Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kupszczelisty -  11 lut 2012, 13:58
 wielkopolskie
#62349
Jakim momentem należy odkręcać i dokręcać świece żarowe? Gwinty należy czymś smarować?
By kupszczelisty -  11 lut 2012, 14:23
 wielkopolskie
#62353
Dzięki
By bercik-20 -  12 lut 2012, 11:55
 pomorskie
#62431
z TYM ISKRZENIEM BARDZO MYLNE I NIEDOKLADNE, JAK ŚWIECA MA PRZEBICIE NA MASE MOZE BYC PRZEPALONA A ISKRZY, TO SPRAWDZENIE SPRAWDZA JEDYNIE CZY ŚWIECA POBIERA PRĄD, MOŻE TYLKO WYKLUCZYĆ ŻE JAK NIE ISKRZY NIE DZIAŁA, ALE JAK ISKRZY TEŻ MOŻE NIA DZIAŁAĆ.

CZYLI PUSZCZAMY NAPIĘCIE PRZEZ AMPEROMIERZ POWINNA POBIERAĆ OKOLO 18 A I MALEĆ, LUB WYKRWCIĆ I PODŁĄCZYĆ ZASILANIE I SPRAWDZIĆ.
By stepniak.p -  12 lut 2012, 12:01
 -------
#62434
a powiedzcie mi bo ostatnio się nd tym zastanawiałem....

Czy w diesel`u świece grzeją cały czas czy tylko przy odpalaniu (na zimnym silniku) ?
...bo w sumie to zapłon samoczynny i podczas jazdy chyba nie potrzebuje mieć "odpalonych" świec, tak ? :mrgreen:
By arianm -  12 lut 2012, 15:55
 mazowieckie
#62452
bercik-20 pisze:z TYM ISKRZENIEM BARDZO MYLNE I NIEDOKLADNE, JAK ŚWIECA MA PRZEBICIE NA MASE MOZE BYC PRZEPALONA A ISKRZY,
Tak z ręką na sercu spodkałeś się z przypadkiem by świeca żarowa miała przebicie na mase .
A jeżeli już byś nawet trafił taką to napewno nie wszystkie cztery . Tak więc nie podważam
że lepiej sprawdzić wykręconą czy grzeje ,lub omomierz ,amperomierz .
Jednak metoda na iskrzenie lub poprostu przez żaróweczke 3w jest najmniej inwazyjna i w miare przyzwoita.

Padło pytanie czy świeca grzeje tylko w momencie uruchomienia - odpowiedż brzmi tak .
Jest jednak małe ale , element grzejny świecy jest odizolowany termicznie od obudowy -głowicy. Sprawia to że napewno jest dużo bardziej rozgrzany niż pozostałe elementy . Do jakiej temperatury i czy jest np czerwony trudno powiedzieć chociaż obstawiałbym że tak jest .
Tak więc szczególnie w TDI (a nie tylko zresztą ) w tzw. przed wtryskiem gdzie odbywa się na małym ciśnieniu może inicjować zapłon -lub go ułatwiać .
Dyskusje można prowadzić w każdym kierunku i trudno będzie obronić jakąkolwiek teze ,bo są silniki bez świec ,lub z płomieniówkami i działają ,ale nie można jednoznacznie wykluczyć że konstruktorzy TDI ,faktu że świeca jest, nie wykorzystali do choćby tego przedwtrysku .
By bercik-20 -  12 lut 2012, 16:51
 pomorskie
#62453
Wymieniiałem ostatnio w 2 autach w jednym 3 miały przebicie( iskrzyły a wogołe nie grzały po wyjęciu iskrzyły miały przebicie pomiedzy tym plastikowym pierścieniem przy końcówce ), zachowałem je sobie tak dla pokazania klientom
Co do grzania po odpaleniu nawet starego np.tdi na pompie vp11 to napięcie na świecach nie ginie ani po zgaśnieciu kontrolki świec ani po odpaleniu. Czyli są dalej sterowane do podgrzania komory do równomiernej pracy cylindrów
By bercik-20 -  12 lut 2012, 16:55
 pomorskie
#62454
bercik-20 pisze:Wymieniiałem ostatnio w 2 autach w jednym 3 miały przebicie( iskrzyły a wogołe nie grzały po wyjęciu iskrzyły miały przebicie pomiedzy tym plastikowym pierścieniem przy końcówce ), zachowałem je sobie tak dla pokazania klientom. Postaram się wysłać filmik pokazujący jak wykręcona świeca iskrzy a nie grzeje
Co do grzania po odpaleniu nawet starego np.tdi na pompie vp11 to napięcie na świecach nie ginie ani po zgaśnieciu kontrolki świec ani po odpaleniu. Czyli są dalej sterowane do podgrzania komory do równomiernej pracy cylindrów
By marmi m -  13 lut 2012, 14:52
 śląskie
#62545
Mam pytanko który czujnik odpowiada za czas grzania świec żarowych w 1,9??
bo ostatnio przy ok -8do -15 grzeją mi bardzo krótko dosłownie niec 2 sek i gasną i autko dośc trudno odpala, gdy grzeje swiece dwa razy to wtedy zapala od strzału...

Czy może długośc grzania świec nie zalezy od danych z czujnika temp??

Dodam że swiece i przekaźnik sa sprawne,..
By lukas1305 -  13 lut 2012, 16:59
 śląskie
#62561
Witam. Podepne sie pod temat.U mnie podobnie,przekręcając kluczyk spiralka dosłownie świeci ok.2s i mniej więcej w tym samym czasie słychać jakieś cyknięcie(chyba przekaźnik ze świec?) auto odpala bez problemów ale chciałem sie zapytać czy w tym modelu tak ma odbywać sie szybko grzanie świec-w poprzednim modelu golf3 1.9 tdi wyglądało to tak że spiralka świeciła ok.8s.a chwile później było słychać cykniecie ..... może w nowszych modelach występuje w/w grzanie inaczej? Prosze o info jak to z tym grzaniem ma wyglądać.

Pozdr.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 lut 2012, 10:30
 pomorskie
#62596
lukas1305 pisze:U mnie podobnie,przekręcając kluczyk spiralka dosłownie świeci ok.2s i mniej więcej w tym samym czasie słychać jakieś cyknięcie(chyba przekaźnik ze świec?) auto odpala bez problemów
tak ma być, ponadto nawet przy spalonych świecach żarowych spiralka tak samo krótko się świeci, żeby sprawdzić świece to najlepiej odczytać kody błędów VCDS-em lub sprawdzić multimetrem
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 24