Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
#262785
Hey, od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja luba coraz gorzej pali gdy jest chłodniej na zewnątrz.
Wystarcza -1c° aby trzeba było wyraźnie dłużej kręcić, przy czym w lecie na zmianę raz pali od strzała jak za dawnych lat pokręci. Podczas ostatnich mrozów przy -11,5 c°, odpaliła z trudem (nierówna praca itp.), a po krótkiej trasie już ponownie nie chciała załapać - stwierdziłem, że pewnie liche paliwo i odtrącona parafina musiała zatkać filtr, bo prądu było pod dostatkiem, sporo było prób przed wyładowaniem akumulatora.
Później dopiero pomyślałem o świecach, auto ma nalatane 165 tyś i nikt nie pamięta żeby były w nim zmieniane świece, zamówiłem więc od razu takie jak były czyli BERU.

Do sedna, po zapłonie przez ok. 2 sek. podawane jest napięcie 11-12v, co jest normalne z tego co czytałem (na celu ma szybsze nagrzanie świec), po czym przez następne 20 sek. leci 2,89 - 2,95v, i moje pytanie czy taka wartość jest prawidłowa ?! Świeczki mają przecież napięcie nominalne na poziomie 5v i takie chyba powinno być w tej drugiej fazie ich grzania (nie nagrzeją się przecież więcej niż do temperatury zadanej). Podczas którejś próby wyskoczyło mi nawet 1,7v i się zastanawiam czy po prostu gdzieś nie mam przetarty lub przegryziony przewód (kuny u nas żerują - karma psów pod maską..) z kolei z powodu lenistwa wole się dowiedzieć czy w ogóle mam po co grzebać czy takie wartości są w normie. Wymontowane świece całkiem dobrze grzeją dlatego nie wiem czy to nie jest na takiej zasadzie, że raz grzeją a raz nie.
Skąd pojawia się to napięcie które u mnie wynosi nie całe 3v ? Czy to w przekaźniku świec jest jakaś elektronika zbijająca 12v z zacisku 30 ? No i czy temperatura zewnętrzna może mieć wpływ na to napięcie (siedzi mi w głowie zmierzone 1,7v), czytałem tylko o zmianie czasu podawania napięcia względem temperatury otoczenia. Chociaż u mnie cykl zawsze trwa równe 23 sek. od włączenia zapłonu, z czujnikiem temperatury płyny lub bez - w garażu ok. 8c°.

Dzięki za podpowiedzi mam nadzieje, że problem z ciężkim odpalaniem się wyjaśni - nie cierpię sytuacji gdy samochód nie jest w pełni sprawny. Janek :thank_you:
#264035
Problem rozwiązany.
Wyjąłem przekaźnik od świec, poprawiłem styki, zalałem sprayem do kontaktów, przeczyściłem połączenie masy silnika z nadwoziem zalałem sprayem, fajki świec też dostały sprayem do kontaktów.
Działa, brak błędów
#268810
Mam błąd open circuit na wszystkich świecach,wyjąłem przekaźnik czyściłem nic nie dało.Założyłem przekaźnik używany z demontażu bez poprawy.Po odpieciu czujnika temp na listwie jest ok 2,64v po przekręceniu kluczyka.Świece mają 0,7-0,9 ohma
Mam teraz takie pytanie czy w vcds robiąc test wyjść i wybierając przekaźnik świec to będzie cykał jak jest ok? czy ten nie cyka?

=edit

w teście mój oraz używany nie cyka wiec nie wiem czy tak ma być.
po skasowaniu błędów i zrobieniu testu wyjść odrazu jest błąd 4 świec.


Sprawny przekaźnik nie cyka , a błąd wszystkich świec usunięty po wymianie świec mimo prawidłowej wartości świec
#284318
Czy ciężko jest się dobrać do "początku" przewodów od mostka świec? Zaglądałem gdzie idą, to wchodzą w większy peszel i dalej trop ucieka. Pisał ktoś, że pod skrzynką bezpieczników jest przekaźnik, ja u siebie nic nie widziałem. BRU 2004

Dodano po 21 minutach 59 sekundach:
Dobra, mam coś takiego Obrazek Jak to się wyciąga? Ciągnę w bok (w kierunku akumulatora) i nic, coś jakby trzymało.
#284320
W BKC kable z mostka idą w peszel gruby i dalej do skrzynki bezpieczników od spodu i tam jest ten przekaźnik . Przewody od mostka do skrzynki idą w całości niema, że przechodzą gdzieś w inne. Po zdemontowaniu plastików aku odrazu go widać od spodu skrzynki bezpieczników w takiej jak by szufladce (oczywiście skrzynki tej pod maską ) , przekaźnik jest wciśnięty na wcisk o ile dobrze pamietam to się to w dół ciągnęło .
#284875
Panowie pytanko!To jest już mój trzeci diesel z grupy vw i co pech to w każdym z nich mialem błąd drugiej świecy.Wymiana na nową nic nie daje,bo błąd wyskakuje dalej i teraz chciałbym się upewnić... co jeszcze sprawdzić?Wiązka wygląda ok,chcialem sprawdzić napięcie choćby na drugiej świecy(mowa o wiązce),ale nijak nie mam tam jak dojsć,ani podgiąć wtyku nie mam jak.Co radzicie?Dobierać sie do przekaźnika?Ale skoro 3 pozostale grzeją to czy jest sens tam ręce pchać? :blush:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24