Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#284883
kuba94 pisze:
23 sty 2021, 23:03
Spróbuj dogiąć , blaszki wewnątrz fajki on czasem tam nie stykają. Plastik się wygrzewa i wykrusza się Blaszki robią się luźne i nie stykają .
Kuba94 dziękuję za info,napisz mi jeszcze czy aby dogiąć te blaszki to w ogóle jest szansa tam się dostać do nich ?Pytam bo oglądając listwę te dziury we wtyczkach są dość głębokie i... tak od razu miałem wrażenie,że nie ma szans by tam się dostać i podłubać .
#284887
Jest szansa, ja to doginałem taka igła długą. Igła do przewlekania tasiemek w teczkach do archiwizacji. Ja rozłączyłem listwę ze wszystkich zaczepów plastikowych, latarka czołówka na głowę .żęby świeciła w punkt, igła i ,,grzebiesz „. U mnie to chodziło jakieś 2 lata aż fajki całkowicie się rozpadły. Potem poleciała nowa listwa. Sprawdź jeszcze czy nie ma mikropęknięci przy łączeniu fajki z listwa też tam lubi pękać i wtedy lipa. Trzeba mocno ścisnąć i kleić klejem do wysokich tem. ale idzie to zrobić.
#284905
kuba94 pisze:
24 sty 2021, 13:11
Jest szansa, ja to doginałem taka igła długą. Igła do przewlekania tasiemek w teczkach do archiwizacji. Ja rozłączyłem listwę ze wszystkich zaczepów plastikowych, latarka czołówka na głowę .żęby świeciła w punkt, igła i ,,grzebiesz „. U mnie to chodziło jakieś 2 lata aż fajki całkowicie się rozpadły. Potem poleciała nowa listwa. Sprawdź jeszcze czy nie ma mikropęknięci przy łączeniu fajki z listwa też tam lubi pękać i wtedy lipa. Trzeba mocno ścisnąć i kleić klejem do wysokich tem. ale idzie to zrobić.
Ok,dziękuję Ci odpowiedz,będe coś kombinował . :super:
By Stratoss -  01 lut 2021, 12:19
 łódzkie
#284992
Witam. Mam pytanie odnośnie czasu grzania świec na vagu. Szukam przyczyny nierównej pracy po odpaleniu przez chwilę w ujemne temperatury. Świece wymienione, mostek też. Dzisiaj na vagu pokazał - 9, zegary - 14 (trochę rozbieżność, pierwszy raz aż taka, zazwyczaj 1/2 stopnie) w sterowniku silnika grupa 12 jest czas grzania świec i u mnie czy - 9 czy - 1 czy 3 pre glow period cały czas jest 1.62s dopiero powyżej 20 stopni płynu ustawia się na 0. Tak ma być? Próbowałem to przestawić ale w adaptacji i grupa 12 wyskajue error. Czy może przekaźnik szwankuje? Błędów vag nie ma. Ewentualnie czy jest możliwość za słabego styku w mostku który był wlutowany mimo braku błędów? Już nie wiem gdzie szukać i czego akumulator też jest nowy. Po przekręceniu kluczyka w grupie 12 od świec jest tylko readiness glowing, dopiero po odpaleniu wskakuje dogrzewanie.
By kamilkulig -  05 lut 2021, 10:20
 małopolskie
#285025
Równie dobrze może to być kwestia mas na samochodzie :)
Czas grzania świec to jedno, ale nie wiesz jak duży mają pobór (tzn. czy grzeją na 100% czy nie ).

W kilkunastoletnich autach problemem może być sama elektryka (połączenia masowe / przewody).

Druga sprawa - jaką masz prędkość obrotową silnika podczas uruchamiana ? Rozrusznik powinien kręcić z prędkością 250 obr/min. Przy wartościach mniejszych odpalisz auto, ale będzie on potrzebował chwili aby się ustabilizowć.

Jak długo po uruchomieniu silnik chodzi nie równo ? Czy przez dłuższą chwilę śmierdzi za samochodem ( albo dymi tzn. nie spalona ropa ).
By Stratoss -  06 lut 2021, 21:38
 łódzkie
#285039
Dzisiaj sprawdzałem świece organoleptycznie, odpinając czujnik temperatury. Po przekręceniu stacyjki grzeją przez około 15s gdzie kontrolka dawno zgasła xD. I grzeją wszystkie, patrząc na czas świecenia kontrolki a nagrzanie świec to coś słabo, chyba że poczekam dłużej to się czerwone robiły ale po chwili od zgaśnięcia kontrolki.

Akumulator jest nowy ma może miesiąc nie cały i dzisiaj podczas rozruchu znów zaświeciły się kontrolki od abs ESP, ale robię krótkie odcinki maks 15km więc może być nie doładowany. Masy są idealne, czyszczone kilka razy, rozrusznik jest bosha po regeneracji ale możliwe że słabej. Na nowym aku rozrusznik kręci naprawę dobrze, chociaż czasem łapie jakby zawieche taki jakby zgrzyt i odpala albo wolniej zakrwci, zastanawiam się nad zmianą na inny 12 zębny.
Przy małych mrozach nic się nie dzieje, zabawa dopiero poniżej - 6. Przy rozruchu najdłużej nierówno działał przez gdzieś 8s przy - 12, z wydechu czysto. Przy - 17 i grzaniu na 3 razy może z 4s. Zazwyczaj jest to 2-4s i jest ok.
Kolejna sprawa to jakośc paliwa, póki co cały czas Orlen i zazwyczaj verva. Chociaż wcześniej raz zatankowałem na bp ultimate to częściej takie cyrki miałem nawet przy - 2.
Chyba że tandem pada, albo końcówki pompek już sam nie wiem.
By Stratoss -  06 lut 2021, 22:21
 łódzkie
#285041
Po dzisiejszych testach też do tego doszedłem. To skąd mam wiedzieć kiedy świece są zagrzane? Przy dużych mrozach auto nie pali od strzała tylko robi ze 3-4 obroty i dopiero, chwilę nierówno pracuje i później już jak stol, na wcześniejszym aku to nawet więcej kręcił lub za 2 razem dopiero odpalał ale już po 2 obrotach, do tego słabo kręcił. Teraz jest dużo lepiej.
Nie do końca tego rozrusznika jestem pewien bo czytałem że nawet po regeneracji parę miesięcy później już schody lubił powodować. I wątpię żeby to jego wina była tej telepawki. Kumpel ma BXF i u niego podobnie z telepaniem przy większych mrozach a świeczki też ma sprawne.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 lut 2021, 22:30
 pomorskie
#285042
Stratoss pisze:To skąd mam wiedzieć kiedy świece są zagrzane?
Nie musisz tego wiedzieć, dokładnego algorytmu nie znam ale już są automatycznie podgrzewane od momentu otwarcia centralnego zamka , dlatego otwierasz, wsiadasz i odpalasz i auto gotowe do jazdy. W starym dizlu od momentu włączenia zapłonu niejednokrotnie trzeba było czekać 15-20 sekund aż zgaśnie spirala


To że świeca nie jest spalona nie oznacza, że prawidłowo grzeje. Poza tym świece również się załączają w trakcie jazdy w celu stabilizacji i optymalizacji spalania
#285044
To wiem że w czasie jazdy grzeją, widziałem to na vagu. Tylko podczas testu stare i nowe świece zagrzały się tak samo. Zobaczymy jutro jak to będzie wyglądać ma być - 11. Chyba że słabe przewodzenie w mostku jest bo był wlutowany nowy, ale było robione najlepiej jak się da więc wątpię. Napewno wszystkie świece grzeją ale czy tak jak rzeczywiście powinny to druga sprawa. Bo przekaźnik tutaj raczej nie będzie miał wpływu bo albo by grzały albo nie.
#285048
Zobaczymy, jedyne co mnie jeszcze zastanawia to korekcję i bipy które po odpaleniu w mróz dochodzą do - 43 i 2 pompki które dają jedna ponad - 1.00 druga +1.00 jakby paliwa za mało było, chociaż u mnie od zakupu wszystkie bipy na postoju są na - 20 po rozgrzaniu, czemu nie mam pojęcia. Po rozgrzaniu na postoju dawka +0.40, - 0.40

Może czujnik ciśnienia paliwa coś nie tak? Jest tu taki wg?
#285052
Dzisiaj autko odpaliło od 2 obrotów, odrazu nierówno pracował przez 3-4s pościł malutki szaro niebieski bączek i później już równo. Podczas kręcenia rozrusznikiem zapalił się ABS ESP a aku jest nowe, wczoraj zrobiłem trasę około 100km więc odpada. Już sam nie wiem co myśleć i gdzie szukać. Masy czyszczone sprawdzane, są naprawdę grube, nie widać przetarć czy coś, zakręcił ładnie, chyba że rozrusznik w środku jakieś opory dziwne stawia i temu takie cyrki mimo że zakręcił serio dobrze. Ogólnie od naprawy rozrusznika mam wrażenie że to częściej występuje, przed naprawa rozruch ledwo ledwo kręcił i cały czas kontrolki się pojawiały w niskich temp, chyba że cieplej się robiło to znikało. Teraz to samo,ale tolerancja dużo wyższa przez nowe aku i występuje od - 5. Chyba że alternator jeszcze jakiś problem daje chociaż ładowanie 14.5

Po rozmowie z bratem coś mówił że zapłon może być deczko za późny i żeby synchronizacje przyspieszyć, obecnie jest -0.5 tylko w którą stronę dać. Jak kupiłem auto przed wymiana walka było okolice - 2.5 a nawet - 2.8

Do tego na blacie było - 7.5, czujnik temp płynu - 11, brat jeszcze coś mówił że to norma taka telepawka przy takiej temp przez dawkę rozruchową i po prostu z niej schodzi auto też nie jest nowe i chyba szukam dziury.
Do tej pory jeździłem benzyną i takich rzeczy nie było. Co do kontrolek ABS chyba wywalę ten rozrusznik i przewody bo strasznie mnie to irytuje, jak to nie będzie to, to już zglupieje i wyjdzie że główna wiązka siada albo nie wiem, jeszcze przeczyszczę wejście do pompy ABS ale wątpię żeby to było to. Albo to zostawię i jakoś to przełknę.

Jeszcze co mi do głowy przyszło to były wymieniane uszczelniacze w tamtym roku na pd i sruba regulacyjna i od tamtej pory spalanie chwilowe dziwnie wzrosło z 0.5 na 0.7.
Może oring gdzieś przytarty jest i traci kompresję?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24