Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#248314
Mettenoos pisze:tylko nie podłączaj bezpośrednio pod 12V
miodek89 pisze:Bo je zepsujesz jak dasz 12V.
Tak i nie
W czym różnica ?
No jak podłączyć bezpośrednio pod 12v i czekać aż się nagrzeje to pewnie szybciej się przepali - będzie na tak
Aaaale jak podłączyć pod 12v i w szereg dać żarówkę to nic się nie stanie - i można sprawdzić czy świeca dobra( żarówka ma świecić)
Są ( i potencjalni "przeciwnicy " będą mieli też rację) nieścisłości tej metody ,ale rzadko się zdarza by świeca przewodziła prąd a nie grzała - choć wykluczyć tego nie można.
Oczywiście żarówka typu kontrolka , krokodylek na +akumulatora i po zdjęciu listwy dotykamy świecę bez jej wykręcania,a to też jest pozytywne i nie kłopotliwe.
#252826
U mnie w 1.9 TDI BLS 105KM udało się odczytać takie błędy: ( ale tylko VCDSem, Polski VAG ani Torque + ELM327 nie widziały nic )

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit P161A - 000
005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13): Open Circuit P161D - 000
005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11): Open Circuit P161B – 000

Czyli otwarte obwody na świecach żarowych w cylindrach 1, 2 i 4.

Po zdemontowaniu 3 świece miały rezystancję 200-300 Ω, tylko jedna miała poniżej 1Ω.
Z tego wnioskuję, że tylko ta jedna mogła rozgrzać się na tyle mocno aby pełnić swoją funkcję ;)

Nie miałem okazji przekonać się czy auto odpala w zimę czy nie, sprawdziłem to profilaktycznie po zakupie.
#252874
miodek89 pisze:Panowie powróciły takie błędy. Oznacza to że świece do wymiany? Dodam, że czasem jest błąd jeden świecy żarowej.. W grudniu wymienione wszystkie nowe.

Możliwe, że np listwa od świec do wymiany?

ObrazekObrazek
zamień miejscami. Jak błędy będą na tych samych cylindrach, to uszkodzona wiązka. Ciekawe czy to jakiś związek, że na nieparzystych cylindrach :hmmm:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 24