Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dziadol -  04 maja 2012, 20:39
 kujawsko-pomorskie
#71757
Witam serdecznie.
Jestenm nowym na forum i zapoznałem się z zasadami owego forum.
Przeszukałem tematy bieżące i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Więc mam Golfa V 1.9 TDI 105 kucy BKC...
Auto mam od 3 tygodni i zastanawiają mnie obroty silnika.
Auto było przed kupnem podłączane do kompa i nie było żadnych błędów.
Auto po odpaleniu wbija się na około 950 obrotów i tak jest cały czas.
Temperatura silnika 90 stopni i także obroty 950.... FIS pokazuje na luzie od 0.5-0.9 l/100.

Prosze o pomoc czy z autem jest coś nie tak?
Jakie powinien mieć poprawnie obroty. Dodam, że nic innego niepokojącego nie stwierdzam....

Pozdro...
By dziadol -  05 maja 2012, 13:28
 kujawsko-pomorskie
#71797
Przed kupnem nie zwróciłem uwagi na obroty silnika a spalanie na luzie było jak obecnie od 0,5- 0,9 L/100.
Wyczytałem ,że to jest normalne. Lecz jak pisałem wcześniej nie to mnie zastanawia. Zastanawiają mnie tylko obroty silnika na prędkościomierzu, które pokazują niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny, czy jest klima włączona czy nie, obroty silnika.
Cały czas pokazuje 950 obr a nie jak mniemam powinny być w granicach 800-850 obr...

Pozdro..
By orh -  05 maja 2012, 15:25
 małopolskie
#71805
Obroty można regulować VCDS-em. A zużycie paliwa w okolicach 0,9l jak najbardziej normalne , tak jak pisał unseen szczególnie że teraz pewnie masz włączoną klimę ...
By dziadol -  05 maja 2012, 18:10
 kujawsko-pomorskie
#71816
Dziękuje Panowie.
Ja jak pisałem i doczytałem, że spalanie jest OK.
Czyli jeśli mam cały czas obroty na poziomie 950 obr na obrotomierzu na rozgrzanym silniku i bez włączonej klimy nie świadczy o zadnej awarji np czujnika temperatury ??. Jeśli obroty mozna regulować przy pomocy kompa to OK.

Myślałem, że jeśli cały czas w/w obroty są na poziomie 950 obr. to bałemsię ze jest coś nie tak...

Pozdro...
By golfer_1984 -  03 lis 2012, 17:06
 podkarpackie
#86077
Koledzy a jeśli wcześniej obroty były na poziomie 830-840 a teraz na rozgrzanym silniku obroty są na poziomie 950-980?? Gdzie szukać przyczyny?? czujnik temp. odpinany i dalej wysokie obroty. Po zapaleniu auta obroty sa w normie i po kliku sekundach wchodzą na wyższe i tak cały czas.