Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Arekmk5 -  04 lip 2017, 22:01
 warmińsko-mazurskie
#254143
Witam.ostatnio zauwazylem ze ta puszka czarna brzeczy czasami i jak by spadek mocy czasem wystepywal i jak podczas jazdy dochodzi do 3tys.obrotow to wlasnie ta puszka cala brzeczy i na biegu 5 i 6 to taki mul sie robi..cos sie zepsolo w niej ? Bledow nie ma.
By Stratoss -  05 sty 2021, 19:23
 łódzkie
#284598
Witam, mam pytanie odnośnie bloku zaworów magnetycznych który steruję podciśnieniem i jest do grodzi przyczepiony w okolicy akumulatora. Wiem że ten zawór czasem drży po zgaszeniu auta ale nie ma to wpływu na nic u mnie też jest to pierdzenie

Dzisiaj zauważyłem że po dłuższej pracy na biegu jałowym zaczyna drzec ten blok zaworów wtedy dźwięk silnika jest bardziej basowy a filtr powietrza zaczyna mocniej zaciągać powietrze, jest to bardzo wyraźne jak się dołoży rękę do pasa do wejścia wlotu powietrza aż chce dłoń zassać, do tego wskazania przeplywki są bardzo duże ponad 400g a zadane 250 ale to przez dużo większe zasysanie zapewne. Ilość obrotów silnika się nie zmienia . Blok Zaworow przestaje drzec gdy tylko przygazuje jak kolwiek, zasysanie powietrza wtedy jest normalne a wskazania przeplywki takie jak żądane. . Drzec zaczną znów po gdzieś 3 - 4 minutach pracy na jałowym. Dodam że jeszcze gdy już zaczną drzec to jak zdejeme wąż z egr lub ścisne rurkę od podcisnienia od serwa wtedy przestaną drzec i wszystko wraca do normy.
Błędów vag nie ma, ostatnio raz sporadyczny właśnie przeplywki złapał ale to tyle.
Czy tak ma to wszystko pracować a to jest coś z egr wspólnego po dłuższym postoju na jałowym odnośnie ekologii i tak ma to pracować? 1.9 tdi 105 BXE
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 sty 2021, 19:53
 pomorskie
#284599
Stratoss pisze: po dłuższej pracy na biegu jałowym zaczyna drzec ten blok zaworów wtedy dźwięk silnika jest bardziej basowy a filtr powietrza zaczyna mocniej zaciągać powietrze, jest to bardzo wyraźne jak się dołoży rękę do pasa do wejścia wlotu powietrza aż chce dłoń zassać, do tego wskazania przeplywki są bardzo duże ponad 400g a zadane 250
Jest to związane z pracą i otwieraniem i zamykaniem zaworu EGR i to że jest 400 mg na suw to jest OK

Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Stratoss pisze:Czy tak ma to wszystko pracować a to jest coś z egr wspólnego po dłuższym postoju na jałowym odnośnie ekologii i tak ma to pracować?
:ok:
By Stratoss -  16 lis 2021, 18:47
 łódzkie
#287607
Witam mam kolejne pytanie odnośnie bloku zaworów. Po zgaszeniu zawsze "pierdzi" ale od pewnego czasu po pierdzeniu, ale to bardzo rzadko pojawia się tam dziwne stukanie(tak słychać ze środka auta, jakby dobiegało z tamtego miejsca) takie z 10 razy jakby albo coś się nie otwierało albo nie mogło zamknac lub otwierało i zamykało. Błędów nie ma, auto jeździ normalnie, odpala normalnie. Nie zdarzę wysiąść z auta jak się to dzieje żeby dokładnie namierzyć źródło, a dzieje się to raz na 100 wyłączeń silnika. Nie chcę jak wariat zawsze gasić i biegnąc zajrzeć pod maskę a może się pojawi.Martwić się czy zostawić? Chyba że wiecie o co chodzi że tak się dzieje. Wyłączam silnik zawory kończą pierdziec, zaczyna stukać(raz na długi czas) po chwili przestaje i tyle. Takto auto przyspiesza normalnie itp. Czytałem że niby egr się może nie domykać po zgaszeniu i taki efekt, bądź że te zawory przepuszczają bo się psują, ale nie mam żadnych objawów prócz dźwiękowych póki co, i to były tylko domysły nic potwierdzonego. Jakiś stary post to był