Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pszczolek -  29 cze 2011, 21:33
 mazowieckie
#46766
Problem jest następujący, podczas gaszenia samochodu słyszę brzeczenie jakby powietrze uchodzilo z tej czarnej skrzynki z przewodami podcisnieniowymi pod maska.
Dzwiek na 100% pochodzi z tego ustrojstwa :P .
Czy to jest waszym zdaniem normalne? Czy nalezy wymienić taki zespol w takim razie?
Jak to wyglada u was :?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 cze 2011, 22:45
 pomorskie
#46769
mówisz o tym:? jeśli z tym ustrojstwem byłoby coś nie tak do diagnoza adresu 01-silnik musiałaby na 100% pokazać jakiś błąd, to jest między innymi odpowiednik czujnika N-75 odpowiedzialnego za stabilizację ciśnienia doładowania, gdyby szwankował miałbyś notlauf

Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 10:13 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz.
By pszczolek -  29 cze 2011, 22:50
 mazowieckie
#46773
Tak dokladnie o tym mowa :)
Moze zaczyna dopiero lekko szwankowac bo przeciez ten dzwiek siwadczy raczej o uszkodzeniu wewnetrznym tego urzadzonka..
Kiedys cos tam czytalem jest tam membrana która po jakims czasie przepuszcza i stad ten dzwiek :roll:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 cze 2011, 10:16
 pomorskie
#46807
pszczolek pisze: Moze zaczyna dopiero lekko szwankowac bo przeciez ten dzwiek siwadczy raczej o uszkodzeniu wewnetrznym tego urzadzonka..

sprawdź dokładnie wężyki czy nie przepuszczają, wg mnie gdyby przepuszczało to musiałbyś mieć notlauf, jak masz VCDS-a to na dynamicznej sprawdź ciśnienie doładowania w 011
By mwsoft -  30 cze 2011, 13:04
 dolnośląskie
#46815
pszczolek pisze:Problem jest następujący, podczas gaszenia samochodu słyszę brzeczenie jakby powietrze uchodzilo z tej czarnej skrzynki z przewodami podcisnieniowymi pod maska.
Dzwiek na 100% pochodzi z tego ustrojstwa :P .
Czy to jest waszym zdaniem normalne? Czy nalezy wymienić taki zespol w takim razie?
Jak to wyglada u was :?
Też to mam - kiedyś ktoś na forum pisał że to normalne i żeby się nie przejmować.
Dokładnie to samo usłyszałem w serwisie specjalizującym się w VW - olać.

Zastanawia mnie co to jest - bo gdyby była nieszczelność to próżnia w układzie by cały czas zaciągała powietrze i burczałoby cały czas.
Może po odcięciu zasilania po prostu któryś z elektrozaworów znajduje się w jakimś dziwnym stanie, pompa vacum już nie ciągnie, układ wypełnia się powietrzem i stąd ten dzwięk?

Sterowanie EGR i gruszką turbiny wydaje się być sprawne, komp błędów nie wywala, więc chyba nie ma sobie zawracać gitary.

Jedyne co to trochę wstyd, że samochód wydaje długie "piernięcie" po zgaszeniu.. ;)
By gontash -  11 lip 2011, 17:33
 -------
#47262
Bzyczenie wielozaworu... Jeżdziłem z tym do ASO... Im większa wilgotność powietrza tym bardziej bedzie się nasilać. Ogólnie w ASO powiedzieli że, mozna to spokojnie zostawić i nic z tym nie robić, chyba ze się ma nadmiar gotówki. Nie wpływa na pracę układu.
By marmi m -  15 wrz 2011, 22:28
 śląskie
#49921
Ja kupiłem z brzęczącym... ale oprócz brzęczenia u mnie czasem nie wytwarzało się np podciśnienie do egr-a... po wymianie cisza i zauwazyłem ze spalanie rano startuje ze znacznie niższych wartości...
By brunet_2004 -  03 paź 2013, 21:20
 -------
#107379
Witam. Mam Golfa V z silnikiem 1.9 tdi 105 KM (bkc). Auto zaczęło więcej palić i przestało się zbierać. Wymieniłem pompę tandem na boscha i nie ma różnicy. Po wyłączeniu silnika coś mi brzęczy przez 30 sekund z komory silnika. Dźwięk pochodzi z bloku zaworów magnetycznych, to ta czarna plastikowa puszka do której wchodzą przewody podciśnienia. Po dotknięciu tej puszki zaraz po wyłączeniu silnika czuć jakieś wibracje, mimo iż zapłon jest wyłączony. Po 30 s następuje cisza. Po odpięciu przewodów z tej puszki nawet nie "syknie". U kolegi , który ma identyczny silnik nic nie słychać. A po odpięciu tych przewodów słychać jak wypycha powietrze, jak z szybkowaru. Czy ktoś wie, jak mogę sprawdzić ten blok zaworów? Nie jest to tania część,a mechanicy są zieleni. Twierdzą, że to się nie psuje. NA kompie żadnych błędów. Czy ktoś miał taki przypadek? pozdrawiam
Awatar użytkownika
By glodek -  04 paź 2013, 18:36
 wielkopolskie
#107421
U mnie tez buczalo po zgaszeniu motora - po wymianie tego bloku zaworów jest OK :) ale jak Mett pisze lepiej zrobić logi bo ten dźwięk może generować nieszczelna grucha turbo, egr itd ...
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  24 sie 2015, 21:11
 zachodniopomorskie
#190044
Szukam informacji o przeładowaniu turbiny co był przyczyną bloku zaworów magnetycznych. W TDI na tradycyjnym N75 najczęściej zepsuty zawór powoduje niedoładowanie i samo przeładowanie związane z kierownicami turbiny jest łatwe do zdiagnozowania. Mam pacjenta Golfa Plus 1.9 TDI BKC, auto było u dwóch niezależnych mechaników- jeden mechanik- turbina seria nr 1 czyszczona - przeładowywała dalej, wymiana przewodów podciśnień , drugi mechanik zakupił regenerowaną i dalej przeładowuje 1.5 bara. Trzymali auto 2 tygodnie i nic nie poradzili. Auto dzisiaj podrzucone o 19:00 - Sprawdziłem skok dzwigni gruszki turbiny ustawiony optymalnie na przyrządzie- kierownice chodzą bardzo lekko jak i gruszka. W 011BS gruszka ładnie jest wciągana i popuszczana w obu kierunkach do ogranicznika, ale w czasie jazdy jakby nie reagowała dopiero przy 2800 obr maksymalnie zbijane jest ciśnienie z 1,5 bara aż do 0,6 bara i potem bardzo długo wstaje do prawidłowego ciśnienia mimo braku notlaufa. Notlauf łapie na wysokich biegach- standardowo. Szczelność dolotu, prawidłowości podciśnień sprawdzono-OK. Czy ktoś z was miał problem z blokiem zaworów magnetycznych, ze mimo braku jego błędu powoduje on przeładowanie i opóźnianą reakcję ? ( inaczej niż w niesprawności tradycyjnego N75 gdzie jest niedoładowanie ). W 011BS na jałowym steruje OK.