Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 mar 2018, 12:09
 pomorskie
#263164
zjechany wałek rozrządu też będzie generował taki błąd, zbyt mała dawka paliwa bo następuje niepełne otwarcie pompowtryskiwacza ale też uszkodzenie pompki również może takie coś generować


@pako wykasowałeś - czy błąd powraca?


wiadomo że pompka z biegiem lat traci swoją sprawność, auto z przebiegiem 100 czy 200 tys nie może pracować idealnie, tak jak nówka sztuka, mechanika pompki siada, spasowanie iglicy i skok iglicy się pogarsza, nieszczelność przylgni gniazda, osłabienie sprężyny wszystko to opóźnia momenty wtrysku, jakość wtrysku stąd spadek mocy, telepanie na jałowym, do tego zużyty wałek rozrządu itd...
Awatar użytkownika
By pako -  23 mar 2018, 12:19
 śląskie
#263166
Tak kasowałem, pierwszy raz wyskoczył w styczniu i powrócił po 1,5miesiąca z częstotliwością 4 razy więc łącznie 5 razy od końcówki stycznia, ządnych dolegliwości poza sporadycznym trzęsieniem nie odczuwam jak spadek mocy itp.
Pytanie od czego zacząć sprawdzanie? Przy okazji ostatnich napraw gadałem z mechanikiem że trzęsie budą czasami to mówił że muszę mu podstawić auto w takim stanie żeby mógł cokolwiek zacząć sprawdzać, oglądał korekty i też mówił że "bajka".
Niestety ale co byłem u niego lub przejazdem problemu nie było. Problem zawsze jest na ciepłym silniku.

Najlepiej byłoby oddać do sprawdzenia te wtryski, ewentualnie wymiany uszczelniaczy i przy okazji zobaczyć wałek i szklanki. Pytanie jaki to koszt i gdzie to zrobić na śląsku.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 mar 2018, 12:26
 pomorskie
#263168
pako pisze:
23 mar 2018, 12:19

Najlepiej byłoby oddać do sprawdzenia te wtryski, ewentualnie wymiany uszczelniaczy i przy okazji zobaczyć wałek i szklanki. Pytanie jaki to koszt i gdzie to zrobić na śląsku.
bardzo dobre rozwiązanie niestety gdzie i za ile w śląskim to nie wiem
Awatar użytkownika
By yox2014 -  23 mar 2018, 18:45
 spoza Polski
#263179
Mettenoos pisze:
23 mar 2018, 12:06
000771 - Cylinder 3: rozpoznane wypadanie zapłonów
P0303 - 000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Te drgawki raczej nie mają związku z tym błędem
... i tu się mylisz, zaznaczam że piszę o swoim przypadku, u mnie za kazdym razem gdy były drgawki miałem w/w błąd po wymianie oringów wszystko wróciło do normy i błąd więcej się nie pojawił ;)

http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... &start=510
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 mar 2018, 20:51
 pomorskie
#263184
yox2014 pisze:
23 mar 2018, 18:45

... i tu się mylisz,

Może tak może nie, każdy przypadek jest inny, być może po dłuższych logach ocena byłaby inna, po takim scanie to wróżenie z fusów. To tak jakby patrzeć na auto z USA z 1 kilometra i twierdzić że jest po szkodzie całkowitej :D
Awatar użytkownika
By yox2014 -  23 mar 2018, 23:03
 spoza Polski
#263189
... dlatego napisałem, że tak było w moim przypadku, ale... od czegoś trzeba zacząć ;) ja zacząłem od wiązki PD, nie pomogło, ale też nie zaszkodziło, przynajmniej mam nowszą, nastepnym etapem były uszczelniacze (po diagnozie u mechanika), na szczęście pomogło, gdyby jednak nie, napewno by nie zaszkodziło, dalej w kolejce były wtryski. Moim zdaniem lepiej stopniowo eliminować przyczynę, niż zostawić auto u "fachowca" i "róbta co chceta" :)
Awatar użytkownika
By pako -  23 mar 2018, 23:23
 śląskie
#263191
Korekty u mnie są ładne, zobaczę jak to wygląda podczas drgawek.
Moze faktycznie uszczelnienia, miało by to sens, wytarty wałek raczej zawsze powodowałby drgawki.

W pobliskim warsztacie bosha licza sobie 450 za demontaz/montaz z ustawieniem,
160 za uszczelnienia, 123zl za sztuke sprawdzenia pompowtryskiwacza oraz regeneracja pomiedzy 600-850zl

U stasia w garazu raczej niechciałbym wyciągać wtrysków, bo nie wiadomo czy ogarnie ich ustawienie...
A ty ile placiles za wymiane uszczelniaczy? Masz pewność że nienustawiał wteysków na oko? :)

Reasumując wyjdzie 1000 za samo sprawdzenie wtrysków... Ciut dużo
Awatar użytkownika
By yox2014 -  24 mar 2018, 9:51
 spoza Polski
#263203
... no co Ty, ja dałem za ori bosha ok 220 zł za komplet 4 szt ze srubami itd z alledrogo... z racji że nie mieszkam w PL a byłem akurat na urlopie, za robotę zplaciłem 200 zł plus 50 zl dalem od siebie za dobry serwis i kazałem dla pewnosci zamienic wtryski 1 z 4 aby w razie "W" miec pewnosc ze sa ok, caly myk polega na tym, że ktos kumaty musi wtrysk odp. włozyć, jesli zrobi to "Janusz" to poprzecina nowe oringi i powiesz hmmm jednak to nie to ;)
Awatar użytkownika
By pako -  24 mar 2018, 10:55
 śląskie
#263206
200zł za robote to dobra cena, poszukam i zobaczymy, jeden warsztat przychodzi mi do głowy, zadzwonie i zobaczymy.
Chyba że jest tu jakiś spec z okolic Katowic? To z miłą chęcia odwiedziłbym :)

Swoją drogą jakie miałeś spalanie na jałowym przed i po?
U mnie leci jakieś 0,4L dzwignałem obroty na maks czyli 950 i dalej pokazuje 0,4 a czassmi ukaze sie nawet 0,2.
Prawidłowa wartoś to 0,6-0,8? Kilka razy czułem także "śmierdzące" spaliny.
Teraz coś mi się kojarzy że gdzieś ktoś miał te same objawy co ja i to uszczelniacze, co sądzicie?
Płacić 1000 z sprawdzeniem czy wymieniać w ciemno ori?
Awatar użytkownika
By yox2014 -  24 mar 2018, 12:14
 spoza Polski
#263207
spalanie miałem i mam 0.5-0.6 lub 0.7 z klimą zrobisz jak uwazasz u mnie problem tez nie wyatępował non-stop ale własnie wyłacznie na ciepłym, widziałem oring z 4 cylindra, lekko "przyplaszczony" ;)
By przemq -  24 mar 2018, 12:43
 świętokrzyskie
#263208
takie pytanie, czy spaliny w 1.9 tdi z pompkami powinny "pachnieć" jak spaliny w normalnym dieslu czy inaczej? Mam audice 80 b4 z silnikiem 1z i tam spaliwy "pachną" jak w każdym normalnym starym dieslu, zaś w golfiku ten zapach jest inny.
Awatar użytkownika
By pako -  24 mar 2018, 16:20
 śląskie
#263210
yox2014 - tam gdzie miałeś spłaszczony ori to miałeś ten błąd z wypadaniem zapłonu - cylinder 4 ?
Co do spalania to wydaje mi się że kiedyś miałem 0.6 a teraz 0.4 przy wyższych obrotach- 950 a oryginalnie było chyba 820

przemq - u mnie też spaliny śmierdzą teraz a kiedyś nie czułem nic specjalnego, dodam że nie śmierdzą zawsze, nie wykryłem czym jest to spowodowane.
Myślałem że z biegiem czasu są inne dawki i stąd to śmierdzenie, dlatego zastanawiam się jak jest u innych z przebiegiem 200-250tys
Awatar użytkownika
By yox2014 -  24 mar 2018, 18:41
 spoza Polski
#263213
pako pisze:
24 mar 2018, 16:20
yox2014 - tam gdzie miałeś spłaszczony ori to miałeś ten błąd z wypadaniem zapłonu - cylinder 4 ?
... tak, zreszta wyżej podałem link do TKP, tam możesz sobie porównać moje korekty przed i po ;)
Awatar użytkownika
By pako -  25 mar 2018, 15:09
 śląskie
#263236
Panowie a jak ustawić dawke? Czy adaptacja vcds'em pomoże?
Trochę martwi mnie te niskie spalanie na jałowym i to może być problem z trzęsieniem...
Co powoduje niskie spalanie? Jak to wyregulować/naprawić?
Bo ciągle się zastanawiam od czego zacząć czy oringi i zamiana wtrysków czy iść inną drogą, bo korekty są ładne.
Kabel mam w plecaku to jak znowu będzie bujać to od razu się podłącze i zobaczę korekty.

Yox2014 u Ciebie korety były ewidentnie gorsze na tym cylindrze od reszty, u mnie tego nie ma.
Boję się że wyciągne dobre wtryski wymienie uszczelnienia i nowe podkładki rozwalą gniazdo, bo takie rzeczy się zdarzają...
Awatar użytkownika
By daromk5 -  13 kwie 2018, 20:48
 mazowieckie
#263955
witam, koledzy co mam sprawdzić VCDS'em jeśli spalanie na jałowym pokazuje 1.4L/h chyba sporo za dużo?
i jeszcze zauważyłem, że nie raz silnik też ma jakieś drgawki na postoju. 1.9tdi bxe dzięki.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19