Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By lisik -  18 lis 2007, 14:07
 -------
#6948
Witam, po czym poznac ze turbo mowi papa?

U mnie od czasu gdy kupilem auto slychac duchy w aucie.
Nawet na wolnych obrotach takie pogwizdywanie- nie syk jak na pelnym gazie ale takie cos ze np jak sie jezdzi to slychac czasem zupelnie jakby gdzies w oddali pogotowie jechalo.

Czasem na wolnych obrotach- na postoju zaczyna tak sobie cicho swiszczec- jakby odkurzacz zza sciany :) i po ok 15 sekundach swist cichnie.
Przypuszczam ze to turbo bo gdy ten swist wystepuje i dodam gazu to czestotliwosc dzwieku rosnie- robi sie wyzszy i przechodzi w typowy dzwiek turbiny.

Wiec pytam o te odglosy duchów do ok 2 tysiecy- 2200 obr. Czy to normalne? :)
Awatar użytkownika
By team-am -  18 lis 2007, 16:47
 łódzkie
#6951
lisik pisze: Wiec pytam o te odglosy duchów do ok 2 tysiecy- 2200 obr. Czy to normalne? :)
Sa to normlane odglosy padajacej turbiny :cry:

U mnie jest tak samo i to dosc wyraznie slyszalne, tak ze jak jedzie ze mna pierwszy raz jakas osoba to sie oglada gdzie jedzie pogotowie :wink:

Z tego co wiem VW wypu¶ci³o nowa turbine do tego modelu "podobno" ulepszana, ale jak to sie bedzie mialo w rzeczywistosci to sie oka¿e.

Jezeli ktos poszukuje w/w turbiny uzytkownik mammoth ma taka nowa w cenie 2000z³

lisik jaki masz przebieg :?:
By wojtek -  18 lis 2007, 19:13
 mazowieckie
#6954
Kurcze to ma³o... wiêc dziw± mnie te problemy :(. w 1.9tdi grubo po 100 tys jest bez problemu, ale to trochê inna budowa- w diagtronicu powiedzieli mi, ¿e wersja 1.9 jest o wiele mniej awaryjna ani¿eli 2.0. No i 1.9 jest trochê g³o¶niejszy...
By lisik -  18 lis 2007, 21:19
 -------
#6960
Kurde tak poczytalem troche octavia klub i tdi tuning i tam wiele osob od nowosci ma ³uuuuuuuuuuuuuuuu w aucie i pisza ze wiekszosc bkd tak ma. W sumie pocieszajace.
Awatar użytkownika
By team-am -  18 lis 2007, 22:18
 łódzkie
#6961
u mnie zaraz wejdzie 90 kkm, niestety w BKD tak juz jest. Zdarzaj± sie przypadki ze pada po 30kkm. Turbiny sa podobno kiepsko wykonane made by romania :wink: Trzeba tak jezdziæ póki dmucha a jak sie wydmucha to ta ulepszona trzeba bedzie kupic :cry: lub cos wiekszego :lol:
Awatar użytkownika
By fredric -  18 lis 2007, 22:50
 mazowieckie
#6963
u mnie takie ³uuuu jest jak zmieniam biegi np z 2-3 3-4 i tak przy obrotach kolo 2-3tys. nie wydaje mi sie ze to turbina siada bo takie dzwieki mam co jakis czas. mam nalatane 108tys i raczej dbam o kondycje turbiny a te dzwieki mam od nowosci :]
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  01 gru 2007, 10:38
 kujawsko-pomorskie
#7107
Ja te¿ my¶la³em ¿e zaczyna siê pojawiaæ problem z turbin± ale do¶æ szybko siê okaza³o ¿e d¿wiêki podobne do tych które opisujecie pochodz± od wentylatora nawiewu. Swoj± drog± to wiem ¿e swego czasu tyrbiny które by³y stosowane w VW i Skodzie by³y takie same ale ró¿ni³y siê tolerancjami luzów monta¿owych co oczywi¶cie mie¶ci³o siê w ramach dopuszczlnych tolerancji. Akurat te z wiêkszymi tolerancjami sz³y do Skody a te pozosta³e jako idea³y sz³y do VW.
Wszystko jest mo¿liwe ¿e teraz ju¿ jest to bez ró¿nicy i mo¿emy trafiæ na tak± turbinê z wiêkszymi luzami monta¿owymi i poprostu ja s³ychaæ.
Cztery lata temu ten temat by³ opisywany w jakim¶ pi¶mie motoryzacyjnym ale ju¿ nie pamiêtam jakim.
Padaj±ca turbina napewno spowoduje zwiêkszenie dymienia i zu¿ycia oleju a je¿eli tych oznak nie ma to jakie¶ ¶wisty czy gwizdy mog± chocia¿ nie musz± byæ rzecz± normaln±.
Nie musz± bo przecie¿ mo¿e waln±æ co¶ innego jak to zwykle bywa z przedmiotami martwymi.
By Domi -  01 gru 2007, 15:50
 mazowieckie
#7122
u mnie mialem dokladnie taki sam problem
wiec
wymienili turbo na gwarancji...