Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 mar 2016, 10:49
 zachodniopomorskie
#218992
Czesto gniazda sie wyrabiają i mają rowki które tną oringi. U mnie po wymianie wałka, popychaczy, uszczelki głowicy, ustawieniu pompek i wymiany oringów drgawek nie ma w ogóle, synchro mam stabilne -1.5, a wczesniej miałem. Teraz trudno powiedziec co było przyczyną.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 mar 2016, 15:04
 zachodniopomorskie
#219015
paku pisze:
PinkFloyd pisze:0.6l-0.7l przy synchro blisko minusa jest normą i jest najbardziej ok, auta zazwyczaj tak opuszczają fabrykę z takim wskazaniem. Można zrobić pod 0.5l ale uciekną KM.
Mam to tak rozumieć że skoro mam spalanie na postoju 0,5l to mam mniej koni mechanicznych? :D
Synchro mam -2,9
1.9TDI 105KM najwieksza moc generuje w synchro w przedziale 0.0 do -1.5, powyżej 0.0 spada moc drastycznie, poniżej -1.5 mniej ale spada spalanie i silnik twardziej chodzi.
Awatar użytkownika
By paku -  08 mar 2016, 15:16
 małopolskie
#219017
PinkFloyd pisze:
paku pisze:
PinkFloyd pisze:0.6l-0.7l przy synchro blisko minusa jest normą i jest najbardziej ok, auta zazwyczaj tak opuszczają fabrykę z takim wskazaniem. Można zrobić pod 0.5l ale uciekną KM.
Mam to tak rozumieć że skoro mam spalanie na postoju 0,5l to mam mniej koni mechanicznych? :D
Synchro mam -2,9
1.9TDI 105KM najwieksza moc generuje w synchro w przedziale 0.0 do -1.5, powyżej 0.0 spada moc drastycznie, poniżej -1.5 mniej ale spada spalanie i silnik twardziej chodzi.
Może głupio zapytam, a jak mogę zmienić synchro?
By karolg -  08 mar 2016, 15:36
 spoza Polski
#219021
paku pisze:
PinkFloyd pisze:
paku pisze:
Mam to tak rozumieć że skoro mam spalanie na postoju 0,5l to mam mniej koni mechanicznych? :D
Synchro mam -2,9
1.9TDI 105KM najwieksza moc generuje w synchro w przedziale 0.0 do -1.5, powyżej 0.0 spada moc drastycznie, poniżej -1.5 mniej ale spada spalanie i silnik twardziej chodzi.
Może głupio zapytam, a jak mogę zmienić synchro?
I jeszcze glupsze: gdzie w vcds to sprawdzę?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 mar 2016, 15:39
 zachodniopomorskie
#219023
A-R-T-U-R pisze:ja mam ustawione na -1,5
To jak ja optimum dla Tunera i silnika. Znajomy był na hamowni A3 105KM i było 96KM, patrzę a tam synchro +2.9, korekcja na -1.5, hamowanie i 118KM i bez chipa :laugh:
Na necie jest dużo filmów jak ustawić synchro, przy czym ruch z 0.0 na -1.5 to 1mm na kole. Strojenie i 146KM , od razu :sleepy: 50KM przyrostu.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2016, 15:46 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
By czernsmolista -  08 mar 2016, 18:44
 śląskie
#219048
Hmm spalanie na biegu jałowym na poziomie start z 1l na h i spadanie do 0.7 czasami 0.6 na godzine oznacza zużyty wałek przy synchro stałym -1.5 silnik bls. Bo czytam i nie kumam. Spalona świeca np ja mam na 4 chyba cylindrze może podnośić chwilowe spalanie na biegu jałowym? 0.5 na h nigdy u siebie nie widziałem a kolega w passerati 2.0 z 2008 roku ma na postoju 0.5 albo i 0.4 na godzine. Z klimą w lecie pod obciążeniem mam 1l na godzine.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 mar 2016, 20:30
 zachodniopomorskie
#219072
czernsmolista pisze:Hmm spalanie na biegu jałowym na poziomie start z 1l na h i spadanie do 0.7 czasami 0.6 na godzine oznacza zużyty wałek przy synchro stałym -1.5 silnik bls. Bo czytam i nie kumam. Spalona świeca np ja mam na 4 chyba cylindrze może podnośić chwilowe spalanie na biegu jałowym? 0.5 na h nigdy u siebie nie widziałem a kolega w passerati 2.0 z 2008 roku ma na postoju 0.5 albo i 0.4 na godzine. Z klimą w lecie pod obciążeniem mam 1l na godzine.
Pomiar robisz na zimnym po ustabilizowanych obrotach tj po ok 3 min pracy silnika na wyłączonych wszystkich odbiornikach i przy włączonym econ, na ciepłym tak samo.
By malinex2 -  08 mar 2016, 21:48
 łódzkie
#219098
czernsmolista pisze:Hmm spalanie na biegu jałowym na poziomie start z 1l na h i spadanie do 0.7 czasami 0.6 na godzine oznacza zużyty wałek przy synchro stałym -1.5 silnik bls. Bo czytam i nie kumam. Spalona świeca np ja mam na 4 chyba cylindrze może podnośić chwilowe spalanie na biegu jałowym? 0.5 na h nigdy u siebie nie widziałem a kolega w passerati 2.0 z 2008 roku ma na postoju 0.5 albo i 0.4 na godzine. Z klimą w lecie pod obciążeniem mam 1l na godzine.
jesli tak piszesz to pewnie u mnie jest cos nie halo z tym walkiem . Mi spalanie najczesciej trzyma sie w poziomie 0.7 z wlaczona klima , ale dzisiaj przykladowo podczas drgawek na biegu jalowym podskakiwalo do 0.8-0.9 ,a czasem nawet do 1 l . Teraz badz tu madrym i powiedz co sie dzieje . Dzis sprawdzalem z Krzyskiem u niego pod garazem i przeplywka moja nawet pokazuje wartosc 400 + i ta wartosc sie zmienia , wiec nie przechodzi w tryb serwisowy .
Normalnie powinno oscylowac w okolicach 250-255 jak jest nowa .Co sie dzieje to nie mam najmniejszego pojecia. Ktoś wie co maja znaczyć takie wysokie wskazania przeplywki ? Zdaje mi sie , ze po sciagnieciu wtyczki lepiej pracuje i mniej go telepie . Obstawiam te uszczelniacze pompek bo w sumie od tego mi sie wszystko zaczelo .
Edit.
Doczytalem , ze za wysokie wskazania przeplywki to wina EGR-u a mam zaslepionego wiec mysle ze pozostanie sprawdzenie pompek i uszczelniaczy w sobote .
Awatar użytkownika
By cha -  10 mar 2016, 17:48
 mazowieckie
#219372
malinex2 pisze: Zauwazylem tylko dziwny skutek drgawek , gdyz na jalowym wzrasta wtedy zuzycie paliwa do ponad 1 litra na h gdy stoje na swiatlach . Normalnie utrzymuje sie ta wartosc w przedziale 0.6-0.7 przy odpalonej klimie.
U mnie ta przypadłość wyszła z miesiąc temu i też kij wie gdzie szukać przyczyn.
By malinex2 -  11 mar 2016, 9:33
 łódzkie
#219463
cha pisze:
malinex2 pisze: Zauwazylem tylko dziwny skutek drgawek , gdyz na jalowym wzrasta wtedy zuzycie paliwa do ponad 1 litra na h gdy stoje na swiatlach . Normalnie utrzymuje sie ta wartosc w przedziale 0.6-0.7 przy odpalonej klimie.
U mnie ta przypadłość wyszła z miesiąc temu i też kij wie gdzie szukać przyczyn.
Dzis bede wszystko wiedzial . Wyciagaja mi pompki i sprawdza walek . Dziwne to objawy bo ja mam drgawki tylko na cieplym . Byc moze jest to spowodowane tym ,ze na zimnym ma wzbogacona dawke i dlatego tego nie czuje . Moglbym zwiekszyc obroty i na chwile miec spokoj ale ja chce rozwiazac problem za wszelka cene . Napewno napisze co bylo u mnie , bo ja ciagle obstawiam uszczelniaczek pompek . Wrzucilem swoje logi w odpowiednim temacie ale poki co zadnej odpowiedzi niestety
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19