Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  05 lut 2012, 18:54
 mazowieckie
#61829
W tdi silnik softem jest ograniczony i dławi go jak się tylko da dopóki nie osiągnie pewnych temp.

A co do beznadziejnego wchodzenia w temp, ja wyciagnelem srodkowa kratke i zaslonilem kartonem chlodnice, efekt troche szybciej temp łapie.
#61831
krisv pisze: A co do beznadziejnego wchodzenia w temp, ja wyciagnelem srodkowa kratke i zaslonilem kartonem chlodnice, efekt troche szybciej temp łapie.
tak jak u mnie :wink: tylko ja nie wyciągałem kratki tylko karton do kratki na trytytkach przyczepiłem :mrgreen:
Awatar użytkownika
By malydaras -  05 lut 2012, 21:22
 mazowieckie
#61855
A mój golfer dzisiaj w południe nie miał siły kręcić i poddał się. Ale mu wybaczam bo stał na dworze nie ruszany od poniedziałku i miał prawo paść. Po zdemontowaniu akumulator miał U=12,03V i dostał się pod ładowarkę. Do tej chwili wchłonął prawie 12Ah i teraz ciągnie 1,5A przy stałym napięciu, więc jeszcze trochę energii wciągnie.
Akumulator to fabryczna Akuma 61Ah/540A, ma 4 lata i 8 miesięcy.
By kupszczelisty -  05 lut 2012, 21:48
 wielkopolskie
#61861
Co do kratki w zderzaku to w golfie 3 tdi zakładałem z abs-u wyciętą na wymiar przed zimą i ściągałem na wiosnę. Był to dobry patent bo auto szybciej nabierało temperatury ale też nie zbierał się tam syf z drogi. Niestety w moim plusie nie potrafię tej kratki wyjąć żeby sobie wyciąć taką zaślepkę.
By LeszekR -  06 lut 2012, 7:52
 wielkopolskie
#61874
krisv pisze:W tdi silnik softem jest ograniczony i dławi go jak się tylko da dopóki nie osiągnie pewnych temp.

A co do beznadziejnego wchodzenia w temp, ja wyciagnelem srodkowa kratke i zaslonilem kartonem chlodnice, efekt troche szybciej temp łapie.
Twierdzisz, ze w takie mrozy kiedy silniki nie są dogrzane elektronika ucina nam moc?
By krisv -  07 lut 2012, 20:10
 mazowieckie
#61996
Oczywiście ze tak, dopóki silnik nie osiągnie tzw temp roboczej to mul. Z przecież ta sama turbina była by wstanie dmuchnąć odpowiednie ciśnienie żeby pomykał jak zwykle.Jak kiedyś będziesz chipował gofra to zapytaj tunera czy może ustawić mula z twojego bolidu póki nie osiągnie temp roboczej. Na każdy bieg tuner jest w stanie po wprowadzać odpowiednie ograniczenia:)

Ps czasy sobie zmierz ile potrzebuje do 100 na nierozgrzanym, średnio rozgrzanym i temp roboczej.
#62002
krisv pisze: Ps czasy sobie zmierz ile potrzebuje do 100 na nierozgrzanym, średnio rozgrzanym i temp roboczej.
nie wiem jak Ty ale ja dopóki silnik nie jest rozgrzany (woda + olej) to jeżdżę jak z jajkiem....zmiana biegów 2 tyś obr/min....i nie wyobrażam sobie mierzyć przyśpieszenia do 100 na zimnym silniku :evil:


tym bardziej diesel....im bliżej jego temperatury roboczej tym silnik ma większą sprawność....
By arianm -  07 lut 2012, 22:00
 mazowieckie
#62014
kupszczelisty pisze: Niestety w moim plusie nie potrafię tej kratki wyjąć żeby sobie wyciąć taką zaślepkę.
Z tego co udało mi się ustalić jest na wcisk - Wystarczy mocniej pociągnąć ,dotyczy środkowej (w bocznych jest wkręt)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lut 2012, 22:16
 pomorskie
#62016
krisv pisze:W tdi silnik softem jest ograniczony i dławi go jak się tylko da dopóki nie osiągnie pewnych temp.
nie zgadzam się z tobą w tej kwestii :wink: to nie celowe ograniczenie softem tylko to po prostu wynika z praw fizyki :D dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nie osiągnie zadanych parametrów, tj. dawki paliwa powiązanej z odpowiednią ilością masy powietrza itp... a i gęstość zimnego oleju silnikowego też ma znaczenie czyli większe opory, gęsty olej w lodowatej przekladni również ma znaczenie :D co do ciśnienia doładowania - takie samo mozna osiągnąć na zimnym jak i ciepłym silniku, nie ma tu ograniczenia

stare D i TD miały zero elektroniki a co za tym idzie żadnego softu i "zmrożone" zachowywały się tak samo ociężale do momentu rozgrzania :D
By kupszczelisty -  07 lut 2012, 23:46
 wielkopolskie
#62033
arianm
Z tego co udało mi się ustalić jest na wcisk - Wystarczy mocniej pociągnąć ,dotyczy środkowej (w bocznych jest wkręt)
kiedyś próbowałem ale mi się nie udało.
By KriSSo -  07 lut 2012, 23:49
 zachodniopomorskie
#62034
Nie żadne prawa fizyki, tylko limitery termincze. Po to sygnały z czujników są odczytywane i przetwarzane, by ECU wysterował wszystkie zadane dawki. Dotyczy to tak samo zimnego, jak i przegrzanego silnika - najlepiej widać na hamowni, gdy ECU tnie dawki, bo limitery łapią warunki graniczne.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2012, 23:53 przez KriSSo, łącznie zmieniany 1 raz.