bercik-20 pisze:z TYM ISKRZENIEM BARDZO MYLNE I NIEDOKLADNE, JAK ŚWIECA MA PRZEBICIE NA MASE MOZE BYC PRZEPALONA A ISKRZY,
Tak z ręką na sercu spodkałeś się z przypadkiem by świeca żarowa miała przebicie na mase .
A jeżeli już byś nawet trafił taką to napewno nie wszystkie cztery . Tak więc nie podważam
że lepiej sprawdzić wykręconą czy grzeje ,lub omomierz ,amperomierz .
Jednak metoda na iskrzenie lub poprostu przez żaróweczke 3w jest najmniej inwazyjna i w miare przyzwoita.
Padło pytanie czy świeca grzeje tylko w momencie uruchomienia - odpowiedż brzmi tak .
Jest jednak małe ale , element grzejny świecy jest odizolowany termicznie od obudowy -głowicy. Sprawia to że napewno jest dużo bardziej rozgrzany niż pozostałe elementy . Do jakiej temperatury i czy jest np czerwony trudno powiedzieć chociaż obstawiałbym że tak jest .
Tak więc szczególnie w TDI (a nie tylko zresztą ) w tzw. przed wtryskiem gdzie odbywa się na małym ciśnieniu może inicjować zapłon -lub go ułatwiać .
Dyskusje można prowadzić w każdym kierunku i trudno będzie obronić jakąkolwiek teze ,bo są silniki bez świec ,lub z płomieniówkami i działają ,ale nie można jednoznacznie wykluczyć że konstruktorzy TDI ,faktu że świeca jest, nie wykorzystali do choćby tego przedwtrysku .