Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By soil -  20 mar 2012, 9:18
 śląskie
#66275
Witam,
pojawił się u mnie ostatnio dziwny problem. Mianowicie, zaczął "znikać" płyn chłodniczy. Po przejechaniu większej odległości (200km) z prędkością stałą około 160-180km ze zbiorniczka zniknął płyn (włączyła się kontrolka wody na zegarach). Zatrzymałem się, dolałem płynu i po 15km (tym razem z prędkością ~120km/h) znowu pusto w zbiorniczku. I tak w sumie sytuacja powtórzyła się jeszcze 4 razy zanim dojechałem do celu.

Garść faktów:
Golf V 1.9 TDI 105km BKC (z poprawianą mapą startową)
Rozrząd z pompą wymieniany był około 26 tys km temu, w trakcie feralnej jazdy ogrzewanie było ustawione na zimne (brak klimy).

Gdy już wracałem (oczywiście mając w pamięci tyle dolewek zaopatrzyłem się w odpowiednią ilość płynu :P), ale jak na złość płyn utrzymywał się w zbiorniku na stałym poziomie. Ogrzewanie ustawione w połowie (jeżeli to może mieć jakieś znaczenie).
Po dojechaniu do domu odkręciłem korek w zbiorniczku i płyn zaczął się pojawiać - jest go teraz prawie pod korek.

Dodam jeszcze, że raz w zimie po odpaleniu zaświeciła się kontrolka wody, ale po odkręceniu korka płyn się znowu pojawił, więc nie dolewałem.

Zastanawiam się co może być przyczyną - oczywiście wizyta u mechanika będzie nieunikniona, ale dobrze byłby się zorientować co tam może być nie tak.

W sumie nie wiem czy tego płynu ubywa czy co się z nim dzieje. Może ten układ trzeba jakoś odpowietrzyć?
Od kupna (ponad 2 lata temu) płyn praktycznie cały czas utrzymywał się pomiędzy min a max w zbiorniczku.

Mile widziane sugestie lub pomysły co można by sprawdzić :)
Pozdrawiam,
DP
By furbs -  20 mar 2012, 15:21
 -------
#66298
Skoro najpierw zniknął a potem się pojawił to znaczy, że nie zniknął... :D Ja bym sprawdził jak zachowuje się odpowietrznik w korku zbiorniczka, bo chyba takowy tam jest. Mam na myśli jakiś zaworek, który sprawia że nie rozsadzi układu chłodzenia i tak samo w drugą stronę pozwoli się powietrzu dostać do układu jak płynu ubędzie. Może jest zablokowany lub popsuty i się tam jakieś podciśnienie wytworzyło i tak się głupio zrobiło.
Awatar użytkownika
By soil -  20 mar 2012, 20:35
 śląskie
#66337
Teraz sprawdzałem i po odkręceniu korka wylało się sporo płynu - silnik już był letni. Odessałem resztę, tak, żeby zostało pomiędzy wskazaniami min i max. Czyli płyn nie wycieka, tylko gdzieś tam jest zasysany.
Teraz pytanie, czy jeżeli płynu było więcej w układzie niż powinno, to czy nie powinno go wycisnąć przez korek? Bo jeżeli tak, to znaczy, że problem jest z korkiem.

Generalnie w korku jest taka czarny okrągły zaworek z uszczelką - tylko niestety nie da się sprawdzić czy jest sprawny. Kupię nowy korek i zobaczę co się stanie.

@furbs - dzięki za sugestię :)
Awatar użytkownika
By soil -  22 mar 2012, 8:46
 śląskie
#66517
Możliwe, że jest zapowietrzony - tylko jak go odpowietrzyć? Powinna być chyba jakaś śrubka w bloku do odpowietrzenia?

Nie jestem pewien co do nagrzewnicy, bo generalnie ogrzewanie działa tak jak zawsze. Może czasami słychać w środku "przelewanie", ale zazwyczaj jest to kilka sekund - i tak było od zakupu auta.

Jestem umówiony z mechanikiem w tym tygodniu, więc może się okaże co i jak. Chociaż mam wątpliwości, bo dzieje się tak praktycznie tylko po bardzo szybkiej jeździe (od 160 w górę) na większym odcinku.
By mwsoft -  22 mar 2012, 11:51
 dolnośląskie
#66545
soil pisze:Możliwe, że jest zapowietrzony - tylko jak go odpowietrzyć? Powinna być chyba jakaś śrubka w bloku do odpowietrzenia?

Nie jestem pewien co do nagrzewnicy, bo generalnie ogrzewanie działa tak jak zawsze. Może czasami słychać w środku "przelewanie", ale zazwyczaj jest to kilka sekund - i tak było od zakupu auta.

Jestem umówiony z mechanikiem w tym tygodniu, więc może się okaże co i jak. Chociaż mam wątpliwości, bo dzieje się tak praktycznie tylko po bardzo szybkiej jeździe (od 160 w górę) na większym odcinku.
Hmm... ja jak odłączałem nagrzewnice w środku to też sobie zapowietrzyłem pół układu.
Potem było słychać właśnie takie chlupanie. Wg. instrukcji układ sam się odpowietrza. Procedura wygląda mniej więcej tak, że trzeba go trzymać przez 3 minuty na 2000 obrotów i dolewać jak ubywa.
U mnie to tak średnio zadziałało, ale wystarczyło trochę pojeździć, 2x dolać płynu i wszystko się uspokoiło - także dość dziwne że u Ciebie dalej bulgocze...
Awatar użytkownika
By soil -  26 mar 2012, 7:06
 śląskie
#66965
Kupiłem nowy korek i póki co jest spokój :)

Co prawda płyn w zbiorniczku zmienia poziom, ale kontrolka wody się nie włącza, więc chyba problem rozwiązany. Jutro jadę w dłuższą trasę i okaże się co i jak!

Dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam,
DP
By jasiok -  27 mar 2012, 12:50
 -------
#67135
Mi płyn gdzieś spierdziela, oczywiście 2.0 TDI BKD ;/ nie wiem gdzie i jak szukać :( gdzie można się udać na sprawdzenie szczelności układu, albo czy można coś wlać do płynu żeby był widoczny jakiś osad ? nalot ? Będę zmieniał rozrząd w przyszłym miesiącu, mam nadzieję, że to pompa wody ... ale nie wiem czy tak szybko by przez nią płyn ubywał ... mam w tym momencie 111tys. macie jakieś pomysły ? Jestem z Kotliny kłodzkiej, także poszukuje warsztatu, który to sprawdzi
By lukas1305 -  27 mar 2012, 19:13
 śląskie
#67168
Witam.U mnie jak rok temu kupowałem mojego to też po ok.m-cu zauważyłem,że spiepsza mi płyn(ok.szklany na 700km)nieukrywam,że byłem zesrany bo myślałem....głowica!,najpierw szukałem samemu ale wszystko czyściutkie zero z zewnątrz wycieków wieć pojechałem do P.Daneckiego do piekar tam chciałem wyeliminować głowice powiedział,że jest w stanie na 99%ją wyeliminować i żeczywiście zdjął kolektor napompował układ(niemylić z podpięciem zegara do zbiorn.wyrównawczego) i okazało sie że układ szczelny ale mówi,że głowy nieda wieć jeszcze pojechałem do innego-mówił podobnie jak ten z piekar -chciałem sie pozbyć tego problemu ale jakoś niebardzo sie chcieli za te szukanie brać a mnie to denerwowało bo co chwile zaglądałem pod mache i niewiem co mnie natknęło i pojechałem do aso i tu dopiero zaczęła sie jazda bez trzymanki niedość że niepotrafili mi zdiagnozować to jeszcze bardziej mi go spie.......li(po wizycie u nich walczyłem prywatnie z autem żeby go wyprowadzić na prostą no i udało sie-teraz już aso omijał bede do końca swoich dni(ale to inna chistoria)niedość że przekopali pół auta powymieniali dobre części na dobre a płyn jak spie......lał dak dalej uciekał,rekalamowałem ten sam problem u nich trzy razy dopiero za trzecim razem wyeliminowali problem tylko dlatego,że ja im wskazałem gdzie przyczyna(okazało sie że cyband z weża co wchodzi do egera był już słaby i sobie pokapywało)kase wzieli niemiłosierną a w zasadzie gó...no pomogli dlatego żeby ci nieprzyszło do głowy tak jak mi jechać do aso bo tak zabardzo ci niepomogą,widze że chyba jesteś z kłodzka to polecam ci umówić sie z P.Daneckim naprawde fachowiec(jak chcesz ew.wykluczyć mikropękniecie głowicy)ale nipoddawaj sie i szukaj sam ew.z jakimś zaufanym mechanikiem,ponoć najczęsciej oprócz głowicy płyn może wypalać egr chłodniczka ta z tyłu za motorem tylko z zewnątrz tego niebardzo stwierdzisz bo np.płym może przepuszczać od wewnątrz a wiadomo tam wysoka temperatura i odrazu sie wypala-u mnie zero było jakich kolwiek objawów uciekania oprócz tego że spiepszał-więc dokładnie szukaj wszystkie weże,złączki,chł.egr ,korek ze zbiorniczka itd.a głowice (na szczelność-mówie o zdjęciu jej)zostaw sobie na sam koniec.
Ps.wtedy miałem przejechane 148tyś kmjak zaczął sie problem z płynem
Pozdr.
Awatar użytkownika
By malydaras -  27 mar 2012, 21:59
 mazowieckie
#67217
lukas1305 pisze:Witam.U mnie jak rok temu kupowałem mojego to też po ok.m-cu zauważyłem,że spiepsza mi płyn(ok.szklany na 700km)nieukrywam,że byłem zesrany bo myślałem....głowica!,najpierw szukałem samemu ale wszystko czyściutkie zero z zewnątrz wycieków wieć pojechałem do P.Daneckiego do piekar tam chciałem wyeliminować głowice powiedział,że jest w stanie na 99%ją wyeliminować i żeczywiście zdjął kolektor napompował układ(niemylić z podpięciem zegara do zbiorn.wyrównawczego) i okazało sie że układ szczelny ale mówi,że głowy nieda wieć jeszcze pojechałem do innego-mówił podobnie jak ten z piekar -chciałem sie pozbyć tego problemu ale jakoś niebardzo sie chcieli za te szukanie brać a mnie to denerwowało bo co chwile zaglądałem pod mache i niewiem co mnie natknęło i pojechałem do aso i tu dopiero zaczęła sie jazda bez trzymanki niedość że niepotrafili mi zdiagnozować to jeszcze bardziej mi go spie.......li(po wizycie u nich walczyłem prywatnie z autem żeby go wyprowadzić na prostą no i udało sie-teraz już aso omijał bede do końca swoich dni(ale to inna chistoria)niedość że przekopali pół auta powymieniali dobre części na dobre a płyn jak spie......lał dak dalej uciekał,rekalamowałem ten sam problem u nich trzy razy dopiero za trzecim razem wyeliminowali problem tylko dlatego,że ja im wskazałem gdzie przyczyna(okazało sie że cyband z weża co wchodzi do egera był już słaby i sobie pokapywało)kase wzieli niemiłosierną a w zasadzie gó...no pomogli dlatego żeby ci nieprzyszło do głowy tak jak mi jechać do aso bo tak zabardzo ci niepomogą,widze że chyba jesteś z kłodzka to polecam ci umówić sie z P.Daneckim naprawde fachowiec(jak chcesz ew.wykluczyć mikropękniecie głowicy)ale nipoddawaj sie i szukaj sam ew.z jakimś zaufanym mechanikiem,ponoć najczęsciej oprócz głowicy płyn może wypalać egr chłodniczka ta z tyłu za motorem tylko z zewnątrz tego niebardzo stwierdzisz bo np.płym może przepuszczać od wewnątrz a wiadomo tam wysoka temperatura i odrazu sie wypala-u mnie zero było jakich kolwiek objawów uciekania oprócz tego że spiepszał-więc dokładnie szukaj wszystkie weże,złączki,chł.egr ,korek ze zbiorniczka itd.a głowice (na szczelność-mówie o zdjęciu jej)zostaw sobie na sam koniec.
Ps.wtedy miałem przejechane 148tyś kmjak zaczął sie problem z płynem
Pozdr.
Chłopie oddychaj czasami jak się wypowiadasz :mrgreen:. Jesteś chyba rekordzistą tego forum jeśli chodzi o długość bełkotu przekazanego w jednym zdaniu :lol:. O błędach wszelakiego rodzaju mógłbym napisać więcej, ale zakładam, że posiadasz odpowiednie zaświadczenie od specjalisty i to Cię usprawiedliwia :mrgreen:.

PS. Gdybyś chciał jednak okazać trochę szacunku swoim rozmówcom polecam korzystanie z ogólnodostępnych dodatków do sprawdzania pisowni.
Awatar użytkownika
By malydaras -  28 mar 2012, 0:26
 mazowieckie
#67248
jasiok pisze:Dobra, chodzi o rozwiązanie problemu a nie o pisownie ;/ jak Ci forum nie odpowiada, to zmień na forum polonistów ...
Nigdzie nie napisałem, że mi forum nie odpowiada. Czyżby oprócz wcześniejszych był problem ze zrozumieniem tekstu pisanego :lol:. Nie pogrążaj się...

PS. Zrób prosty eksperyment i daj swój tekst do przeczytania jakiejś dziewczynie. Potem wróć i opisz jaki miała wyraz twarzy :mrgreen:.
By jasiok -  04 kwie 2012, 13:02
 -------
#68235
Wróciłem z wyjazdu, moja golfina nie była odpalana od 2 dni, po porannym odpaleniu i dosyć powolnym ruszaniu zauważyłem, że dosyć intensywnie autko kopci na biało, działo się tak przez chwile do zagrzania auta, po zagrzaniu dymienie już się nie pojawia ... Odpalając i jeżdżąc nim codziennie nie mam podobnych problemów, zauważyłem, że dzieje się tak przeważnie po dłuższym nieużywaniu auta. Płyn oczywiście systematycznie ubywa. raz na 2 tygodnie muszę dolać go od kreski min. do maximum ... robię w te 2 tygodnie ok. 1000km. Czy to będzie mikropęknięcie ? szukałem czy gdzieś ten płyn ucieka, ale niestety, nie widać nic... łudzę się, że to pompa wody, ale raczej wątpliwe żeby gubiła aż tyle płynu ... a dymienie z wydechu chyba wskazuje niestety na jedno ;/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7