Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By soil -  04 kwie 2012, 14:29
 śląskie
#68245
Sprawdź czy nie ma białego nalotu na korku od oleju, ewentualnie na włączonym silniku odkręć korek od zbiorniczka i i powąchaj czy nie czuć spalinami. Lub kup specyfik, który pomoże zlokalizować wyciek - dolewa się go do płynu i potem latareczką z ultrafioletem będziesz mógł go znaleźć. Możesz sprawdzić też wszystkie węże i krućce czy dobrze trzymają.

Jeżeli chodzi o mój problem:
Po wymianie korka, przejechałem bezproblemowo około 1000km i ostatnio zapaliła się dioda od wody - zbiorniczek nie był do końca pusty, a po odkręceniu korka płyn wrócił. Więc korek chyba nie rozwiązał całkowicie mojego problemu. Co raz bardziej skłaniam się do problemów z nagrzewnicą - bo ostatni ubytek pojawił sie bo zwiększeniu temp ogrzewania.
By jasiok -  04 kwie 2012, 15:02
 -------
#68248
Ja już załamałem ręce powiem szczerze ;/ będę sprawdzał wszystkie węże, ale wszystko wskazuje na to, że to głowica ... A wydać 2500zł na regeneracje głowicy to troszkę spory wydatek ...
Awatar użytkownika
By soil -  23 kwie 2012, 11:27
 śląskie
#70586
U mnie korek chyba nie rozwiązał problemu - teraz objawy są już troszkę inne: płyn dalej znika, ale teraz nie w trakcie jazdy, a tylko jak silnik wystygnie - i to nie za każdym razem. Gdy odkręce korek płyn zaczyna wracać - gdy zostawie auto włączone z odkręconym korkiem to po 10 min płyn wraca do określonego poziomu.
Awatar użytkownika
By soil -  28 maja 2012, 11:50
 śląskie
#73773
Problem chyba rozwiązany - wentylator był spalony i w momencie gdy płyn był zbyt gorący zasysało wode. Póki co problem nie wrócił, mam nadzieje, że to było przyczyną :)
By jasiok -  28 maja 2012, 16:44
 -------
#73793
Ja w ogóle wsypałem uszczelniacz do zbiorniczka płynu chłodzącego i problem się uspokoił, latam 3 tygodnie i płynu nie ubyło ani troszkę :D !! O dziwo taki pomysł podrzucił mi mechanik w VW, tłumacząc, że robią to notorycznie i to z pozytywnym skutkiem. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale powiedział, że uszczelniacz trzeba kupić na stacji shell :P
By 12JAsiek1 -  15 sty 2013, 12:22
 -------
#90689
Otóż znika mi płyn chłodniczy, byłem w Boshu na sprawdzeniu obecności spalin czy czegoś tym podobnego w zbiorniczku płynu chłodniczego, otóż tester nic nie wykrył, czy można zdecydowanie wykluczyć pękniętą głowicę i uszczelkę pod głowicą ? jak myślicie ? nigdzie wycieku się nie dopatrzyłem, niestety auto stoi pod gołą chmurką i tym bardziej o tej porze roku nie jest to do wykrycia... Zastosowałem dziwny sposob, otóż nie dokręcam korka do konca, co za tym idzie uchodzi powietrze, nie ma takiego ciśnienia w układzie, narazie wydaje mi się, że płynu nie ubywa, zobaczę po przejechaniu 1000km, czy taki rzecz nie zaszkodzi autu? Czekam na jakieś wieści. Pozdrawiam Jasiek
By miro -  15 sty 2013, 16:58
 małopolskie
#90701
otoz, otoz

brak obecnosci spalin w plynie o niczym nie swiadczy, glowica moze byc peknieta, a pora roku jest taka, ze najlepiej to widac
oczywiscie moze byc tez wyciek na chlodniczce egr

niestety ne raczyles napisac o jaki silnik chodzi, jesli 2.0TDI 16V to raczej nie ma zludzen,

uszczelki w tych silnikach w 99/100 przypadkow nie pekaja, bo sa metalowe

zadnych eksperymentow z niedokreconym korkiem nie rob, jak masz watpliwosci czy to korek, lub zbiorniczek, to je po prostu wymien, koszt zaden

gdybys jeszcze napisal czy ciezko Ci pali, czy puszcza dymy (jaki kolor) itd
By 12JAsiek1 -  16 sty 2013, 10:51
 -------
#90743
Chodzi o 2.0TDI 140km 16 oczywiście ... BKD ;/ Czy pali ciężej, może troszkę, jak odpala to zakapca na niebiesko, na biało nie :) chyba, że jak się zagrzeje to wiadomo, para, generalnie mówiąc jeżdżę z lekko odkręconym korkiem i płynu nie ubywa ;) cisnienie w ukladzie zapewne mniejsze, ale raczej silnika w ten sposób nie zajadę, obieg jest tak czy siak
By Kiler -  19 sty 2013, 10:23
 wielkopolskie
#90940
12JAsiek1 pisze: I co wy na to ?
To ze osunąłeś objaw nie przyczynę . Teraz jest zimno to od biedy pojeździsz nawet zupełnie bez płynu . Ale jak zrobi się ciepło to będzie gorzej
By Kiler -  19 sty 2013, 10:54
 wielkopolskie
#90946
nie potrafię odpowiedzieć co jest przyczyną ale wiem że po to fabryka dała korek żeby był i NAWET żeby był zakręcony . W ogóle wiesz po co wymyślono ciśnieniowy układ chłodzenia ???
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7