Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  02 lut 2013, 10:38
 śląskie
#91808
ja w poprzednim aucie często coś robiłem przy parowniku od gazu więc musiałem za każdym razem odpowietrzać nagrzewnicę bo nie grzała wcale.
wlewasz płyn trochę ponad max i zakręcasz korek.
musi być ciśnienie w układzie żeby przepchało powietrze.
odpalałem i czekałem aż się nagrzeje nie koniecznie do 90C
podgazowałem trochę z 4 tys obr kilka razy i termostat puszczał i po kilku chwilach jak jeszcze się kilka razy prze gazowało i potrzymało na obrotach zaczynało momentalnie lecieć gorące powietrze z nawiewów.
sprawdzasz czy wszystkie węże są gorące i wyłączasz silnik.
czekasz aż ostygnie i w razie potrzeby dolewasz płynu.
By paweu -  02 lut 2013, 13:10
 podkarpackie
#91814
Dzisiaj go jeszcze zagrzałem, temp na wskaźniku 90 (na VCDS 89 stopni) grzanie działa, górny wąż od chłodnicy gorący, a dolny za termostatem zimny, Czy to może być za niska temperatura otoczenia i termostat tylko minimalnie puszcza płyn, także tego wogólnie nie czuć na wężu?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  02 lut 2013, 14:06
 śląskie
#91815
U mnie jest tak że jak stoi na postoju odpalony to nigdy się nie włączy wentylator na chłodnicy jak maska otwarta jest.
Dopiero jak przymknę aby cieppło nie ulatniało się to dopiero wtedy się zagrzeje na tyle że się załączy.
Ogulnie wszystkie węże muszą byc gorące, wtedy wiadomo że płyn jest cały wymieszany.
Musze czasami jak zimniej na dworze to go trzymać na ok 3-4tys obr dłuższą chwilę aż się zagrzeje na tyle że otworzy się konkretnie duży obieg.
By paweu -  02 lut 2013, 14:21
 podkarpackie
#91817
Na podstawie tego schematu twierdze, że u mnie wszystko jest w pożądku.
Obrazek
Dolny wąż chłodnicy jest zimny, ponieważ wynika to z kierunku obiegu płynu w układzie, ciepły płyn wpływa do chłodnicy górnym wężem, a wypływa dolnym. Przy obecnych temperaturach płyn w chłodnicy schładza się szybko do temp. kilkunastu stopni i wpływa spowrotem do silnika. Dlatego dolny wąż jest zimny.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  02 lut 2013, 15:03
 śląskie
#91818
całkiem zimny nie będzie dolny. jedynie moze być trochę zimniejszy od górnego. cała chłodnica powinna być gorąca, wiadomo że na dole trochę mniej gorąca.
Na dolnyn weżu zaraz przy chłodnicy jest zamontowany bimetal który załącza wentylator. Tak jest u mnie a jak w dizlu nie wiem ;)
Awatar użytkownika
By leszek158 -  23 maja 2016, 17:48
 lubelskie
#228957
Kup w serwisie VW w Lublinie oryginał G13, dwa opakowania koncentratu po 1,5 litra w cenie 42 PLN za sztukę (tak ja ostatnio płaciłem) dolej 3,0 litra wody demineralizowanej i masz 6,0 litrów najnowszego płynu VW o parametrach 1:1 -38*C / +110*C.
By ruszko -  01 cze 2016, 12:57
 lubuskie
#229832
A ja mam troche pytanko z innej beczki ale mimo wszystko zwiazane z chlodzeniem :)
Jak umyc zbiorniczek od plynu i czym aby nie narobic szkod. Nic nie widze ile mam plynu na miarce bo zbiorniczek jakby zaszedl zoltym nalotem i musze sprawdzac na czuja z gory