A przekaźnik ten co jest po skrzynką bezpieczników jest ok . mi tak robiło ze pokazywało błąd świecy na 3 cylindrze i dopiero po wymianie przekaźnika i dogieciu końcówek w listwie. Zaczęło wszystko działać prawidłowo.
Nie wiem czy jest ok. Ale wydaje mi sie ze gdyby był walnięty to by świece wogóle nie grzały. Pozatym tak jak pisałem wcześniej nową swiece sprawdziłem multimetrem i ma przebicie i stawia opór , jak dobrze pamiętam to coś około 275 om. Styki sprawdzałem, są czyste .
U mnie tylko nie grzała na 3 cylindrze i wymieniłem wszystkie kupione w ASO i też nie grzała na 3 cylindrze i dopiero po wymianie przekaźnika i dogieciu w listwie styku na świece jest ok .sprawdzałem parę dni temu .A walczyłem z tym długo i chciałem wymieniać cała listwę.
Odczyt w Vcds pokazuje uszkodzona świece a czy ona jest walnięta przez spięcie czy przez przegrzanie to już Vcds nie pokazuje. Błąd to jest błąd i trzeba sprawdzić wiązkę co idzie do przekaźnika. W moim przypadku był walnięty przekaźnik . Prawdopodobnie nie rozłączał świecy i cały czas grzała. I to był powód . Elektryk rościło przekaźnik ale on środku był zalany jakimś tworzywem i lekko nad topiony , to się nie dało nic zrobić z tym tylko wymiana , kupiłem używany . A zdiagnozował to przez sprawdzenie napięcia . Na 3 znikało po paru sekundach a na 1 cały czas było napięcie . I tyle w tym temacie . Napięcie załącza przekaźnik i idzie prosto na listwę Do przekaźnika idzie napięcie z 3 czujników co podają sygnał do załączenia ze względu na temperazture . Wiec nic innego nie może robić zwarcia . Chyba ze ktoś coś dłubał .
no to teraz mam zonka. Chciałem kupić świece . W sklepie mówie jakie auto a gościu mi wyskakuje z świecą 7 volt. Czy to możliwe że były takie montowane ? stara świeczka była 5 v. Silnik 1.9 bls bluemotion 2009 . Golf v kombi.
Jeden pies czy bkc bru bls itp... świece takie same mają,
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 20 sty 2018, 18:52
autor: misiek_ko
Ja niedawno wymieniałem wszystkie 4. Auto mam od niedawna, więc musiały być uszkodzone już od dłuższego czasu.
ODIS pokazywał błąd wszystkich 4 świec. Wszystkie świece miały za dużą oporność.
Założyłem nowe BERU GE 100, oryginał też był BERU 65 pln za sztukę.
Zamieszczam link jak po wymianie testowałem stare świece-widać wyraźnie jaki wpływ na prąd nagrzewania ma zwiększona oporność. Miernikiem mierzyłem temperaturę w st celsj.
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 04 lut 2018, 11:23
autor: pavlos2
Koledzy podpowiedzcie gdzie może być przyczyna mojego problemu .Otóż błąd to :
005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
P161B - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 265129 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.09
Time: 10:32:44
Dodam taką ciekawostkę ,że podczas kupna auta rok temu sprzedający pozwolił podłączyć VCDS-a i również ten sam błąd był już .Oczywiście świeczki zmienione na wszystkich cylindrach i nie miałem kiedy sprawdzić bo przyszły ciepłe dni .Teraz w zimę błąd pojawił się na nowo ,więc zmieniłem tylko na drugim cylindrze 'niby' spaloną świece .Błąd skasowany i kilka dni temu znowu jest tam sam błąd.Więc zrobiłem mały teścik na mrozie,ze na 2 cylindrze wsadziłem świece w wiązkę i doprowadziłem masę ,aby zobaczyć czy dochodzi prąd i o dziwo świeca grzała.Więc prąd dochodzi do wiązki na 2 cylindrze ,a jednak wywala błąd .Nie zawsze tak jest ,bo po odpaleniu samochodu w mróz, delikatnie poskakuje to wiem ,ze nie załączyło drugiej świecy i faktycznie jest błąd... Co sądzicie ?gdzie szukać przyczyny ?Opornośc świecy 1 Ohm.Jak myślicie czy przekaźnik może być uszkodzony i może akurat tej drugiej swiecy czasami nie grzać badz pokazywać ze spalona?Po zrobieniu testu wyjsc wyrzuca błąd jak powyżej .
Ps.Możecie podesłać fotorelację bądz podpowiedzieć w jaki sposób dobrać się do przekażnika świec pod skrzynką z bezpiecznikami ?
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 03 mar 2018, 21:29
autor: mmx166
Tez mam podobny problem na cylindrze 1 swieca nowa byla .. ale jesli spalona i nie grzeje bede reklamowac.. chyba ze to cos innego.. w ktorym miejscu znajude sie przekaznik grzania swiec?Pozdrawiam
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 03 mar 2018, 21:38
autor: Mettenoos
jeśli często spala się świeca na pierwszym cylindrze to warto skontrolować stan krzywek wałka rozrządu, bo często powoduje to efekt zbyt częstego grzania wtórnego i najczęściej pierwsza świeca w przyśpieszonym tempie pada
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 03 mar 2018, 21:44
autor: mmx166
Czy te krzywki tez odpowiadaja za to ze moze gorzej odpalac na np -20 stopniach?
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 03 mar 2018, 21:47
autor: Mettenoos
raczej spalone świece żarowe choć wytarty wałek powoduje uboższą dawkę więc całkiem mozliwe że wszystko razem może powodować takie efekty. Poza tym spalona świeca lub świece powodować będzie zwiekszone telepanie na zimnym
Re: Świece żarowe - wymiana informacje /błąd Cylinder Glow Plug Circuit/ wykaz OEM świec żarowych post 1
: 03 mar 2018, 21:49
autor: mmx166
Na 2/3/4 cyl tez wymienilem i nie sa spalone tylko ta na 1. Czy kat wtrysku tez ma do odpalania cos?
Na 1 cylindrze swieca mi padla po okolo 1000km, czyli praktycznie nie wiele przepracowala.