Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#240846
Na krótko spaliłeś świece bo są to świece 5 voltowe. Nigdy w tych silnikach nie podaje sie napięcia 12v bo spalisz wstępne grzanie, diagnozujesz je za pomocą vcdsa lub omomierza

Tu masz, ze są 5v
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... arowa.html
#240854
miodek89 pisze:Więc te co są wymontowanie "niby niedziałające" można już wyrzucić?
nawet gdybys ich nie sfajczył to i tak są do wyrzucenia, przecież nie będziesz na powrót wkładał starych świec
I ile w tym prawdy, że VW tylko dobrze działają na świecach Beru?
zero pod warunkiem że masz dobrane odpowiednie świece z funkcją tzw. dogrzewania. Ja miałem Boscha komplet włożony i działały bez zarzutu

silniki PD w Mk5 mają funkcję dogrzewania która się aktywuje nawet na gorącym silniku w celu wyrównania pracy silnika na poszczególnych cylindrach, najczęściej funkcja ta się aktywuje gdy wytarte sa któreś krzywki na wałku, czasami ludzie narzekają że często przepala im sięnp. 1 świeca żarowa wówczas należy sprawdzić krzywkę na cyl nr 1 bo wielce prawdopodobne jest że jest podtarta
#240887
Ja bym zmierzył omomierzem bez wykręcania ich z silnika i zobaczył czy wartości na każdej świecy są zbliżone. Jeżeli są, to zamieniłbym ją miejscem z inną i zobaczył czy błąd się pojawia.
#240890
Omomierzem niestety nie umiem się obsługiwać i nie posiadam tego urządzenia. Do jakiego warsztatu podjechać, żeby to sprawdzili? Tam, gdzie np naprawiaja alternatory i rozruszniki?
Kabel do czyszczenia? Mowa o tym kablu?


Obrazek

Dodano po 14 minutach 49 sekundach:
2 cylinder to jest od lewej strony tzn od rozrządu? Bo zaraz bym podmienił swiece
#240892
Kup miernik elektroniczny za 14 zł w castoramie i zmierz oporność każde ze świecy jedna końcówka do świecy - główki druga do masy przy świecy, podaj poszczególne wartości, sprawdź przewodność elektryczna świecy nr 2 za pomocą miernika, jest oznaczone na mierniku za pomocą strzałki i kreski,
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24