Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#261114
Odczyt w Vcds pokazuje uszkodzona świece a czy ona jest walnięta przez spięcie czy przez przegrzanie to już Vcds nie pokazuje. Błąd to jest błąd i trzeba sprawdzić wiązkę co idzie do przekaźnika. W moim przypadku był walnięty przekaźnik . Prawdopodobnie nie rozłączał świecy i cały czas grzała. I to był powód . Elektryk rościło przekaźnik ale on środku był zalany jakimś tworzywem i lekko nad topiony , to się nie dało nic zrobić z tym tylko wymiana , kupiłem używany . A zdiagnozował to przez sprawdzenie napięcia . Na 3 znikało po paru sekundach a na 1 cały czas było napięcie . I tyle w tym temacie . Napięcie załącza przekaźnik i idzie prosto na listwę Do przekaźnika idzie napięcie z 3 czujników co podają sygnał do załączenia ze względu na temperazture . Wiec nic innego nie może robić zwarcia . Chyba ze ktoś coś dłubał .
#261118
N 105 916 02 N10591602
N 105 916 03 N10591603
BERU GE 100 GE100
BERU 0 100 266 001 0100266001
BERU 0 100 266 008 0100266008
BOSCH 0 250 402 001 0250402001
BOSCH 0 250 402 005 0250402005
VOLKSWAGEN
CADDY III 1.9TDI ; 55KW ; 75KM ; BSU 2005-2010
1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BJB , BLS 2004-2010
2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2007-2010
CRAFTER 30-35 / 30-50 2.5TDI ; 65KW ; 88KM ; BJJ , CEBA 2006-2011
2.5TDI ; 80KW ; 109KM ; BJK , CEBB 2006-...
2.5TDI ; 100KW; 136KM ; BJL , CECA 2006-...
2.5TDI ; 120KM ; 163KM ; BJM , CECB 2006-2011
EOS 2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2006-2008
GOLF PLUS 1.9TDI ; 66KW ; 90KM ; BRU , BXF , BXJ 2005-2008
1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BKC , BLS , BXE 2005-2009
2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2005-2011
GOLF V 1.9TDI ; 66KW ; 90KM ; BRU , BXF , BXJ 2004-2008
1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BKC , BLS , BXE 2003-2009
2.0SDI ; 55KW ; 75KM ; BDK 2004-2008
2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2004-2009
JETTA III 1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BKC , BLS , BXE 2005-2010
2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2005-2010
MULTIVAN V 1.9TDI ; 62KW ; 84KM ; BRR 2006-2009
1.9TDI ; 75KW ; 102KM ; BRS 2006-2009
PASSAT B6 1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BKC , BLS , BXE 2005-2008
POLO 9N_ 1.9TDI ; 74KW ; 101KM ; ATD , AXR , BMT 2001-2009
TOURAN I 1.9TDI ; 66KW ; 90KM ; BRU , BXF , BXJ 2004-2010
1.9TDI ; 74KW ; 100KM ; AVQ 2003-2004
1.9TDI ; 77KW ; 105KM ; BKC , BLS , BXE 2003-2010
2.0TDI ; 103KW ; 140KM ; BMM 2005-2010
TRANSPORTER V 1.9TDI ; 62KW ; 84KM ; BRR
Tak jest opis beru , ale czy pasuje do twojego to juz tylko w Etka mozesz sprawdzic po vin
#261178
Ja niedawno wymieniałem wszystkie 4. Auto mam od niedawna, więc musiały być uszkodzone już od dłuższego czasu.
ODIS pokazywał błąd wszystkich 4 świec. Wszystkie świece miały za dużą oporność.
Założyłem nowe BERU GE 100, oryginał też był BERU 65 pln za sztukę.
Zamieszczam link jak po wymianie testowałem stare świece-widać wyraźnie jaki wpływ na prąd nagrzewania ma zwiększona oporność. Miernikiem mierzyłem temperaturę w st celsj.
#261697
Koledzy podpowiedzcie gdzie może być przyczyna mojego problemu .Otóż błąd to :

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 265129 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.09
Time: 10:32:44

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.70 V
Bin. Bits: 00000100
Temperature: 12.6°C
Bin. Bits: 00110000


Dodam taką ciekawostkę ,że podczas kupna auta rok temu sprzedający pozwolił podłączyć VCDS-a i również ten sam błąd był już .Oczywiście świeczki zmienione na wszystkich cylindrach i nie miałem kiedy sprawdzić bo przyszły ciepłe dni .Teraz w zimę błąd pojawił się na nowo ,więc zmieniłem tylko na drugim cylindrze 'niby' spaloną świece .Błąd skasowany i kilka dni temu znowu jest tam sam błąd.Więc zrobiłem mały teścik na mrozie,ze na 2 cylindrze wsadziłem świece w wiązkę i doprowadziłem masę ,aby zobaczyć czy dochodzi prąd i o dziwo świeca grzała.Więc prąd dochodzi do wiązki na 2 cylindrze ,a jednak wywala błąd .Nie zawsze tak jest ,bo po odpaleniu samochodu w mróz, delikatnie poskakuje to wiem ,ze nie załączyło drugiej świecy i faktycznie jest błąd... Co sądzicie ?gdzie szukać przyczyny ?Opornośc świecy 1 Ohm.Jak myślicie czy przekaźnik może być uszkodzony i może akurat tej drugiej swiecy czasami nie grzać badz pokazywać ze spalona?Po zrobieniu testu wyjsc wyrzuca błąd jak powyżej .

Ps.Możecie podesłać fotorelację bądz podpowiedzieć w jaki sposób dobrać się do przekażnika świec pod skrzynką z bezpiecznikami ?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24