Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#242848
Witam

Opiszę dokładnie problem. Odpalając silnik na zimno słychać któryś przekaźnik pod kierownicą tak z częstotliwością co 15s. Po około minucie silnik zaczyna mieć podwyższone obroty do 1000 rpm i włączają się wentylatory na najwyższy bieg. Dzieje się tak przy włączonej i wyłączonej klimatyzacji. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, problem znowu się pojawia po około minucie. Obroty wracają do normy np gdy ruszę spod domu, przejadę kilometr i słychać jak w którymś momencie cyknie przekaźnik i wszystko zaczyna być w porządku.

Używając oryginalnego testera VW Offboard Diagnostic Information System jest jeden błąd w silniku:

J179 - komputer sterujący czasem rozgrzewania świec

Procedura sprawdzania przy pomocy ODIS'a nie chce mi przeprowadzić testu elementów wykonawczych. Zaświeca się tylko świeca żarowa na desce i nic się dalej nie dzieje. Zaś inny tester diagnostyczny KTS 670 widzi tylko błąd w module centralnej elektryki i nosi tytuł "063E Zasilanie napięcem"

Kasując obojętnie którym testerem błąd problem znika. Nie słychać w ogóle przekaźnika i silnik może pracować przez 20 minut i nic się nie dzieje, ale problem pojawia się znowu po dwóch/trzech dniach.

Podejrzewałem któryś czujnik temperatury, najbardziej ten w chłodnicy, że on coś szaleje, lecz przy pomocy KTS jak odczytam temperatury wszystkich czujników, to wszystko się jak najbardziej zgadza.

Ten samochód był kilka razy palony z "rozruchu". Sprawdzany był WSAD sterownika silnika i jak najbardziej wszystko jest w porządku. Nie podejrzewam świec żarowych ponieważ samochód pali na dotyk. Mieszkam w górach i jest tu teraz temp -10 stopni i pali od strzała po całej nocy.

Jest to GOLF V z silnikiem 2.0 TDI AZV z roku 2008 z przebiegiem 120 tysi. Nic nie rzeźbione w kablach, wszystko w oryginalne.

Liczę, że ktoś miał taki problem z tym błędem, bo pytając wujka google o ten błąd nic konkretnego nie znalazłem. Może zacząć od wymiany sterownika świec żarowych i tyle? Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 lis 2016, 8:30
 pomorskie
#242851
Jest to GOLF V z silnikiem 2.0 TDI AZV z roku 2008 z przebiegiem 120 tys

@szel3x w 2008 roku dawno nie było AZV, jeśli już to BMM lub BMN, poza tym nie spotkałem się z silnikiem AZV w Mk5, w Touranie owszem

zacząłbym od przekaźnika J179, w MY2008 był wyłącznie 038907281D

Obrazek

w zależności od numeru nadwozia:

Obrazek

Dodano po 28 minutach 23 sekundach:
Re: Świece żarowe - wymiana, informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/
Faktycznie ETKA mówi że był AZV, jestem wielce zaskoczony :hmmm:


Obrazek
#242935
Paweldaniel pisze:No ja myślałem o bosch ktore są lepsze ?
nie ma reguły, mogą być albo BERU albo Bosch, zależy od wypustu i jest to w zasadzie obojętne, były też wkładane NGK o numerze N10579805 ale do BMN, z tego co zauważyłem to częściej fabrycznie były wkładane BERU, nie ma uzasadnionej teorii wg której można by stwierdzić że Bosch jest lepszy od BERU

Dodano po 7 minutach 7 sekundach:
najlepszym przykładem jest moje poprzednie auto, w tym samym roczniku były BERU jak i Bosch

Obrazek
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 24