Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By szymon2002 -  25 cze 2007, 21:52
 -------
#5858
Bruno,
a jakiego oleju Ty u¿ywasz? i co ile go wymieniasz?
Mam tak± sam± V-tkê tylko rok m³odsz± i nie wiem co wlaæ? :?:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  30 cze 2007, 10:09
 kujawsko-pomorskie
#5894
[quote="szymon2002"]Bruno,
a jakiego oleju Ty u¿ywasz? i co ile go wymieniasz?
Mam tak± sam± V-tkê tylko rok m³odsz± i nie wiem co wlaæ? :?:[/quote

Ludzie na tym forum na ten temat siê ju¿ wypowiadali i okazuje siê ¿e lej± ró¿ne oleje ale ja lejê olej CASTROL TXT 505.01 i wymieniam go co 15000km oczywi¶cie razem z filtrem oleju.
Do tej pory nic niepokoj±cego noe zauwa¿y³em a zu¿ycie oleju jest w normie tzn od wymiany do wymiany dolewam w sumie niecas³e 0,5 lita.
Awatar użytkownika
By djsewek -  09 sty 2008, 23:14
 -------
#7561
Ja tez jade na CASTROL TXT 505.01 oryginalnie lany w serwisie.
Wczoraj zapli³a mi sie kontrolka na POMARANCZOWO - Prosze spawdzic level oleju- tlumaczac to sprawdzic poziom :) . Zadzwoni³em do kolegi z vw i powiedzial mi ciekawa rzecz, ze ta kotrolka sygnalizuje o tym ze stan oleju nie jest za dobry.Mowi³ ze vw i audi ma kotrolke tak jakby jakosc oleju, a nie poziomu. Czy to prawda? Bo nie wiem czy dolac oleju czy wymienic.Mam zrobione od wymiany ok 11 tysi. silnik 1.9 tdi 105km
Pozdrwiam
Awatar użytkownika
By krz_p -  10 sty 2008, 8:11
 wielkopolskie
#7564
djsewek pisze:Ja tez jade na CASTROL TXT 505.01 oryginalnie lany w serwisie.
Wczoraj zapli³a mi sie kontrolka na POMARANCZOWO - Prosze spawdzic level oleju- tlumaczac to sprawdzic poziom :) . Zadzwoni³em do kolegi z vw i powiedzial mi ciekawa rzecz, ze ta kotrolka sygnalizuje o tym ze stan oleju nie jest za dobry.Mowi³ ze vw i audi ma kotrolke tak jakby jakosc oleju, a nie poziomu. Czy to prawda? Bo nie wiem czy dolac oleju czy wymienic.Mam zrobione od wymiany ok 11 tysi. silnik 1.9 tdi 105km
Pozdrwiam
kolega z serwisu raczej siê nie zna, kontrolka pomarañczowa (¿ó³ta) oznacza zbyt niski stan oleju, dlatego maskê do góry i bagnet w rêkê i wszystko bêdzie jasne
jako¶æ oleju jest brana pod uwagê tylko przy trybie serwisowania longlife i to nie na podstawie jego stanu, bo niby jak mo¿na by³oby to w prosty sposób kontrolowaæ, ale na podstawie liczby uruchomieñ silnika, przeje¿d¿anych odcinków itp
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  10 sty 2008, 9:06
 kujawsko-pomorskie
#7565
Skoro poruszony zosta³ temat poziomu oleju to mo¿e kto¶ wie czy je¿eli poziom oleju bêdzie za niski i wykryje to czujnik poziomu oleju silnik wogóle zapali ?
Mia³em ostatnio tak± sytuacjê ¿e zatrzyma³em auto pod stromym wzniesieniem i zgasi³em silnik. Kiedy chcia³em go po chwili jakie 15 min urichomiæ nie da³o rady a w tym samym czasie kiedy rozrusznik krêci³ silnikiem zapali³a siê kontrolka oleju i brzêczyk.
Po konsultacjach z Serwisem gdzie do koñca nie wiedzieli co mi powiedzieæ bo kazali mi zdj±æ klemê z aku i odczekaæ 20 min potem za³o¿yæ klemê i zapaliæ . Ta czynno¶æ nie da³a efektu.
Kiedy uda³o mi siê sprowadziæ samochód na p³aski teren i ponowi³em próbê rozruchu to silnik zapali³.
Chcê zauwa¿yæ ¿e na p³askim terenie sprawdzi³em poziom oleju i by³ 2 mm poni¿ej górenego poziomu.
A tak wogóle to na oleju TXT od wymiany przejecha³em ju¿prawie 9000 km i poziom pozosta³ taki sam jak po zalaniu. Poprostu nie stwierdzi³em ubytków ani zu¿ycia. :D
Szukam przyczyny takiej sytuacji ( czy mog³a to byæ elektronika )
Awatar użytkownika
By maluszek -  10 sty 2008, 15:11
 mazowieckie
#7567
Mnie siê wydaje, ¿e bardziej prawdopodobne jest, ze pompa oleju ³yknê³a powietrza i czujnik ci¶nienia wywali³ b³êda.

Zu¿ycie oleju w turbinowych silnikach ma zwi±zek z tym ile siê im ci¶nie. Im ostrzejsza jazda (i np. chip) tym wiêcej oparów oleju jest wydmuchiwanych przez odmê w pokrywie zaworów do dolotu.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  10 sty 2008, 15:46
 kujawsko-pomorskie
#7568
No tak po przemy¶leniu dochodzê do wniosku ¿e prawdopodonmie tak siê sta³o chociaæ do koñca nie jestem pewny. Wizyta w swrwisie i pod³±czenie do VAG-a mo¿e da odpowied¿ o czym poinformujê. A co do oleju to ja niestety je¿d¿ê raczej wolno tzn w normie bo nieraz siê depnie ale tylko jak potrzeba a silnik jest standard wiêc st±d chyba ten efekty znikomego zu¿ycia oleju bo nigdy nie powiem ze jest to efekt rodzaju oleju.