Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 mar 2011, 13:06
 pomorskie
#40533
tylko pytanie co powoduje ten spadek rpm, w zasadzie piątki to relatywnie młode auta, na starych silnikach TDI z pompami VP nie ma tego problemu, czytałem gdzieś że to kwestia prądu i impulsu do pompowtryskiwaczy
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 mar 2011, 13:28
 pomorskie
#40541
osobiście za bardzo nie wierzę że przyczyną jest rozrusznik - stawiam na "elektronikę" w szerokim tego słowa pojęciu, a dlatego nie wierzę, ponieważ bardzo często nawet w nowych Mk5, Touranach itp... lub z symbolicznym przebiegiem występuje ten problem, gdzie praktycznie zużycie rozrusznika czy też silnika jeszcze nie występuje, na forum mastersa można przeczytać, że czyszczenie rozrusznika przyniosło efekt ale tylko na krótko i problem powraca, moim zdaniem problem złego palenia czy szarpnięciem silnika powoduje co innego, w każdym razie u mnie po włożeniu nowego aku z większym pradem rozruchowym niż przewiduje VW problem definitywnie znikł, a wcześniej szarpało niemiłosiernie

wiele przypadków w necie można znaleźć iż wymiana aku na większy niż zalecany przez VW pomogła, to jeden z licznych tematów http://forum.octaviaclub.pl/printview.p ... 7174dadda6" onclick="window.open(this.href);return false;
By chomik -  28 mar 2011, 19:43
 warmińsko-mazurskie
#40649
maverick pisze:No i czemu ta przypadlosc dotyka z reguły 1.9? O 2.0 TDI jakos nie słychac
mam 2.0 i na ciepłym naprawdę kiepsko pali, trzeba jechać na zmianę map ale jakoś nigdy nie po drodze

mettenos z racji tego, że mój też ciężko pali wymieniłem akumulator, problem pozostał więc myślę sobie że pojadę do sklepu i kupię nowe tule do rozrusznika i wymienię ale odpuściłem sobie kiedy sprzedawca powiedział mi, że w MK V są łożyska. Jeśli to prawda to nie wiem ile by trzeba było kręcić rozrusznikiem żeby zajeździć łożyska.
By darkownik -  28 mar 2011, 22:08
 świętokrzyskie
#40671
Panowie, u mnie problem szrpania również występuje- tylko na ciepłym. Na ciepłym pali też ostatnio dużo gorzej. Czy macie też tak że najdłuzej pali (kręci) na ciepłym tzn. po kilku minutach od zgaszenia auta - kiedy temperatura jeszcze nie spadnie z 90 stopni? Zauważyłem że zaraz po zgaszeniu jeśli go odpalę jest nawet ok ale najgorzej kręci po kilku minutach od zgaszenia.
Nie wiem ale może u mnie to szarpanie spowodowane jest winą rozrusznika, który co kilkanascie odpaleń potrafi sie zawiesić i przy przekręceniu stacyjki słychać tylko jak prąd przeskakuje ( pewnie na szczotkach) Po ponownym przekręceniu stacyjki juz pali normalnie.
Może to jednak rozrusznik
Proszę o sugestie i porównania do Waszych aut
Dzieki z góry
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 mar 2011, 10:18
 pomorskie
#40695
chomik pisze:
maverick pisze:No i czemu ta przypadlosc dotyka z reguły 1.9? O 2.0 TDI jakos nie słychac
mam 2.0 i na ciepłym naprawdę kiepsko pali, trzeba jechać na zmianę map ale jakoś nigdy nie po drodze

mettenos z racji tego, że mój też ciężko pali wymieniłem akumulator, problem pozostał więc myślę sobie że pojadę do sklepu i kupię nowe tule do rozrusznika i wymienię ale odpuściłem sobie kiedy sprzedawca powiedział mi, że w MK V są łożyska. Jeśli to prawda to nie wiem ile by trzeba było kręcić rozrusznikiem żeby zajeździć łożyska.
chomiku, ja nie pisałem że wyeliminowałem wymianą aku ciężkiego zapalania na ciepłym - bo to zrobiłem wymianą map, ja pisałem że poprzez to wyeliminowałem szarpnięcie silnikiem podczas rozruchu /zimnym czy ciepłym było bez różnicy/

napiszę po kolei moją historię

1. auto od samego kupna ciężko zapala na ciepłym i szarpie podczas rozruchu
2. słychać klekotanie z okolic skrzyni, drgania, pulsowanie pedału - diagnoza: wymiana dwumasu z całym kompletem sprzęgła
3. wymiana map, efekt: auto pali od "strzału" na ciepłym, niestety pozostało szarpnięcie silnikiem podczas rozruchu
4. wymieniona poduszka pod silnikiem która wydawała się podejrzana - strata pieniędzy
5. wymiana fabrycznego aku 61Ah 480A na 74h800A - silnik odpala idealnie