Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By soil -  12 lip 2013, 10:02
 śląskie
#101873
U mnie problem powrócił.
Okazuje się, że wystarczy jechać 160-170km/h przez 10 minut - po wyłączeniu auta (i zostawieniu go na kilka godzin) i po uruchomieniu włącza się kontrolka od wody - a w zbiorniczku pusto.
Wymieniałem już korek, naprawiłem wentylator - po mieście i okolicy nie ma problemu. Dopiero przy większych stałych prędkościach traci wodę. Dodam, że wskazówka temperatury stoi równo - więc silnik raczej trzyma temperaturę.
Przyglądałem się krućcom w okolicy zbiornika i widziałem, że wszystko dookoła jest mokre - czyli wywala płyn (albo nadmiar), bo po odkręceniu korka trochę tylko wraca.
Albo uszczelka albo głowica..

EDIT:
Pytanie: czy problemem może być pompa wody? Niby była wymieniana razem z rozrządem (50tys temu) ale znalazłem w internecie sporo podobnych problemów, gdzie rozwiązaniem była wymiana pompy, bo uszkadzał się wirnik (przy dużym obciążeniu przestawał się kręcić).

EDIT 2:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
By golfer_1984 -  12 lip 2013, 12:24
 podkarpackie
#101881
soil pisze:U mnie problem powrócił.
Okazuje się, że wystarczy jechać 160-170km/h przez 10 minut - po wyłączeniu auta (i zostawieniu go na kilka godzin) i po uruchomieniu włącza się kontrolka od wody - a w zbiorniczku pusto.
Wymieniałem już korek, naprawiłem wentylator - po mieście i okolicy nie ma problemu. Dopiero przy większych stałych prędkościach traci wodę. Dodam, że wskazówka temperatury stoi równo - więc silnik raczej trzyma temperaturę.
Przyglądałem się krućcom w okolicy zbiornika i widziałem, że wszystko dookoła jest mokre - czyli wywala płyn (albo nadmiar), bo po odkręceniu korka trochę tylko wraca.
Albo uszczelka albo głowica..

EDIT:
Pytanie: czy problemem może być pompa wody? Niby była wymieniana razem z rozrządem (50tys temu) ale znalazłem w internecie sporo podobnych problemów, gdzie rozwiązaniem była wymiana pompy, bo uszkadzał się wirnik (przy dużym obciążeniu przestawał się kręcić).

EDIT 2:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

jak wywala ci płyn przez zbiorniczek to poszła uczelka, sprawdź jeszcze węże, jak są twarde to uszczelka
Awatar użytkownika
By soil -  12 lip 2013, 12:42
 śląskie
#101886
golfer_1984 pisze:jak wywala ci płyn przez zbiorniczek to poszła uczelka, sprawdź jeszcze węże, jak są twarde to uszczelka
Jak jest zagrzany, to węże są twarde, ale da się je troszkę ścisnąć
By volf -  13 lip 2013, 11:59
 -------
#101927
Jestem ciekaw jak będzie u mnie, przejechałem zaledwie 60km i to bez katowania. Po wyłączeniu silnika stan płynu koło 2 cm ponad max i korek syczy (stary tego nie robił), myślałem że jest może źle dokręcony ale był dociśnięty do końca.

Dzisiaj rano stan płynu poniżej max, odkręciłem korek i nic się nie zmieniło.

Porównałem korek stary i nowy, wewnątrz jak mamy ten odpowietrznik czary z uszczelką w starym korku ma luz i się kręci bez żadnego oporu, nowy naprzemiennie raz ma luz raz ma opór (albo się blokuje, już nie pamiętam). Innych różnic nie zauważyłem, nie rozumiem też o jaką 1mm przerwę chodziło.

Co do węży może stare :P i pytanie amatora, które dokładnie sprawdzacie ? Bo jest tam wąż który jest twardy ale z tego co widzę raczej nie ma nic wasalnego z wodą.
By matizos -  29 lip 2013, 0:03
 -------
#102698
czy wiecie gdzie mozna w okolicach Gdanska dac do pospawania glowice w 2.0 TDI BKD? jakis zaufany sprawdzony doswiadczony w tym silniku punkt.. wysylka glowicy chyba nie jest dobrym rozwiazaniem.
By volf -  05 sie 2013, 0:11
 -------
#103186
podejdź do tune up, sami pewno nie robią ale klepią tego dużo to i chyba będą w stanie poratować.

Cod o płynu, tak sie zastanawiam jak wy te węże chwytacie skoro one są gorące jak cho.... nawet ten zwrotny.
By dziadol -  31 lip 2014, 18:31
 kujawsko-pomorskie
#138844
Witam Panowie ....

Noi pupa blada...Minął rok i mam ponownie problem z płynem....

Płyn ponownie wywala przy dynamicznej jeżdzie oraz powyzej 130km/h....

Dalej nie kopci nie ma płynu w oleju itp...Najnormalniej wywala przez przelewowy w zborniczku a na dodatek widze w zbiorniczku na sciankach ciemny osad...Nie jest to olej....Oleju takze nie stwierdzam w zbiorniczku...Brak oczek rosolich...
Przez rok było prawie OK....Prawie bo wywalił płyn przy jeżdzie bardzo ostrej i szybkiej ale wywalało znikomo...A teraz coraz więcej...

Zapewne uszczelka...Mam mego gofera dośc...

Byłem u mechaniora i mówił jak chce to wymieni uszczelke ale nie odpowada, za to że po wymianie bedzie to samo....Pojechałem do innego ta sama śpiewka....Objawy nie pasują im na uszczelke pod głowicą ale ten płyn na to wskazuje...

Jakie sugestie moi drodzy...
Awatar użytkownika
By Krzycho -  31 lip 2014, 20:09
 małopolskie
#138851
Ja jestem właśnie na etapie wymiany chłodniczki EGR, u mnie jest tylko ubytek płynu... auto dalej ma swoją moc, nie kopci na biało, pod korkiem wlewowym oleju nie ma masła, oleju nie przybywa, aaa w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty i nie bulgocze... po prostu tylko znika... obecnie w tempie ok 0,5 litra / 100 km, aaaa jeszcze jedno pod autem nie widać wycieków...

a tak u mnie wygląda prawdopodobna sprawczyni:
Obrazek

najgorsze że jest umieszczona za silnikiem pod turbiną ale nad puszką DPFa, dostęp "idealny"...
By dziadol -  31 lip 2014, 22:33
 kujawsko-pomorskie
#138870
unseen pisze:Oprócz tej uszczelki masz jeszcze jedno miejsce gdzie spaliny mogą przedostawać sie do płyny i jest to w chłodniczce EGR . A wczesniej działo się to samo i ta uszczelka pomogła ?
dexter23pl

Widzisz nie sprawdzałem czy cała chłodnica jestciepła....Sprawdze...

Witajcie...

Więc nie wymieniałem zadnej uszczelki...Wymieniłem najpierw korek od zbiorniczka płynu bo wciągało gdzieś płyn...Po wymianie ustąpiło...Potem pojawiał się płyn pod zbiorniczkiem i okazało się że pod zbiorniczkiem gumowy wąż był pęknięty...Problem zikł na 6 miesięcy. Potem ponownie płyn pod zbiorniczkiem..Wymieniłem cały zbiorniczek bo na zgrzewie ziorniczka pojawiał się płyn tak jak i pod zbiorniczkiem....Pomogło na następne 6 miesięcy....Obecnie jadę 140-160 km/h mokro pod zmiorniczkiem i w okolicach zbiorniczka....Stwierdziłem ,że wywala przez przelewowy...I jak pisałem wcześniej płyn zrobił się mętny i na bokach zbiorniczja jakiś osad...Bulgotanie..Bulgocze troszeczke jak mu przygazuje....
Jak śmigam autem do 120km/h i nie butuje to problemu praktycznie nie ma...Nic się nie dzieje...Tak moge śmigać miesiącami i ani kropli nie ubywa, ale to nie jazda..Nie po to auto ma 105 koni aby latać jak trabantem...
Nie wiem co sądzić o chłodniczce EGR. NIE WIEM JAK TO ZDIAGNOZOWAĆ....Wiem tylko jedno ubywa przez przelewowy, po dynamcznej i szybkiej jeździe, po 12 godzinach postoju auta jak odkręce korek to jest wyraźne psssss...

Auto nie kopci, oleju nie przybywa, nie ma mazi, ogrzewanie daje na maxa....

Panowie zwalać czape..?....A jak wymienie uszczelke i problemu nie rozwiąże...Jak sprawdzić chłodniczke EGR....I pytanie...Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą bo nie mam innych pomysłów....a u mnie w Bydzi nie ma osoby która chocby na 60% powiedziała uszczelka, tylko mówią dziwny przypadek....

Pozdro..
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 sie 2014, 7:48
 pomorskie
#138985
Krzycho pisze:Ja jestem właśnie na etapie wymiany chłodniczki EGR, u mnie jest tylko ubytek płynu... auto dalej ma swoją moc, nie kopci na biało, pod korkiem wlewowym oleju nie ma masła, oleju nie przybywa, aaa w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty i nie bulgocze... po prostu tylko znika... obecnie w tempie ok 0,5 litra / 100 km, aaaa jeszcze jedno pod autem nie widać wycieków...

a tak u mnie wygląda prawdopodobna sprawczyni:
....

najgorsze że jest umieszczona za silnikiem pod turbiną ale nad puszką DPFa, dostęp "idealny"...
wymieniasz czy "kleisz"? Tak się zastanawiam jak EGR jest programowo wyłączony czy tej chłodniczki nie można zastapić czymś wytrzymalszym?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  02 sie 2014, 9:31
 zachodniopomorskie
#138992
mettenos pisze:
Krzycho pisze:Ja jestem właśnie na etapie wymiany chłodniczki EGR, u mnie jest tylko ubytek płynu... auto dalej ma swoją moc, nie kopci na biało, pod korkiem wlewowym oleju nie ma masła, oleju nie przybywa, aaa w zbiorniczku wyrównawczym płyn jest czysty i nie bulgocze... po prostu tylko znika... obecnie w tempie ok 0,5 litra / 100 km, aaaa jeszcze jedno pod autem nie widać wycieków...

a tak u mnie wygląda prawdopodobna sprawczyni:
....

najgorsze że jest umieszczona za silnikiem pod turbiną ale nad puszką DPFa, dostęp "idealny"...
wymieniasz czy "kleisz"? Tak się zastanawiam jak EGR jest programowo wyłączony czy tej chłodniczki nie można zastapić czymś wytrzymalszym?
można ją pominąć, choć zauważalnie zimą auto dłużej łapie temperaturę pracy
By dziadol -  21 lut 2015, 22:28
 kujawsko-pomorskie
#167284
Witam Panowie..

Więc wracając do sprawy wywalania płynu przez przelewowy tylko i wyłacznie po dynamicznej jezdzie lub jadąc z predkością 130-160 km/h postanowiłem zwalić głowice...Wyumieniony korek, zbiorniczek, temostat, sprawdzona chłodniczka która była OK...i nagrzewniaca....Drożność przelewowego itp....Wywaliłemkupe kasy na wyeliminowanie problemu z uszczelką...Aaaalle jednak ręce opadły iiiiii..........................

Obecnie głowica na sprawdzeniu przy pomocy płaszcza wodnego więc....

Ale co mnie zastanawia to na starej uszczelce nie ma śladów wydmuchania....Uszczelka wygłada na cała.....Coś nie haloo czy ... :ireful:
o...
Pozdr
Awatar użytkownika
By soil -  24 lut 2015, 13:33
 śląskie
#167608
W moim poprzednim mkv i u znajomego też, problem wywalania płynu rozwiązała wymiana pompy wody. Nie było typowych objawów walniętej uszczelki czy pękniętej głowicy. Co ciekawe moja pompa wody miała przejechane jakieś 20tys km.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7