Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dziadol -  01 mar 2015, 23:53
 kujawsko-pomorskie
#168485
Czapa zamontowana...Obecnie nic nie wywala płynu....Ani predka jazda, ani dynamiczna....Więc pozostaje mi przyznać się z pokorą, że szkoda było kasy na wymiany zbiorniczka, korków, i mechaników sprawdzający inne podzespoły, które były OK....No ale cóż....Kazdy się broni przed zdejmowaniem głowicy i wymianą UPG...nie upewniając się....

Pozdro....
By Lejson94 -  13 sty 2017, 12:43
 wielkopolskie
#245905
Odświeżę temat.
Mam ten sam problem co koledzy wcześniej, lecz dla odmiany dzieje mi się to TYLKO zimą, gdy temperatura spadnie poniżej zera. Auto posiadam od września ubiegłego roku. Problem z płynem pojawił się już zeszłej zimy, a w tym roku powrócił. W sobotę uzupełniłem płyn, ponieważ spadł poniżej minimum (nawet odkręcenie korka nie "wróciło" płynu z układu). We wtorek, gdy chciałem ruszyć spod hotelu na stok komunikat, aby sprawdzić stan płynu. Z reguły nie jeżdżę jakoś mega szybko ~120-130 km/h.
Pacjent to 2.0 AZV 2008 rok (autko rodem z Francji). Pojeździłem dziś dość żwawo, przy max temp ustawionej na klimatroniku.
Prześledziłem temat i tak:
- korek zmieniłem już w zeszłym roku,
- przewody do zbiorniczka wyrównawczego są elastyczne - nie twardnieją,
- płyn NIE pachnie spalinami, jest różowy,
- podpiąłem VCDS i temp płynu 80 stopni (sprawdzane w 01 - silnik oraz w 17 - zestaw wskaźników),
- wentylatory kręcą się oba, gdy włączona jest klima,
- brak białego dymu.
Po powrocie do domu odkręciłem korek i tak jak wszyscy poprzednio ilość płynu z ledwo powyżej minimum skoczyła do połowy zbiorniczka.

Pzdro! :)
By RedDevil87 -  10 mar 2017, 16:22
 śląskie
#248642
Witam
Mam GolfaV 2.0TDI 2004r od jakiegos czasu mam problem z plynem, poczatkowo dolewalem sporadycznie ale ostatnio tzn od 07.2016 do 01.2017 w sumie dolalem ponad 5l, glownie po dluzszej trasie (600km) z predkoscia nie przesadzam bo max jade 130km/h. Natomiast od 01.2017 do chwili obecnej dolalem okolo 3l. Jak zapomne dolac wyskakuje mi kontrolka o niskim stanie. Chlodniczka wymieniona, uklad sprawdzony pod katem szczelnosci, glowica i uszczelka wyeliminowane ( tak powiedzial mechanik ). Ze zbiorniczka nie smierdzi spalinami, nie ma sladow wyciekow, nie mam pojecia co to moze byc, pomozcie :-)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  14 mar 2017, 10:05
 pomorskie
#248800
RedDevil87 pisze: glowica i uszczelka wyeliminowane ( tak powiedzial mechanik ).
ale to chyba trzeba zdemontować głowicę i poddać ją próbie szczelności bo tak na słowo honoru mechanika to może być kiepsko
Awatar użytkownika
By pitt52 -  14 mar 2017, 18:55
 śląskie
#248813
RedDevil87 pisze:Witam
Mam GolfaV 2.0TDI 2004r od jakiegos czasu mam problem z plynem, poczatkowo dolewalem sporadycznie ale ostatnio tzn od 07.2016 do 01.2017 w sumie dolalem ponad 5l, glownie po dluzszej trasie (600km) z predkoscia nie przesadzam bo max jade 130km/h. Natomiast od 01.2017 do chwili obecnej dolalem okolo 3l. Jak zapomne dolac wyskakuje mi kontrolka o niskim stanie. Chlodniczka wymieniona, uklad sprawdzony pod katem szczelnosci, glowica i uszczelka wyeliminowane ( tak powiedzial mechanik ). Ze zbiorniczka nie smierdzi spalinami, nie ma sladow wyciekow, nie mam pojecia co to moze byc, pomozcie :-)
Mettenoos pięknie Ci odpowiedział. Dodam od siebie, że są w handlu dostępne testery na zawartość spalin w płynie chłodzącym. Może jeszcze tego spróbuj. Powodzenia
Awatar użytkownika
By karolek_ust -  29 cze 2017, 18:36
 pomorskie
#253921
Panowie mam problem mój 2.0 BKD pobiera wodę około 0.5l na 500 km , obawiam się ze to głowica , ale zauważyłem ostatnio jak rano było zimno ze para idzie spod maski przy podszybiu po otwarciu nie było za bardzo nic widać , delikatnie jakby przy grodzi szła para . Myślę ze jest tego nie wiele i jak jest zamknięta maska to bardziej się zbiera i paruje , co sądzicie czy to chłodniczka spalin i płyn leci na wydech i paruje ?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7