Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By endriu -  01 lut 2011, 12:13
 -------
#37141
witam wszystkich .Mój problem z golfem 5 1,9tdi 90KM polega na tym ,iż podczas dodawania gazu autko zaczyna całe drżeć ,co może być tego przyczyną .Dziękuje z góry za jakiekolwiek podpowiedzi
By krisv -  01 lut 2011, 12:16
 mazowieckie
#37142
Wybite poduszki trzymajace silnik.
Jaki masz przebieg i czy towarzyszy przy wolnych obrotach takie metaliczne rechotanie.
Bo jesli to nie poduszki to moze sie dwumas powoli zegnac.

Moze filtr paliwa jest przytkany i przy przyspieszaniu nie dostaje odpowiedniej dawki.
By krisv -  01 lut 2011, 12:27
 mazowieckie
#37145
A czy filtr paliwa zostal wlasciwie odpowietrzony ( moze tam gdzies troche powietrza zostalo ).

15000 u mnie przy tym przebiegu dwumas sie wysypal.
Hm a jak ma jalowym biegu wkrecasz go w obroty masz takie same zjawisko ??
I jak ma sie sytuacja gdy na jalowym masz wcisniete sprzeglo.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 lut 2011, 17:12
 pomorskie
#37157
w Mk5 dość często zdarza się, że padają przeguby wewnętrzne, ja u siebie też je wymieniałem, objawiało się to drżeniem podczas dodawania gazu czyli tzw. ciągu, jak oparłem prawe kolano o środkowy kokpit, to wręcz czułem że buda się buja, oczywiście przy jeździe na luzie czy podczas hamowania silnikiem żadnego drżenia nie było, najbardziej występowało to przy określonych obrotach z tego co pamiętam to pomiędzy 1600rpm do 2500 rpm, "tysiąc" mechaników doradzało mnóstwo rzeczy od wymiany poduszek silnika, półosi, że silnik pada itp... a to były przeguby wewnętrzne, w zasadzie pewnie jeden ale wymieniłem oba.
Ostatnio zmieniony 01 lut 2011, 17:15 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  01 lut 2011, 17:18
 pomorskie
#37159
endriu pisze:jaki koszt tej naprawy?

nie pamiętam dokładnie bo to było z 3 lata temu, ale chyba coś około 700 zł z robocizną za wymianę obu, ale głowy sobie urwać nie dam, można zdemontować przeguby i sprawdzić czy są wyrobione i czy półośka zmienia w nich swoje położenie w wyniku czego dochodzi do wibracji
By mati303 -  27 lut 2011, 15:22
 -------
#39015
Witam panowie w końcu znalazłem wątek który dotyczy chyba mojej V.
Mam podobne zjawisko jakie opisujecie powyżej z tą rużnicą ze u mnie autko zaczyna drżeć podczas ruszania z 1 biegu , obojętnie ile gazu bym nie dodał to i tak wpada w drżenie jakby miał zgasnąć ( tak jakby ruszać na samym półsprzęgle) poprostu chce zdechnąć.Ale gdy sprzęgło puszczam szybciej to nie odczuwa się tego tak znacnie.
A dodam jeszcze że gdy jestem na zakręcie i dodaje gazu lub odejmuje to w silniku słychac dzwięk jakby coś sie załanczało i rozlanczało dzwięk ten dochodzi z silnika. Niewiem czy to koło dwumasowe a może półosie, prosze poradzcie koledzy co może być (1,9 105KM , BLS , 2007)Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 lut 2011, 21:41
 pomorskie
#39031
jeżeli drży tylko podczas ruszania to ja w tym nic dziwnego nie widzę, koła dwumasowe tak mają że lubią drżeć czy poszarpywać podczas ruszania. Mój też podczas ruszania delikatnie drży, znam wielu użytkowników TDI z dwumasie, gdzie jest podobnie
By mati303 -  28 lut 2011, 16:40
 -------
#39127
Niestety nie zgodze sie z tym że to normalna rzecz gdyż niedawno jechałem szwagra A4 i nie było takich objawów jak u mnie podczas puszczanie sprzęgła autko poprostu ruszał bez żadnych drgań był to płynny ruch autka.
Chciałbym zauważyc ze drgania te występują w szczególności podczas ruszania ,przy zmianie biegów na wyższe biegi nie odczów sie tego ,jak również podczas ruszania na wstecznym biegu brak drgań.
By mwsoft -  28 lut 2011, 21:33
 dolnośląskie
#39157
No cóż, a u mnie podobnie - przy ruszaniu drga, choć największe wibracje osiąga przy obrotach 1000-1500 (wszystkie możliwe plastiki w środku zaczynają skrzypieć i trzeszczeć) - potem już gładziutko i bezproblemowo. Przy jezdzie po miescie to strasznie niekomfortowe przy podjeżdżaniu w korku itp. Podobnie na wstecznym, no biedak coś nie ma siły się na krawężnik wtoczyć, zaczyna nim telepać jakby miał zgasnąć zaraz, choć ostatecznie się udaje.

Przy "roboczych" obrotach 2000-3000 auto ma w miarę moc i nie wibruje, znośnie ciągnie jak na 90hp z 190k na karku.

Boję się trochę tematu dotykać, bo się zaraz zaczną naprawy za tysiące złotych... no ale to na pewno nie jest normalne - miałem z tym autem kontakt prawie od jego nowości i kiedyś było znacznie bardziej komfortowo...

Co ciekawe do tej pory nie była robiona dwumasa - ale raczej nie mam klasycznego objawu klekotania które ustaje po wciśnięciu sprzęgła - brak jakiejkolwiek różnicy.