Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  06 paź 2011, 20:57
 kujawsko-pomorskie
#50898
Mam do kolegów pytanie. Od pewnego czasu zaobserwowałem dziwny odgłos pracy silnika w moim Mk5 na postoju. ( 1.9 TDI BKC 105 KM 146000km ) http://www.youtube.com/watch?v=ZliCjwoGEbk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
W czasie jazdy tego nie słychać. Silnik normalnie przyspiesza, ma moc i normalne zużycie paliwa i oleju. Ostatnio wyczyściłem przepustnicę i EGR ale ten odgłos był przed tymi czynnościami a czyszczenie nic nie zmieniło. Ten odgłos pochodzi z rury ssącej .Gdy otworzę pokrywę filtra powietrza to wtedy słychać go bardzo głośno. Sprawdzałem szczelność układu turbina-kolektor ssący - jest OK. Sprawdzałem pracę sterowania kierownicą spalin turbiny - jest OK. W momencie jak zdjąłem przewód podciśnienia z zaworu elektromagnetycznego który dochodzi do turbiny -dżwięk ten zanika. Postanowiłem wymienić blok zaworów elektromagnetycznych sterujący EGR i przepustnicą - nic to nie dało blok zaworów jest dobry.
Mam jeszcze podejrzenia o wzdłużny osiowy luz turbiny ale sprawdzenie tego jest bez zdjęcia węża dolotowego i odpięcia katalizatora nie możliwe. Oby nie było to.
Może ktoś z kolegów miał coś takiego i wie o co chodzi.
Proszę o podpowiedzi.
By dziadol -  25 wrz 2012, 18:23
 kujawsko-pomorskie
#83047
Witam serdecznie. Podepnę siępod temat.

@BRUNO55
Rozwiązałeś problem..???? Kolega ma tak samo jak Ty....

OK. A teraz moje pytanie. Golf V 1.9 TDI...Od jakiegoś czasu zastanawia mnie odgłos z pracy silnika.
Jest to odgłos pufania, czyli puf,puf,puf...lub jak by jakaś klapa waliła. Wstawie wrzytke złej jakości, lecz nie mam jak zrobić leprzego filmiku..

http://w579.wrzuta.pl/film/33BIBwMsP7Q/wideo0057_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wymieniono szklanki, ale problem pozostał....
Prosze o sugestie co to tak puka, pufa. Na filmiku słabo to słychać lecz pod koniec filmiku jest to najlepiej słyszalne.
Dodam, że jak wciskam sprzęgło nic się nie dzieje, bez zmian.

Czytałem także wiele tematów w owym dziale i stwierdziłem, że raczej także mam jeszcze problem z małym wentylatorem. Nie chodzi, działa tylko dóży...Inna sprawa, czasami zapala mi się kontrolka od płynu. Odkrecam korek poziam płynu wzrasta do max. Zakręcam i za jakiś czas ponownie go wciąga. Odkręce korek i jest OK....Musze się przyjrzeć owemu koreczkowi i wiatraczkowi. Lecz narazie mam problem z owymi odgłosami silnika...

Kurcze co ja w tym aucie już naprawiłem a ile jeszcze trza naprawić. Masakra... :( :( :( :roll: :oops:



Pozdro...
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  25 wrz 2012, 19:31
 kujawsko-pomorskie
#83056
dziadol pisze:Witam serdecznie. Podepnę siępod temat.

@BRUNO55
Rozwiązałeś problem..???? Kolega ma tak samo jak Ty....

OK. A teraz moje pytanie. Golf V 1.9 TDI...Od jakiegoś czasu zastanawia mnie odgłos z pracy silnika.
Jest to odgłos pufania, czyli puf,puf,puf...lub jak by jakaś klapa waliła. Wstawie wrzytke złej jakości, lecz nie mam jak zrobić leprzego filmiku..

http://w579.wrzuta.pl/film/33BIBwMsP7Q/wideo0057_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Wymieniono szklanki, ale problem pozostał....
Prosze o sugestie co to tak puka, pufa. Na filmiku słabo to słychać lecz pod koniec filmiku jest to najlepiej słyszalne.
Dodam, że jak wciskam sprzęgło nic się nie dzieje, bez zmian.

Czytałem także wiele tematów w owym dziale i stwierdziłem, że raczej także mam jeszcze problem z małym wentylatorem. Nie chodzi, działa tylko dóży...Inna sprawa, czasami zapala mi się kontrolka od płynu. Odkrecam korek poziam płynu wzrasta do max. Zakręcam i za jakiś czas ponownie go wciąga. Odkręce korek i jest OK....Musze się przyjrzeć owemu koreczkowi i wiatraczkowi. Lecz narazie mam problem z owymi odgłosami silnika...

Kurcze co ja w tym aucie już naprawiłem a ile jeszcze trza naprawić. Masakra... :( :( :( :roll: :oops:



Pozdro...
Ja problem rozwiązałem. Tak jak podejrzewałem powodem była turbina. Po wymianie jest wszystko OK. W Twoim przypadku na podstawie tego filmu to nic nie można stwierdzić. Trzeba zrobić logi dynamiczne i wtedy może się coś pokarze. Jak to jest słyszalne na wyższych obrotach?
By dziadol -  25 wrz 2012, 22:55
 kujawsko-pomorskie
#83101
Witaj i dzięki za odpowiedz na moje pytanie o Twój problem i jego rozwiązanie..

Wracając do mojego pytania. Więc zapytałeś czy na więkrzych obrotacgh także słychać. Tak także wraz z dodaniem gazu prędkość pukania/pufania zwrasta. Wiem, że dzwięk słabo słychać a z czym wiąże się odgłos pukania. Nagrywałem kilka razy i zawsze dzwięk silnika niweluje to.....Ale w w/w filmiku słychać to dokładnie między klekotem pompek/traktora. Takie tępe pukanie pufanie/klepanie ciężko to określić. Przypomina jak by się jakieś klapa otwierała i zamykała...

Niestety logów nie mam u kogo i gdzie zrobić...Nawet nie znam nikogo kto by to zrobił w mojej mieścinie Bydzi...

Pozdro....
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  26 wrz 2012, 8:07
 kujawsko-pomorskie
#83111
dziadol pisze:Witaj i dzięki za odpowiedz na moje pytanie o Twój problem i jego rozwiązanie..

Wracając do mojego pytania. Więc zapytałeś czy na więkrzych obrotacgh także słychać. Tak także wraz z dodaniem gazu prędkość pukania/pufania zwrasta. Wiem, że dzwięk słabo słychać a z czym wiąże się odgłos pukania. Nagrywałem kilka razy i zawsze dzwięk silnika niweluje to.....Ale w w/w filmiku słychać to dokładnie między klekotem pompek/traktora. Takie tępe pukanie pufanie/klepanie ciężko to określić. Przypomina jak by się jakieś klapa otwierała i zamykała...

Niestety logów nie mam u kogo i gdzie zrobić...Nawet nie znam nikogo kto by to zrobił w mojej mieścinie Bydzi...

Pozdro....
W związku z tym że częstotliwość tego pukania wzrasta wraz ze wzrostem obrotów przyczyny należy szukać na rozrządzie lub na wtryskach . A jak wygląda to pukanie na postoju po wciśnięciu sprzęgła ?. Jak po wciśnięciu pedału sprzęgła pukanie ginie lub się zmienia to też przyczyny należy szukać w sprzęgle. I widzisz sam że na odległość trudno takie sprawy ocenić. Poszukaj zaufanego mechanika do tej oceny.
By dziadol -  26 wrz 2012, 11:07
 kujawsko-pomorskie
#83131
@BRUNO55

Witaj serdecznie.
Więc jak pisałem w pierwszym poście, jak wcisnę sprzęgło nic się nie zmienia. Dwumas i sprzęgło działa bez żadnych problemów.
Rozrząd miałem wymieniany wraz z pompą 3 miesiące temu i przed wymianą było to samo.
Auto miałem u mechanika raczej zaufany i podejrzewał szklanki gdzie zostały wymienione. Twierdził, ze to nie jest dzwięk od szklanek, raczej, ale proponował je wymienić więc wymieniłem. Problem pozostał i nie wie co to tak puka/stuka/pufa....
Wtryski także są OK, przy wymianie szklanek były wymieniane oringi na pompowtryskach bo miałem problem z porannym odpaleniem auta. Teraz odpala OK, pompowtryski sprawdzone....OK.
Byłem u kilku mechaników lub pseudomechaników i nie są w stanie stwierdzić przyczyny. Mawiają, auto śmiga to jeździć, lecz mnie to niepokoi.....

Pozdro...
Awatar użytkownika
By grejf -  26 wrz 2012, 13:57
 mazowieckie
#83149
@ dziadol
Sluchaj a jak tam błedow nie ma? se skanu, nie ze sczytania z glow sterownika
By dziadol -  26 wrz 2012, 16:28
 kujawsko-pomorskie
#83185
@grejf

Nie wiem. Przy wymianie szklanek/oringów pompowtrysków był sprawdzany na błedy. Był sprawdzany kąt synchronizacji po wymianie rozrządu i zadnego błędu nie było....No chyba, że LOTTO o co innego....

Postaram się narać nieco leprzy stan filmiku....jaki wstawiłem....

Pozdro...
Awatar użytkownika
By grejf -  26 wrz 2012, 18:01
 mazowieckie
#83196
dziadol pisze:@grejf

Nie wiem. Przy wymianie szklanek/oringów pompowtrysków był sprawdzany na błedy. Był sprawdzany kąt synchronizacji po wymianie rozrządu i zadnego błędu nie było....No chyba, że LOTTO o co innego....

Postaram się narać nieco leprzy stan filmiku....jaki wstawiłem....

Pozdro...
A więc tak, już gdybać nie powinniśmy bez logów kompletnych.
pierwszorzędnie.
Nie masz kolegi, który ma VCDS'a? W pobliżu, jesli masz to stawiasz flaszkę i Ci loguje, jak i skanuję z wszystkich modułow ewent. blędy...
Jeżeli nie masz bo jesteś chyba z Bydgoszczy, to musisz szukać dawcy czasu i miłych chęci na 20min + pogadanki.

lub tuner i 100zl.
Możesz napisać po co były wymieniane szklanki i pompowtryski? była jakaś totalna awaria ich, czy ''mechanik'' tak zasugerował?
Bo ciężkie odpalanie jeżeli jest już rozrząd ustawiony ok, na 0*, to sie rusza TYLKO mapy startowe i cyka. Więc jak zmieniał oringi ciekawe czy je dobrze zamontował zgodnie ze sztuką, czy dobre i czy zmienil na nowe sruby mocujące typowy błąd ''mechaników''. Ponieważ użycie strych powoduje to co słychać, lub jeszcze gorzej.... bo mi na to wygląda typowe bujanie Pompowtrysków/pompowtryska
By dziadol -  27 wrz 2012, 10:46
 kujawsko-pomorskie
#83283
@grejf

Witaj.
Więc nie mam nikogo ze znajomych z VCSD'em....z Bydzi czy okolic. Byłem u kilku elektryków lecz oni mawiali, że sprawdzić odczyty mogą lecz w logi nie bedą ingerować. Nie wiem czy mała wiedza czy............
Natomiast szklanki były wymieniane bo mechanik stwierdził, że to właśnie one mogą stukać. Ja natomiat wiedziałem że szklanki raczej jak są uszkodzone to nie stukają tylko dzwieczą/cykają/ćwierkają. Po wymianie bez zmian..
Pompowtryski nie były wymieniane jak pisałem tylko wymieniane oringi na pompowtryskach bo miałem nieraz problem z porannym odpalaniem auta na zimnym silniku. Problem narastał jak auto stalo przodem do dóry lub dołem do góry....Odpalał także przez kilka pierwszych sekund na 3 gary. Po sugestji wielu kolegów na owm forum, że to typowy objaw uszkodzonych oringów.
Po wymianie problem nie występuje i nie buja autem na postoju na jałowym biegu. Trafna diagnoza kolegów z forum pomogła rozwiazaćowy problem. Od półtora miesiąca odpala bez problemów i nie buja na jałowym biegu....

Śrób nie wiem czy wymieniali zapewne nie.....Warsztat zajmuje się tylko silnikami diesla, pompami/pompowtryskami oraz ustawianiem pompowtrysków, więc myśle że to zrobili dobrze....Warsztat ma miano dobrego i wielu go polecało w moim mieście.Oglądali wałek i jest także OK....

Dzisiaj postaram się nagrać na lepszy nośnik odgłosy. Dodam jeszcze, że najbardziej te odgłosy słychać jak się stoi obok auta lub się schyle koło koła przy ziemi. Czyli pod autem.....Kurka nie wiemjak to opisać, dudnienie. Najbardziej słychać to w 11 do 14 sekundy filmu oraz między 24 a 28 sekundą filmiku.

Pozdro.....
Awatar użytkownika
By grejf -  27 wrz 2012, 12:18
 mazowieckie
#83310
Znam dużo firm robiące ukł. wtryskowe i 2 z nich robią to zgodne ze sztuką w raz z ustawieniami bipów. Więc ciężko powiedzieć że zrobili ok, wraz obsadzeniem ich.
Odkrecam korek poziam płynu wzrasta do max. Zakręcam i za jakiś czas ponownie go wciąga. Odkręce korek i jest OK....Musze się przyjrzeć owemu koreczkowi i wiatraczkowi. Lecz narazie mam problem z owymi odgłosami silnika...
W jakim stanie gniazda w głowicy..

Vtech jest w Bydgoszczy... o chiptuningu się nie wypowiem... Lecz diagnostykę zapewne znają dokładną..
Awatar użytkownika
By grejf -  28 wrz 2012, 22:15
 mazowieckie
#83488
cieżko napisać dla mnie to jak by kąt był rozjechany na 1szy słuch, lub PDki tak walą... aha zdiagnozuj od razu turbo bo je słysze 8) :P
chyba że nie masz katalizatora...
By dziadol -  29 wrz 2012, 14:31
 kujawsko-pomorskie
#83523
Witam...

@grejf

Co słychać niepokojącego w turbo..???? Turbo było wymieniane na inne po regeneracji z jednych z firm w Toruniu dwa miesiące temu...Nie znam się wiele na odgłosach turbo. Narazie auto śmiga nie kopci ma moc.....Katalizator mam w aucie...

Piszesz, że to może być kąt, lub PD....Kat był sprawdzany kilkakrotnie a PD po wymianie oringów także pracują poprawnie....
Dodam, że silnik pracował tak przed wymianą oringów na pompowtryskach. Spec opisał je jako OK w pełni sprawne. A co może w PD tak napierniczać...???
grejf pisze: Więc jak zmieniał oringi ciekawe czy je dobrze zamontował zgodnie ze sztuką, czy dobre i czy zmienil na nowe sruby mocujące typowy błąd ''mechaników''. Ponieważ użycie strych powoduje to co słychać, lub jeszcze gorzej.... bo mi na to wygląda typowe bujanie Pompowtrysków/pompowtryska
Więc twierdzisz,że mogą tak napierniczać stare śruby od PD..????
Podjadę do nich i pogadam co o tym sądzą i czy napewno zamontowali stare śruby.....
A jeśli naprawde to powoduje czy nie powinno coś się dziać z PD niedobrego..??? Jakieś niedociągnięcia w pracy silnika itp..???
Bo jak pisałem przed wymianą oringów na PD także tak stukało....A czy aby wymienić ewentualnie owe śruby trzeba ponownie wyymienić oringi czy nie ma takiej potrzeby...

Pozdro....
Awatar użytkownika
By grejf -  29 wrz 2012, 15:01
 mazowieckie
#83525
Regeneracja bez fachowej wyważarki laserowej i doważaniu jest złym posunięciem, jak już regenerować.
Mam ori do BKC po przelocie 156tkm po chipie, leży w garażu stan bdb.
U Ciebie słychać efekt nie doważenia i wirnik nie kręci sie na ile powinien i jest efekt ala przeładowania, lub zakłócenia wyziewu spalin takie ''fufufuuu'' po dodaniu gazu i odpuszczeniu. W turbo strona zimna od strony dolotu jest prawdopodobnie nie ''zgrana'' ze stroną gorącą gdzie przechodzą spaliny.
Co do PD, regeneracja oringów to proste uleczenie szczelności, obsadzanie ich przez kogoś mało lotnego to hardkor. Powinieneś dostać papier sprawności dziallania PD na stole pobierczym... Jak już wspomniałem wraz z ustawieniem bipów. Gniazda w głowicy od PD też należalo by zmierzyć/zbadać przy takich operacjach.

Twierdzisz że mechanicy sprawdzali i jest ok, nie jest jeżeli chodzi jak ''młuckarnia z '40 lat''.
Bez logów nic więcej nie wydumamy... uwierz mi. Jeśli by wyszły ok, trzeba szukać przyczyny wewnątrz.