Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By lisik -  15 maja 2007, 19:38
 -------
#5020
Witam,

Chcia³bym tak z ciekawosci zapytac- kiedys mojemu koledze w fordzie mondeo td siad³a turbina- silnik wypali³ przy tym ca³y olej napêdowy wkrêcaj±c siê na bardzo wysokie obroty i robi±c kupê dymu :) Kolega bezradnie sta³ z kluczykami w rêku i patrzy³ na metalowy deszcz spod maski ;)

Czy mozna jakos uniknac takiego scenariusza wysypania sie turbiny? Czy jest to wynik jakiegos zaniedbania? Bo kiedys turbina musi pasc i co zrobic zeby nie pad³a na ten w³a¶nie sposob.

S³ysza³em ¿e jedynym lekarstwem przy takim scenariuszu jest zduszenie obrotów na biegu, chcialbym spytac jak to jest w automacie- jak na cos takiego zareagowac, zeby nie wymieniac ca³ego silnika.

A moze jest to tak odosobniony przypadek ze nie warto sie nad tym glowic?
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  15 maja 2007, 23:07
 -------
#5030
Nie warto sobie tym glowy zaprzatac. Nie przegrzewaj tylko turbiny, a bedzie wszystko ok, to znaczy jak jedziesz pod limit to nie zatrzymuj sie nagle i nie gas silnika. Ja robie tak ze schodze z szybkiej jazdy i 2-3 minuty mam predkosc okolo 100-120 nim wjade na parking i zgasze silnik. Chodzi o to zeby turbina miala jeszcze przez jakis czas smarowanie i ochlonela nim sie zatrzyma bo jest bardzo goraca jesli pracowala na wysokich obrotach. W przeciwnym razie moze dojsc do zapieczenia sie turbiny.
Awatar użytkownika
By Gligamesh -  16 cze 2007, 23:21
 -------
#5683
z tego co wiem to jak wy³±czysz silnik to turbina krêci siê dalej tylko olej nie jest pompowany czyli nie mamy smarowania.. - tak s³ysza³em.

A czy zostawienie auta w³±czonego ju¿ na parkingu nie starczy ?

s± jakie¶ wskazania co do rozruchu ?