Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By way4 -  24 kwie 2007, 17:38
 -------
#4497
Witam,

Mam maly a wsumie pewnie nie dlugo duzy problem ze sprzeglem.

Po zrobieniu programu i przejchaniu jakiegos tysiaca kilometrow sprzeglo zaczelo pokazywac ze nie potrafi ogarnac 300niutkow co jest bardzo dziwne bo w 105 konny silnikach wala o wiele wieksze programy.

Objaw jest taki iz gdy np przy jezdzie na 4 przy okolo 2,5-3,2 tys obrotow nagle wcisne gaz do samego konca wskazowka obrotomierza zrobii milometrowy ruch do gory i w dol co jak mniemam jest poczatkiem poslizgu sprzegla.

Mam do was pytanie czy znacie jakies sprzeglo co bedzie pasowac do Mk5 i wytrzyma powyzej 300Nm a no i nie jest jakos wielce drogie albo czy ktos wie czy sprzeglo od 2.0 TDI pasowalo by

Z gory dzieki

Troche zalamany Way4 :)
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  24 kwie 2007, 19:53
 -------
#4502
way4 pisze:Po zrobieniu programu i przejchaniu jakiegos tysiaca kilometrow sprzeglo zaczelo pokazywac ze nie potrafi ogarnac 300niutkow co jest bardzo dziwne bo w 105 konny silnikach wala o wiele wieksze programy
A jaki miales przebieg przed zmiana softu?
Jezeli niewielki, to faktycznie dziwny objaw. Mozliwe, ze cos nie bangla z silownikiem - slyszalem w MTuning ze to sie zdarza.
Co do swapa sprzegla z 2.0 do 1.9 - chyba niemozliwe.
Awatar użytkownika
By maluszek -  24 kwie 2007, 20:18
 mazowieckie
#4503
way4 pisze:Mam do was pytanie czy znacie jakies sprzeglo co bedzie pasowac do Mk5 i wytrzyma powyzej 300Nm a no i nie jest jakos wielce drogie albo czy ktos wie czy sprzeglo od 2.0 TDI pasowalo by
S± dostêpne 2.0 z 5 biegów?

Bo wydaje mi siê, ¿e 1.9 je¼dzi z pi±tk±, a 2.0 z szóstk±. A szóstka ma inne (wiêksze) sprzêg³o ni¿ pi±tka, wiêc chyba nie podejdzie. Poza tym je¶li dobrze pamiêtam szóstka ma inny wycisk ni¿ pi±tka wiêc ca³o¶ciowo nie dasz rady tego wrzuciæ.

Wiem, ¿e s± sprzêg³a Spec'a (www.specclutch.com) do mk5 tdi (1.9/5biegów) po tej stronie bajora. Poszukaj czy Sachs czego¶ nie oferuje.

Je¶li siê nie boisz sprzêg³a jednomasowego (ró¿ne opinie kr±¿±) to polecam oemowy zestaw G60 + VR6 (mam u siebie, ci±gnie do 345Nm, do 400Nm powinien trzymaæ).

A propos: sprzêg³o mo¿esz mieæ ok, tylko dwumasowe ko³o zamachowe mog³o Ci siê wywaliæ. Znane s± z tendencji do tego.
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  24 kwie 2007, 20:33
 -------
#4505
maluszek pisze:Bo wydaje mi siê, ¿e 1.9 je¼dzi z pi±tk±, a 2.0 z szóstk±. A szóstka ma inne (wiêksze) sprzêg³o ni¿ pi±tka, wiêc chyba nie podejdzie.
A propos: sprzêg³o mo¿esz mieæ ok, tylko dwumasowe ko³o zamachowe mog³o Ci siê wywaliæ. Znane s± z tendencji do tego.
Sa tez 1.9 z szesciobiegowa skrzynia :!: ale roznia sie chyba tylko walkiem zdawczym i dodatkowym kolem. Mowil mi o tym rok temu mechanik - ale kurcze nie pamietam :oops:
BTW u mnie dwumasowka od poczatku nie dziala najlepiej - byly i sa co jakis czas wibracje przy wysprzeglaniu :?
By way4 -  24 kwie 2007, 22:02
 -------
#4510
No wiec tak te objawy podobno moga minac ale nie wiadomo do konca czy mina i przy normalnej jezdzie jest to kompletnie niezauwazalne. Tylko i wylacznie jesli nagle przy od 2.2 kola obrotow wcisne gaz do dechy (wczesniej nie trzymajac go) jezeli wciskam gaz od dolu tzn np od 1,5 tysiaka to idzie ladnie bez zajakniecia ale gdy przy 2.5 sciagne noge z gazu i wcisne po chwilce gaz do dechy to jest malutkie dygniecie wskazowki obrotow.

No teraz bede troche go oszczedzal. U mnie tez na 5 biegu sa male wibracje, ale to w kazdym zchipowanym podobno to sie dzieje. WBa[nie nie wiem od czego by pasowalo ewentualnie sprzeglo myslalem tez o sprzegle z mk4 np od 130 albo 110 tamte na pewno wytrzymuja te moce i te niutki, ale czy beda pasowac ??.

No ale ile to jest niutonow 300 pare to przeciez smiech na sali by sprzeglo siadalo widze ze vw robi sie jak pegoty albo cytryny francuzkie gowna w ktorych bez chipa sprzegla siada.

Jesli moglbym cie prosic bys sprawdzil u siebie czy tez jest taki objaw wrzuc trojke np i dojedz do 2,5 kola obrotow posc gaz na chwile i po chwili wcisnij na maksa (ale nie mozesz spasc ponizej 2 kola obrotow) i zoabcz czy wskazowka obrotomieza nie zrobi minimalnego wachniecia do przodu i do tylu ale na prawde minimalnego. Bo wiem ze ty amsz podobny program co ja zrobiony okolo 140 koni i 300Nm
By way4 -  24 kwie 2007, 22:03
 -------
#4511
A przebieg mialem przd zmiana okolo 60 kola
Awatar użytkownika
By maluszek -  24 kwie 2007, 22:12
 mazowieckie
#4513
u mnie sprzêg³o siê nie ¶lizga. sprawdza³em deptanie pomiêdzy 2,000-3,000 obrotów. ko³a owszem, potrafi± zamieliæ, jak trafiê na jaki¶ syf na asfalcie, ale sprzêg³o trzyma 345Nm po wirusku.
By way4 -  25 kwie 2007, 8:02
 -------
#4523
hmm no nic innego mi nie pozostanie albo wymiana na silniejsze sprzeglo (takie jak ty masz albo jakies inne) albo gdy zacznie sprzeglo szalec totalnie zmniejsze soft na orginalny i sprzedam ta padake a wtedy kupie cos co nie trzeba wirusowac jeszcze przez rok mi jest potrzebny disel pozniej moze byc benzyna turbo :)

Dzieki za podpowiedzi ale jak byscie wiedzieli czy jakies inne sprzeglo albo same kolo dwumasowe podejdzie od innego mocniejszego silnika dajcie znac :)

Ps.
Jeszcze mam mala nadzieje ze mu przejdzie i sie rpzyzwyczai bo jest takowa mozliwosc bo dygniecia wskazowki sa tak minimalne ze jak sie nie przyjrzysz nie jestes wstanie zauwazyc wiec zawsze jest nadzieja. :)
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  25 kwie 2007, 10:47
 -------
#4527
way4 pisze:Jesli moglbym cie prosic bys sprawdzil u siebie czy tez jest taki objaw wrzuc trojke np i dojedz do 2,5 kola obrotow posc gaz na chwile i po chwili wcisnij na maksa (ale nie mozesz spasc ponizej 2 kola obrotow) i zoabcz czy wskazowka obrotomieza nie zrobi minimalnego wachniecia do przodu i do tylu ale na prawde minimalnego. Bo wiem ze ty amsz podobny program co ja zrobiony okolo 140 koni i 300Nm
Polatalem dzis rano i nic takiego sie nie dzieje. Jak na razie sprzeglo trzyma OK. Jedynie co jakis czas jak szybciej zmieniam biegi z 2 na 3 lub z 3 na 4 mam lekkie wibracje :? ale to bylo takze przed zmiana softu.
Mamy podobny program, z tym ze ja juz robilem korekte map bo silnik szarpal na malych obrotach i zjechalismy do 140 i 305.
By way4 -  25 kwie 2007, 13:53
 -------
#4539
No to ja mam identyczny praktycznie program 141 koni i 308 NM wiec identyczny prawie to ja juz nie wiem co sie dzieje czy poprostu mialem wadliwe czy co no najwidoczniej czeka mnie poprostu zmiana softu w VW na orginalny i tyle 1100zl+wgranie orginalnego nie wiadomo ile wyniesie- w plecy dlugo sie nie naciesyzlem programem :) no coz tak mialo pojezdze jeszcze z miesiac i zobacze czy sie bedzie powiekszac poslizg jezeli tak to zmieniam soft na orginalny bo pozniej koszty sie tylko powieksza
Awatar użytkownika
By Bruce -  25 kwie 2007, 13:56
 mazowieckie
#4540
way4 pisze:No to ja mam identyczny praktycznie program 141 koni i 308 NM wiec identyczny prawie to ja juz nie wiem co sie dzieje czy poprostu mialem wadliwe czy co no najwidoczniej czeka mnie poprostu zmiana softu w VW na orginalny i tyle 1100zl+wgranie orginalnego nie wiadomo ile wyniesie- w plecy dlugo sie nie naciesyzlem programem :) no coz tak mialo pojezdze jeszcze z miesiac i zobacze czy sie bedzie powiekszac poslizg jezeli tak to zmieniam soft na orginalny bo pozniej koszty sie tylko powieksza
Jedz do Tunera ktory Ci to wgrywal i niech robi korekty, zmiany map etc...
I ten Tuner powinien Ci wgrac za darmo Ori program, nie robi laski.
Wiekszosc Tunerow na rynku wgrywa Ori soft przed wyjazdem do ASO.
No i zmieniac auto z podwodu sprzegla, mysle, ze narazie za wczesnie zeby mowic o zmianie sprzegla :wink:
By way4 -  25 kwie 2007, 14:00
 -------
#4541
no tak ale jak mam jechac 400km na zmiane softu to na to samo wyjdzie chyba w VW na orginal tunner troche mnie wkurza chcial mi wmowic ze zakatowalem jak nawet nie zdazylem nim nawet dobrze pojezdzic bo nie bylo kiedy pozniej wgram mape moze to ona jest zle zrobiona jak ktos sie zna to moze zerknac. A nie wiecie i w VW kosztuje wgranie softu znaczy ten upgreid softu na nowy??
By way4 -  25 kwie 2007, 14:00
 -------
#4542
No alo czy jest mozliwosc zgrania mapy z normalnego golfa 5 105 konnego i wgrania jej do mnie vagiem albo czyms takim??
Awatar użytkownika
By Miko³aj 11 -  25 kwie 2007, 14:14
 -------
#4543
way4 pisze:No wiec tak te objawy podobno moga minac ale nie wiadomo do konca czy mina i przy normalnej jezdzie jest to kompletnie niezauwazalne. Tylko i wylacznie jesli nagle przy od 2.2 kola obrotow wcisne gaz do dechy (wczesniej nie trzymajac go) jezeli wciskam gaz od dolu tzn np od 1,5 tysiaka to idzie ladnie bez zajakniecia ale gdy przy 2.5 sciagne noge z gazu i wcisne po chwilce gaz do dechy to jest malutkie dygniecie wskazowki obrotow.

No teraz bede troche go oszczedzal. U mnie tez na 5 biegu sa male wibracje, ale to w kazdym zchipowanym podobno to sie dzieje. WBa[nie nie wiem od czego by pasowalo ewentualnie sprzeglo myslalem tez o sprzegle z mk4 np od 130 albo 110 tamte na pewno wytrzymuja te moce i te niutki, ale czy beda pasowac ??.

No ale ile to jest niutonow 300 pare to przeciez smiech na sali by sprzeglo siadalo widze ze vw robi sie jak pegoty albo cytryny francuzkie gowna w ktorych bez chipa sprzegla siada.

Jesli moglbym cie prosic bys sprawdzil u siebie czy tez jest taki objaw wrzuc trojke np i dojedz do 2,5 kola obrotow posc gaz na chwile i po chwili wcisnij na maksa (ale nie mozesz spasc ponizej 2 kola obrotow) i zoabcz czy wskazowka obrotomieza nie zrobi minimalnego wachniecia do przodu i do tylu ale na prawde minimalnego. Bo wiem ze ty amsz podobny program co ja zrobiony okolo 140 koni i 300Nm
Witam i przepraszam, je¿eli uznacie to za herezjê.
Odjêcie w czasie jazdy "gazu" i nag³e pe³ne przyspieszenie powoduje maksymalne ugiêcie siê sprê¿yn t³umika drgañ /od - do +/ w sprzêgle dwumasowym, w u³amku sekundy powstaje ró¿nica obrotów pomiêdzy pierwotnym a wtórnym ko³em zamachowym / wa³em silnika a wa³kiem skrzyni biegów/ . Mo¿e elektronika wychwytuje t± ró¿nicê i to powoduje minimalne wahniêcie wskazañ obrotomierza.
Pozdrawiam.
By way4 -  25 kwie 2007, 14:23
 -------
#4545
Hmm czyzby cien nadzieji ?? :) no obys mial racje stawiam duze piwo jak masz. A zdaza mi sie to tylko w tej sytuacji i zadnej innej tylko gdy puszcze gaz i nagle wcisne na maksa. (ale na 5 biegu sa nawet przy srednim wcisnieciu ponownie gazu male wachniecie jest to na prawde znikome alczkolwiek jest widoczne na obrotomierzy nie czuc jednak w samej jezdzie)