Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  25 kwie 2007, 14:33
 -------
#4547
way4 pisze:Hmm czyzby cien nadzieji ?? :) no obys mial racje stawiam duze piwo jak masz. A zdaza mi sie to tylko w tej sytuacji i zadnej innej tylko gdy puszcze gaz i nagle wcisne na maksa. (ale na 5 biegu sa nawet przy srednim wcisnieciu ponownie gazu male wachniecie jest to na prawde znikome alczkolwiek jest widoczne na obrotomierzy nie czuc jednak w samej jezdzie)
To by potwierdza³o moj± teoriê, takie objawy mog± byæ przy du¿ym momencie obrotowym silnika.
By way4 -  25 kwie 2007, 14:45
 -------
#4548
No tak tylko teraz zobacze czy to bedzie sie powiekszac jak ten skok wskazowkin sie zacznie powiekszac odrazu wrzuce orginalny soft i mysle ze bedzie gralo.

No licze ze twoja sugestia sie sprawdzi i bede mogl sobie smigac dalej na milym progamie. Szkoda tylko ze nie zwrocilem uwagi na to po proramie czy tak bylo od samego poczatku czy tez po jakims czasie no zobacyzmy jak to bedzie.
Awatar użytkownika
By maluszek -  25 kwie 2007, 15:52
 mazowieckie
#4551
Miko³aj 11 pisze:Witam i przepraszam, je¿eli uznacie to za herezjê.
Odjêcie w czasie jazdy "gazu" i nag³e pe³ne przyspieszenie powoduje maksymalne ugiêcie siê sprê¿yn t³umika drgañ /od - do +/ w sprzêgle dwumasowym, w u³amku sekundy powstaje ró¿nica obrotów pomiêdzy pierwotnym a wtórnym ko³em zamachowym / wa³em silnika a wa³kiem skrzyni biegów/ . Mo¿e elektronika wychwytuje t± ró¿nicê i to powoduje minimalne wahniêcie wskazañ obrotomierza.
Pozdrawiam.
Nie jestem tylko pewien, czy elektronika ma jak wychwyciæ t± ró¿nicê. Z tego co pamiêtam czujnik obrotów jest jeden i do tego na wale korbowym. I je¶li mnie pamiêæ nie myli to jest to halotron z jednym impulsem na obrót (ale mogê siê myliæ). W takim przypadku nie s±dzê, ¿eby wachniêcia na t³umiku drgañ by³y widoczne na obrotomierzu. T³umik drgañ ma na to za krótki skok.