Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By joker13 -  21 sty 2011, 17:06
 -------
#36163
Witam,

Posiadam Golfa 1.9 TDI BKC, rok 2005, przebieg 170tys. km. (jeśli ma to znaczenie to skrzynia 6-cio biegowa).

W sumie od początku zakupu czyli od września 2009 turbina świszczy, gwiżdże. Jedni mówią, że tak ma być bo turbo pracuje, a inni, że coś jest jednak nie tak.

Ten filmik przedstawia świst występujący u mnie (wydaje mi się, że u mnie jest taki sam świst):
http://www.youtube.com/watch?v=KeB0PXZ7 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy ten świst oznacza koniec turbo, czy też samo "przedmuchanie" wystarczy?
Jak przyśpieszam tak ok. 2000-2200 obr./min. to też słychać ten świst, oraz jak puszcze gaz jadąc na biegu, gdy auto schodzi z obrotów również coś gwiżdże. Nie jest to jakiś przerażająco głośny gwizd ale jednak chciałbym wiedzieć na czy stoję.
Wydaję mi się też, że auto nie ma za bardzo mocy na 1 i 2 biegu oraz czuć, że ciągnie od ok. 2200obr./min.
Prosiłbym Was o swoje zdanie w tej sprawie, jakieś podpowiedzi co to może być, a może ktoś miał podobny objaw i może mi pomóc.

PS. Szukajki użyłem, ale nic nie mogłem znaleźć co by odpowiadało mojemu problemowi. Jeżeli jednak taki temat już był to przepraszam i proszę o usunięcie.

Aha, jeszcze jedno: niekiedy jak zmieniam bieg z 2 na 3 to mam taki dźwięk tylko, że o wiele cichszy:
http://www.youtube.com/watch?v=MkhG0peT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Dźwięk ten nie występuje zawsze i raczej tylko na zmianie biegów z 2 na 3. Co to może być? Coś ze skrzynią?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
#36179
na zimnym do 4 tys. obr. nie kręciłem. na ciepłym w sumie raz (kiedyś w garażu i świst był słyszalny). po prostu podczas jazdy mam właśnie taki sam świst jak na tym filmiku. dodam, że w kabinie słychać go podczas powolnego, stopniowego przyśpieszania i hamowania silnikiem. jak przyspieszę energicznie to raczej mniej to słychać.

wiem, że padnięte turbo gwiżdże. czy ten gwizd jest taki jak u mnie czy może inny to nie wiem...

do tego dochodzi odczucie braku mocy na 1 i 2 biegu.

ps. dodam jeszcze, że kilka dni temu kumpel sprawdzał mi turbo pompką i mówił, że sztanga do końca nie dochodzi... (nie wiem czy dobrze to napisałem). może to być przyczyną tego (moim zdaniem) braku mocy i gwizdu?
Awatar użytkownika
By fredric -  21 sty 2011, 22:11
 mazowieckie
#36186
joker13 pisze: Aha, jeszcze jedno: niekiedy jak zmieniam bieg z 2 na 3 to mam taki dźwięk tylko, że o wiele cichszy:
http://www.youtube.com/watch?v=MkhG0peT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Dźwięk ten nie występuje zawsze i raczej tylko na zmianie biegów z 2 na 3. Co to może być? Coś ze skrzynią?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ten dźwięk mam i ja ale tylko jak jest zimny silnik i oczywiście o wiele ciszej.
#36195
fredric masz racje, u mnie tak samo... też mam ten dźwięk tylko na zimnym silniku i również o wiele ciszej u mnie to wygląda (niż na tym filmiku).

co do logów to postaram się zrobić.... chyba że jest ktoś z Częstochowy lub okolic ma vaga do dyspozycji i mi pomoże?? :)
By LeszekR -  23 sty 2011, 7:55
 wielkopolskie
#36310
mettenos pisze:hmm, trudno powiedzieć, w zasadzie wygląda to na surge turbiny, co do pracy sztagi sztangi trzeba zrobić dynamicznie log 011 i sprawdzić jak i w jakim zakresie pompuje turbo bo inaczej to gdybanie

Wytłumaczcie mi co to dokładnie jest to surge turbiny na czym to polega? czy to normalne, czy jest szkodliwe i czy objawia się mniej więcej tak jak na drugim filmie?
#36338
podobno surge turbiny najczęściej występuje i najbardziej słychać go gdy turbo jest zbyt wydajne w danym zakresie obrotow na wskutek powstania fali zwrotnego ciśnienia, większy lub mniejszy surge wystepuje w każdej turbinie, u mnie też go słychać ale nie aż tak wydatnie jak na tym filmiku

surge: http://www.youtube.com/watch?v=S2UB-Zm_8Fg" onclick="window.open(this.href);return false;
By adamo -  23 sty 2011, 12:55
 -------
#36341
Przyłączam się do tematu tego dźwięku przy zmianie biegów. W Passacie B6 BKC silnik przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 słychać ten dźwięk. W serwisie wymontowali skrzynie biegów, coś pogrzebali, ale to nic nie pomogło. Dźwięk najmocniej słychać jak zmienia się 1 lub 2 z większą prędkością, a nie z takim delikatnym ruszaniu. Co to będzie?
#36342
adamkrause pisze: serwisie wymontowali skrzynie biegów, coś pogrzebali, ale to nic nie pomogło.
najlepszy dowód na nadgorliwość, jeżeli nie chlapie olejem, jeżeli logi dynamiczne wykazują że turbo jest zdrowe to po co je w ogóle ruszać, tydzień temu z wujem wyjmowaliśmy turbo w passacie ajm - totalnie zasyfione sadzą, zupełny brak sterowania, przy okazji widać było że wirnik i ośka jest OK bez luzów, oleju nie pali ani nie chlapie olejem do IC, po czyszczeniu zaczęła ładnie pogwizdywać a logi jakby z fabryki wyjechał
By Krystek. -  23 sty 2011, 14:58
 łódzkie
#36358
joker13, moim zdaniem nie masz się co przejmować. Jeździłem kiedyś służbową Octavią II TDI, turbina tak gwizdała że jak ktoś nowy jechał ze mną to się rozglądał czy gdzieś nie jedzie policja na sygnale :D. Ten gwizd było już słychać od 1800 obr/min.
#253470
Odgrzeje temat. Golfika 2.0 140KM BMM, 280 kkm, 6 biegów. Objawy to wspomniany gwizd ok 1800 - 2000 obr. zauważyłem na zimnym silniku. Gwizd troszkę podobny do pisku. Nie zauważyłem ubytku oleju. Nie ma żadnych błędów. W jaki sposób zrobić logi dynamiczne?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
#253471
Pavilion pisze:Odgrzeje temat. Golfika 2.0 140KM BMM, 280 kkm, 6 biegów. Objawy to wspomniany gwizd ok 1800 - 2000 obr. zauważyłem na zimnym silniku. Gwizd troszkę podobny do pisku. Nie zauważyłem ubytku oleju. Nie ma żadnych błędów. W jaki sposób zrobić logi dynamiczne?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Łatwiej zapytać, niż poszukać.
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=12658