Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Hayni -  28 kwie 2012, 22:44
 -------
#71298
Witam. Jak w temacie, podczas ruszania na półsprzęgle autko zaczyna strasznie dygotać, praktycznie dislem można ruszyć bez dodawania gazu a mój podskakuje,,,proszę o sugestie.
By Hayni -  30 kwie 2012, 19:16
 -------
#71445
Golfik z 2007 a przebieg 182000. Co do dwumasu to w przypadku agonii nie powinien się odzywać podczas odpalania i gaszenia??? bo u mnie w tych czynnościach cisza no i na luzie po szybkim dodaniu gazu takim krótkim do dechy też się powinien odezwać a nic takiego się nie dzieje
By stepniak.p -  30 kwie 2012, 19:44
 -------
#71449
u mnie też była błoga cisza.....nic kompletnie nic nie dzwoniło ani nic :wink:

objaw był taki że tylko przy ruszaniu pod górę mocno 'drgało' auto... tak jakbym dał za mało gazu przy ruszaniu albo za szybko puścił sprzęgło....

po ściągnięciu skrzyni okazało się że dwumas 'odbija tylko w jedną stronę....



tak więc musisz przygotować 2 tysiące na dwumas + sprzęgło i w zależności czy sam będziesz wymieniał czy nie bilon dla mechanika :mrgreen:
tylko nie patrz na te komplety za 1500zł bo te ponoć są made in china :wink: (musiałbyś odszukać sobie temat w którym o tym pisałem)
By Abest -  28 gru 2012, 21:32
 dolnośląskie
#89634
a możliwe jest to ok 20-25K po wymianie sprzegla i dwumasu? bo mi sie cos podobnego dzisiaj zaczelo dziac tak jakbym wlasnie za malo gazu dawal tyle że sprzeglo i dwumas wymieniane zaraz po kupnie golfa razem z rozrządem tak na wszelki wypadek by miec spokoj w przyszlosci i naprawde niechce mi sie wierzyc by tak siadlo szybko bo ani niejezdze po dziadkowemu ani tez nie ma kata bym przyspieszal np z 1400 obr bez redukcji czy przypalał sprzęgło
By Grodziu4 -  13 sty 2013, 17:47
 łódzkie
#90531
W moim wymieniłem dwumasę po 180 tyś , objawy to metaliczny dźwięk na wolnych obrotach jakby silnik miał się rozsypać.

Wymieniłem też wysprzęglik (mój miał przerwaną gumę więc z czasem zanieczyszczenia zrobiły by swoje)

Mam tylko problem że sprzęgło dziwnie chodzi: po wciśnięciu sprzęgła na końcu czuć sprężynujący opór. Sprzęgło chodzi bardzo lekko i nie ma problemu z przełączaniem biegów i sprzęgło bierze raczej prawidłowo nie przy samej podłodze. Trochę mnie to martwi czy nie wpłynie to na czas życia dwumasy choć już 20 22tyś KM przejechało. Awansem wymieniłem wysprzęglik ale nic się nie zmieniło.
Innymi słowy mam na sprzedanie lekko używany i sprawny ten który wyjąłem.


Musicie uważać na numery wysprzęglików bo są dwa:
W moim silniku BKC powinien być SACHS 6283000047
jest jeszcze SACHS 6283005802 wiec warto się upewnić.
By bolsfanwk -  29 sty 2013, 16:14
 -------
#91543
Panowie w swoim Golfie V 1.9 TDI 105 koni przebieg niecałe 200 000 km

mam tak że jak ruszam bardzo delikatnie, np 1000 obrotów chwyci na jedynce, i powoli ruszam to tak drży silnik albo i nawet samochód, tak od 1200 obrotów już to mija... nie wygląda mi to na oznakę dwumasu kończącego się, tylko chyba przypadłość tego modelu ?

i mam jeszcze takie pytanie, ile robicie km na pełnym baku do zaświecenia się rezerwy ?
Golf V hatckback jaki ma bak ? 45 litrów ? silnik 1.9 TDI 105 koni.

i jeśli chodzi o wskazówkę od paliwa to raz jest więcej a raz mniej... zależy jak się stanie pod górę, czy z góry...
też tak macie ?
rezerwa się zapala, a po chwili potrafi zgasnąć,

wcześniej miałem passata b5, i z paliwem w baku miałem tak że zawsze była ta sama ilość, nie ważne jak stałem, i rezerwa jak się zapaliła to już nie gasła.. a tutaj to jak na choince raz się pali raz nie :) ....

I jeszcze takie pytanie jak u was ciągną te silniki ? moje odczucie jest takie że zaczyna jechać od 1500 obrrotów tak do 3000 obrotów, a potem lepiej bieg zrzucić niż go kręcić powyżej 3000 obrotów... bo tak wkręca się niechętnie powyżej tego progu.

mam nadzieję że nie dostanę upomnienia za kilka pytań w jednym poście...

to jeszcze spytam czy można założyć koło jednomasowe do tego szczęścia ? jakby się w przyszłości dwu mass rozleciał... to jedno mas byłby chyba lepszym rozwiązaniem, ponieważ jest bezawaryjny, i można sobie spokojnie cheap tuning zrobić i wtedy nie zepsuje się nic z okolic skrzyni :)