Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Mathej_SDL -  29 cze 2017, 22:51
 mazowieckie
#253935
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Chciał bym podłączyć się do tematu a mianowicie MAM PROBLEM "GOFREM" 2008 rok 1.9 TDI 90 KONI
Ubywa mi płynu chłodniczego. Pojechałem do znajomego mechanika:
1. Samochód w odpowiedniej temperaturze pracy wkręcenie na obroty około 3000 przewody nie puchną
2. zrobiony test CO2 też nic nie wykazał ani na wolnych ani na 3000 obrotów
wyeliminowaliśmy uszczelkę pod głowicą więc ciśnienie mi spadło
zrobiłem trasę 100 km jazda spokojna (emeryt) z rodziną prędkość 90-100 po 70 kilometrach bach kontrolka od płynu a na zegarach temperatura prawidłowa, zatrzymałem się na poboczu zgasiłem samochód maska w górę i tu psikus płynu prawie nie ma w zbiorniczku. Powoli odkręciłem niebieską nakrętkę zaczęło syczeć i płyn zaczął powracać i wyrównał do max a nawet trochę więcej na oko do połowy zbiorniczka wycieków nie zaobserwowałem.
Szukam przyczyny może ktoś coś podobnego przechodził, nie ukrywam jest to uciążliwe a jeżdżę sporo w trasie miesięcznie 5000 km.
Proszę o poradę a jeżeli coś pominąłem to przepraszam bardzo.
PS. Jeżeli jest ktoś kto może coś podpowiedzieć to proszę priv albo sms to oddzwonię 661-326-174 Maciek Pozdrawiam i z góry wielkie dzięki
By RedDevil87 -  24 lip 2017, 15:52
 śląskie
#255032
Witam
Wracajac do mojego tematu, elementy ze zdj wymienione a plyn niestety dalej ubywa. Co prawda mniej niz wczesniej ale nadal jest to znaczaca ilosc. Mam w zwiazku z tym kolejne pytanie, czy przyczyna moze byc uszkodzona nagrzewnica??? Kolega podrzucil mi ten pomysl, mowil ze w takim przypadku mialbym wilgoc w aucie i parowalyby mi szyby i tak sie u mnie dzieje, co o tym sadzicie??
Czekam na odpowiedzi/ podpowiedzi/ pomoc :-)
pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Rumak -  01 sie 2017, 14:56
 pomorskie
#255359
Jesli strzeli nagrzewnica to szyby parują, robią się również tłuste . Przerabiałem temat w innych autach . Do tego dochodzi charakterystyczny zapach płynu chłodniczego wewnątrz auta.
By DawdGolf -  06 sty 2018, 10:15
 dolnośląskie
#260731
Witam ! Panowie mam następujący problem. Posiadam golf V 1,9 tdi BKC 105 km 2004 r
  • Zapaliła mi się kontrolka od płynu w układzie. Zatrzymałem się okazało się ,ze płynu w układzie prawie nie ma.
  • Nastepnego poranka z rana dolałem płynu ponad max delikatnie. Dzień później zauważyłem ,że płyn jest na min.
  • Zdenerwowalem się, odkręcając korek uslyszałem syczenie i płyn powrócił do stanu gdy go zalałem.
  • Teraz tak, pojechałem do szpeca ,który zamontował mi urzadzenei do sprawdzania CO2 w układzie i stwierdził ,że dwutlenek występuję. Nie wydawał się on niestety wielkim profesionalistą, dlatego mam wątpliwości. Rzekomo kolor zmienił się na zielony w urzadzeniu, czego ja nie zauważyłem.
  • Zauważyłem również, że po nagrzaniu auta, wlączeniu temp ogrzewania na max i kręceniu do okoo 3000 obrotów węże są dość twarde, można je zgiąć palcami ale nie są miękkie, w tym samym czasie gdy odkręce korek od płynu to poziom płynu się podnosi i węże stają się bardziej miękkie I jeszcze jedno primo głowica wydaje się zapocona, co skłania mnie niestety do kolekcjonowania pieniążków na robotę głowicy.....
  • jakie to są koszty? ja usłyszałem od kolegi mechanika ,ze w najlepszym wypadku to jest 700 zł, ktoś miał doświadczenia w tym temacie?
Awatar użytkownika
By ducho -  06 sty 2018, 10:41
 lubelskie
#260732
W moim przypadku wymiana uszczelki głowicy z planowaniem i wymianą uszczelniaczy zaworów w sumie kosztowało 750 zł, tylko że w moim przypadku w płynie chłodniczym był już olej obecności CO2 nawet nie musiałem sprawdzać. Pomimo naprawy uszczelki olej dalej się pojawiał w zbiorniczku i dopiero wymiana chłodniczki oleju zastopowała problem, teraz tylko co jakiś czas wymieniam płyn chłodniczy w zbiorniczku zbiera się niewielki osad z pozostałości oleju (niestety nie mam pomysłu jak całkowicie wyczyścić układ, chyba trzeba by wymienić wszystkie elementy :/). Nie mniej jednak w twoim przypadku nie wiem czy najpierw nie wymieniłbym termostatu i chodniczki oleju, na pewno będzie mniejszy koszt a wyeliminujesz dwa elementy.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  06 sty 2018, 14:22
 śląskie
#260744
Wymiana termostatu nic nie da a chłodniczka oleju do sprawdzenia. Moim zdaniem jednak masz typowe objawy uszkodzonej co najmniej uszczelki pod głowicą. Jeśli to tylko uszczelka, to lepiej zakończ jazdę, żeby za chwilę nie była też głowica do roboty. Masz tak: wzrost ciśnienia w układzie, co świadczy o dostawaniu się spalin do układu chłodzenia. Po drugie primo: wzrost poziomu płynu po odkręceniu korka i po trzecie primo spec ci powiedział o obecności spalin w płynie. No i czwarte gdzieś ten płyn się podział! Myślę, że poszedł do układu wydechowego, jeśli wykluczysz wycieki i wspomnianą chłodniczkę.
By dyziu2828 -  28 kwie 2018, 18:06
 świętokrzyskie
#264392
Witam panowie potrzebuje numeru węża , który idzie z nagrzewnicy do rurki metalowej do silnika .
Ma może ktoś schemat układu chłodzenia do 1,9 bls i oznaczenie części .
Zapytał bym sie ile kosztuje w aso , a jak nie to będę szukał używki pozdrawiam
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7