Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By krisv -  01 cze 2012, 10:04
 mazowieckie
#74147
Art'ek pisze:nie wciagala oleju
ost stal tydzien i tylko wyjezdzalem i wjezdzalem do garazu - byla pelna korekta lakieru i przygotowanie auta na nyse :cry:
predkosc okolo 120 :cry:
Nie łam się miałem podobnie też zero objawów :P i pewnie dnia powiedziała time to say good bye :) u mnie akurat na ośce pękła i wirniki odpadły :O:O i nie padło podczas pałowania tylko śmigałem po mieście i na neste zajechałem ( ja nie gaszę silnika na neste bo mam wszystko pod ręką i ze względu na turbinkę :twisted: ) i powoli ruszam i nagle chmura dymu za mną :O i koniec , powoli do domku dojechałem bo już nie chciałem nikogo angażować. Nie ma to jak SDI oczywiście cała oliwę z silnika pochłoną ale byłem raptem 3 min od domu :P
By titto -  02 cze 2012, 7:43
 -------
#74209
Przy nowej turbawce warto chyba dać nowy IC.
Słyszałem o naprawie auta, wszystko ślicznie pompuje, przegazowka jeszcze na warsztacie i jakiś kawałek z układu niszczy wirnik w nowej turbinie...
Ja przy wymianie założyłem garreta i jest jak narazie ok.

Koszt IC nie wielki a spokojnie jeździsz.

Pozdrawiam,
Titto
By Art'ek -  10 cze 2012, 12:43
 -------
#75009
turbo wlozone :mrgreen:
kupilem garetta od kolegi marni m
jeszcze raz dziekuje za pomoc i za to ze czekales pod 3 stawami na mnie :D
a tu jak na zlosc w rybniku bankomaty 5 pod rzad kazdy pusty;/ mega korek na autostradzie :D 1 czerwca bramki otworzyli :mrgreen: ale jest i wszystko dziala:)
By dziadol -  19 cze 2012, 13:01
 kujawsko-pomorskie
#75710
Witam serdecznie.
Dzisiaj wstawiłem do serwisu mojego Gofera na wymiane kompletnego rozrządu....
Za godzine telefon. '' Panie turbo leje olejem....''.
Kurcze poleciałem zobaczyć ile oleju a tam w rurce łaczacą przepustnice po wymątowaniu z jakieś 200 mililitrów i nawet się troszeczke wylało.
Nie byłem przygotowany na turbo bo auto ciagnęło po dodaniu gazu jak smok. Nic nie wskaywało na padającą turbo.
Nie kopcił miał moc zadnych wycieków itp.
Pomyślałem sobie, że mechanik ma zamiar mnie naciągnąć ale inna myśl wpadła ,że robiłem u nich auto od kilku lat, jak i poprzedniczke Gofera trzeciej generacji. Zawsze żetelnie bezproblemowo i fachowo.

Pozdro....
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 14:29 przez dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.
By marmi m -  19 cze 2012, 13:27
 śląskie
#75716
dziadol pisze:a tam r rurce łaczacą przepustnice po wymątowaniu z jakieś 200 mililitrów i nawet siętroszeczke wylało.
tyle oleju w dolocie to spora ilość nie ma co...

dziadol pisze:Nie byłem przygotowany na turbo bo auto ciagnęło po dodaniu gazu jak smok. Nic nie wskaywało na padającą turbo.
Nie kopcił miał moc zadnych wycieków itp.
wystarczy że uszczelnienia nie trzymają i przepuszcza olej a to kwalifikuje turbo do wymiany...
By dziadol -  19 cze 2012, 14:39
 kujawsko-pomorskie
#75726
@marmi m

Witaj. Widzisz także jak zobaczyłem tyle oleju to się zmartwiłem. Tym bardziej, ze trzy tygodnie temu wyciagałem tą rurę aby sprawdzić i ewentualnie przeczyścić tą klape przy przepustnicy. Trzy tygodnie temu było tam sucho, a w rurce było tylko wilgotno i ani grama oleju, tymbardziej pod samochodem przy interkulerku, takze suchutko jak diabli.
I szlagmnie trafił jak to wygladało po zaledwie trzech tygodniach.
Myślałem, ze objaw padajacego turbo to okres stopniowy a nie zaledwie trzytygodniowy....

Warsztat policzył za oddanie turbo do regeneracji i robocizne demontaż i montaż 1500 pln. Co sadzicie, jaka to cena....???

EDIT:

No to odebrałem auto z nowym rozrządem, turbo po regeneracj wymianie gum przegubów, filtra paliwa i oleju..
Skasowali 3000pln...Masakra... :shock: :oops:
Panowie pytanie.
Miesiąc temu wmieniałem olej Castrol 5w40 dla pompowtrysków. Panowie mi wymienili olej na Mobil1 10w40. Wymienili bo ponoć po regeneracji turbo i przebiegu 200000 powinien być bardziej gęsty... Prawda???
O ile mi wiadomo owy olej nie ma specyfikacji normy 505.01 tylko 505.00


Pozdro...
By Dżemo -  11 wrz 2012, 13:06
 -------
#81788
Odgrzeję kotleta:

Obecnie - 1.9 TDI 105KM + program > 143KM

Chciałbym wymienić turbinkę na coś mocniejszego, przeglądałem trochę ofert i zastanawia mnie czy podejdzie do mojego silnika takie coś:
http://moto.allegro.pl/nowa-turbina-aud ... 41756.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lub
http://moto.allegro.pl/bdb-turbina-audi ... 61777.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Do tego wymiana IC na nowy?
By Paulek -  14 wrz 2012, 18:01
 -------
#82110
Czy podejdzie to cięzko mi określić ale pewno fachowcy się tu wypowiedzą. Tylko czy przy mocach powyżej 150KM sprzęgło seryjne ci strzyma? Chyba że już wymieniłeś na jednomasa to sorry :)
By trzeci5 -  24 wrz 2012, 9:29
 śląskie
#82887
zapodaj turbo od ARL,podejdzie bez żadnych przeróbek,ta pierwsza turbina jest bez kolektora więc musiał bys dorwać jakis kolektor pod ta turbine,a ta druga ma inaczej ustawiony wylot więc bez żeźby sie nie obejdzie.Na allegro są do kupienia turbiny z audi 2.5 i 3.0 TDI osadzone na kolektorze z 1.9 oczywiście pasuje również do 2.0 TDI http://moto.allegro.pl/turbo-gtb2260vk- ... 09440.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
By grejf -  26 wrz 2012, 11:38
 mazowieckie
#83134
Trzeci ARL'a trzeba kolanko przespawać z BKC inne wyjście na wydech.
Po drugie tzw ESka od FMIC do T podlega lekkiej rzeźbie...
w BKC jest strasznie licha chlodniczka oleju.. trzeba obsadzić na większą wiesz to, ale pisze profilaktycznie.

Wiec dla BKC Turbo ARL GT1749VB max 1,4bara, po migracji oczywko strojenie i to takie z lekkim ograniczeniem Nm z dołu żeby nie waniało sprzęgłem po kilu set km. Moc max do 4rpm. I banan :D

co do czystości dolotów polecam
http://www.properfekt.pl/akcesoria-samo ... rkiem.html
oli catch tank, tanio dobre tworzywo PL
zamówienie pod wymiary obejm ect.. Badać odmy czy drożne, po sikach Catrolu jest to priorytet. [nie polecam castrola z całego serca]

bo to, że puszcza olej nie oznacza że turbo jest złe !! Chyba ze za autem ciągnie sie siwy batory na cała ulice, ewent są objawy dzwiękowe i spadki mocy... logi i do pracy badać turbawki.
A nie słuchać ''szympansów''...

@dziadol
Miesiąc temu wmieniałem olej Castrol 5w40 dla pompowtrysków. Panowie mi wymienili olej na Mobil1 10w40. Wymienili bo ponoć po regeneracji turbo i przebiegu 200000 powinien być bardziej gęsty... Prawda???
O ile mi wiadomo owy olej nie ma specyfikacji normy 505.01 tylko 505.00
Proponuję ich pogonić i to z hukiem, żadny gęstrzy olej :!: :!: syntetyk, syntetyk 1x syntetyk masz do wyboru valvoline durablend jak i motul specyfik na PD.
Dziw mnie bierze ile ja jeszcze widzę takich ''majstrów'' :?
Awatar użytkownika
By vw_bodzio -  03 mar 2013, 17:06
 lubelskie
#93603
Witam, nie chciałbym zakładać nowego tematu a mam pytanie odnoście zamontowania większej chłodniczki oleju w moim MKV 1.9 TDI (BKC) w którym mam zamiar założyć turbo ARL.
Mam dylemat bo znalazłem chłodniczkę od passata b5 1.9 tdi 130km i nie wiem czy jest wystarczająca bo wizualnie wygląda tak samo jak ta z 2.0 TDI:

Chłodniczka 1.9 tdi 130km passat b5:

http://moto.allegro.pl/vw-passat-b5-fl- ... 06446.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chłodniczka golf V 2.0 tdi:

http://moto.allegro.pl/podstawa-filtra- ... tabsAnchor" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy mógłby mi ktoś doradzić czy ta z passata da rade przy mocy około 180km i 380 nm?
Pozdrawiam ;)