Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By kuba94 -  10 maja 2012, 12:28
 pomorskie
#72186
Wyciągał ktoś może już tą pompę. Mam wyciek z pod niej oleju. Muszę wymienić uszczelkę . Według elsy to tylko wykręca się 4 śruby i wszystko w temacie ( oczywiście obudowę filtra itp żeby było dojście ), przy pompie nic się więcej nie odkręca ani nie rozłącza.Pytam bo nie chciał bym żebym jakiegoś zonka załapał przy robocie z zaskoczenia
By pszczolek -  10 maja 2012, 14:59
 mazowieckie
#72201
pompa jest na 4 sruby jak mowisz ;) Przy wyciaganiu nie pamietam wlasnie dokladnie czy klin na pompie jest na stale czy nie wiec uwazaj aby Ci nigdzie nie wpadł :P
By kuba94 -  10 maja 2012, 15:40
 pomorskie
#72208
Ja ją odkręcę to pocieknie jakaś oliwa czy wszystko w miarę sucho będzie , nie wiem czy szmatami obkładać żeby później nie myć silnik i skrzynie biegów ? Druga sprawa czy tą uszczelkę trzeba zwilżyć olejem czy można na sucho ja montować i skręcać ?
By miro -  10 maja 2012, 16:15
 małopolskie
#72212
ta uszczelka jest metalowa, ma byc sucha i nowa
teoretycznie przy kazdym "ruszaniu" vacum powinno sie ja wymienic
oryginal w aso jakies 33zl
By marmi m -  10 maja 2012, 16:43
 śląskie
#72213
dokładnie 4-ry śrubki i wyciągasz vacum... po odkręceniu poleci ci odrobinka paliwa, praktycznie wogóle...

I u ważaj na momenty dokrtęcania śrub bo są bardzo niskie...

klin z pompy nie wyleci.
By kuba94 -  12 maja 2012, 21:15
 pomorskie
#72442
Dziś zabrałem się do wymiany wymiana poszła sprawnie ale nie chce teraz palić nie wiem co to może być.Rozłączyłem tylko dwie wtyczki od przepływomierza i tą grubą okrągła co wychodzi w blok do tego wymontowałem filtr powietrza z rurą i to wszystko i oczywiście poskładałem wszystko . Co może być przyczyną tego ? VCDS nie pokazuje żadnych błędów
By kuba94 -  12 maja 2012, 22:33
 pomorskie
#72449
Ale co może się zapowietrzyć ? jak nie były rozłączane węże, pompa jest przykręcona do bloku . Klin z pompy wchodzi w wałek rozrządu i to napędza pompę. wiec nie ma co się zapowietrzyć jak pompa nie była rozkręcana. Co do kręcenie to był kręcony długo i nic top nie daje
By kuba94 -  13 maja 2012, 0:03
 pomorskie
#72463
kręciłem aż kontrolka się zapaliła czerwona oleju i nic ? jutro to rozbiorę jeszcze raz i przy okazji sprawdzę czy paliwo jest w filtrze
By marmi m -  13 maja 2012, 12:58
 śląskie
#72486
Ja u siebie cakiem pompę wymieniałem, wszystko rozłaczone i trzeba było chwilę kręcić i odpalił...

zobacz czy dobrze wpiąłeś wtyczkę od zasilania pompowtrysków, tą okrągłą z zabezpieczeniem co wchodzi w blok, bo to może być jedyny powód że nie pali kompletnie...
By kuba94 -  13 maja 2012, 16:17
 pomorskie
#72495
Zapalił winna była po stronie wtyczki od zasilania pompek źle ją spasowałem co najśmieszniejsze da ją się źle złożyć mimo nacięć najważniejsze że pali .Dzięki ,,marmi m" za podpowiedź
By Krzychu23Gda -  11 gru 2019, 15:09
 pomorskie
#278992
Witam, u żony w aucie mam do wymiany pompę, obecnie jest zamontowana z metalową uszczelką, zakupiłem używkę z nowymi uszczelkami z gumy, moje pytanie brzmi czy nie będzie się z tego lać za kilka dni. 1.9 bkc
By kuba94 -  11 gru 2019, 15:28
 pomorskie
#278993
Są 2 rodzaje pomp bosch i luka . Bosch na pewno na gumowej nie podejdzie. Bedzie ciekło po jakimś czasie z silikonem to sam tylko trochę dostanie oleju .Zreszta uszczelka metalowa to nie jakiś super wydatek. Lepiej zrobić jak montuje fabryka niż 2 razy robić . A co do luka to ona juz puszczała na krućcu już w fabryce .