochodził i nawet minimalnej poprawy nie ma .
By Gomul89 -  16 cze 2014, 10:56
 mazowieckie
#135028
Moim zdaniem paliwa w przewodach starczy na więcej niż 3KM. Zrób logi i wrzuć na forum. Ten odgłos o którym mówiłeś, występuje również u mnie i obstawiam, że to turbina ale mi tak nie kopci. Jak dasz logi to będzie można już coś powiedzieć o twoim przypadku.