Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By dziadol -  18 cze 2012, 13:52
 kujawsko-pomorskie
#75650
Witam Panowie...
Kurcze nie wiem co o tym sądzić.
Jutro wstawiam auto na wymiane rozrządu i osłon gumowych przegubów a dzisiaj jeszcze doszedł nowy problem z autem.
Nie dość, że mam problem z odpalaniem na zimnym silniku rano, rzadko ale zdarza się ( najczęściej jak auto stoi lekko na pochyłym podłożu przodem do góry lub przodem do dołu. Na prosto jest OK. Podejrzenie oringi pompowrtysku, komp nic nie pokazuje), to teraz stwierdziłem,że jak auto jest na luzie czyli biegu jałowym to auto ma takie drgawki.
Trudno to opisać, ale takie odczucie jak auto by drgało pszód/tył.
Objaw jest tylko na postoju. Jak wcisnę sprzęgło to także się trzęsie. Objaw jest taki, że nie cały czas tylko w pewnym odstępie czasu. Biegi się wciska poprawnie w skrzyni nic nie stuka nic nie puka. Obroty na poziomie 940 obr.

Panowie wasze opinie, co to powoduje.

Pozdro...
By hubson77 -  18 cze 2012, 15:34
 mazowieckie
#75658
Może dwumas? różne są objawy tego ustrojstwa, czasami trzęsie, czasami stuka, niekiedy tylko przy ruszaniu. A u niektórych tak telepie, że aż śrubki w kabinie się odkręcają :) W większości przypadków taki objaw nasila się po przejechaniu średnio 150 000 ale wiadomo, że styl jazdy i otoczenie ma ogromne znaczenie. u mnie np. czasami zatrzęsie delikatnie przy ruszaniu gdy ruszam z 1200 obrotów, poza tym jest spokój, mam przejechane 174 000. u szwagra w firmowym transporterze z takim samym silnikiem na luzie strasznie stukało, miał przejechane ponad 200 000

Wiesz co możesz jeszcze sprawdzić, poduszki silnika, może są już wyrobione i przenoszą drgania silnika na samochód.
By dziadol -  18 cze 2012, 15:43
 kujawsko-pomorskie
#75659
hubson77 pisze:
Wiesz co możesz jeszcze sprawdzić, poduszki silnika, może są już wyrobione i przenoszą drgania silnika na samochód.
Także zastanawiały mnie poduszki od silnika. Jutro mechanicy sprawdzą, po wymianie rozrządu.
Ja mam przejechane 200000 km....
Dwumas....??? :( masakra..... A przy wcisnietym sprzęgle przy uszkodzonym kole nie powinny drgawki ustąpić ???

Pozdro...
By hubson77 -  19 cze 2012, 13:04
 mazowieckie
#75711
tego nie wiem, może niech ktoś się wypowie co miał poważny problem z dwumasem, życzę Ci aby to były tylko poduszki, ale przy takim przebiegu, jak nikt nie wymieniał koła dwumasowego, to nie wróży dobrze..
By krisv -  19 cze 2012, 13:32
 mazowieckie
#75717
Kwestia kto i jak sie obchodzi z autem 150-200tys ta niby norma na śmierć dwumasy. Wstaw jednomas taniej wygodniej lepiej jak na mój gust :) moze byc tak ze poduchy i dwumasa klekaja:/
By dziadol -  19 cze 2012, 14:13
 kujawsko-pomorskie
#75722
hubson77 pisze:tego nie wiem, może niech ktoś się wypowie co miał poważny problem z dwumasem, życzę Ci aby to były tylko poduszki, ale przy takim przebiegu, jak nikt nie wymieniał koła dwumasowego, to nie wróży dobrze..
Czy był wymieniany przed moim zakupem to nie wiem.
Wiem tylko, że w papierach z ASO w historii napraw, od 50000 km są wpisy
"Skrzynia biegów wymont. zamont"
"Koło zamachowe dwumasowe wymont.zamont"
Łozsko wyciskowe wymont. zamont."

I takie wpisy są jeszcze przy 56000km, 72000km, 97000km, 112000km i to ostatni zapis o kole dwumasowym.
Ostatni wpis z ASO jest przy 160000km jako okres przegladowy.

Są jeszcze inne wpisy, programowanie kluczyka, wymiana żarówki, klocki hamulcowe itp...

Przy wszystkich wpisach jest wymontowano zamontowano ale czy wymieniono to niewiem.
No ale wnioskuje, po klockach. Raczej nie wymontowuje się i montuje ponownie bez uzasadnienia, lecz wymienia...

Więc z kołem dwumasowym nie wiem czy te wpisy są jako wymiana czy sprawdzenie...

Nie wiem jak to interpretować...

W opisch z ASO są rubryki opisowe typu.
Reklamacja klienta(opis), kodowanie klienta (opis), opinia warsztatu (opis), część oryginalna usuwająca uszkodzenie i przy niej numer np.03G105266BA. I właśnie jako ostatni wpis o kole dwumasowym jako 'część oryginalna usuwająca uszkodzenie''
jest nr.03G105266BA. Nie mam ETKI ale numer prawie się zgada do znalezionej na aukcji, oprucz oststnich 4-rech cyferek..
Więc raczej wymieniano koło dwumas. przy 112000 km

Pozdro...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 cze 2012, 21:52
 pomorskie
#75751
ile to już tematów na różnych forach o telepaniu TDI PD czy to 1.9 czy to 2.0 a wy od razu dwumasa do wymiany :) wymienisz wszystkie pompki, wymienisz koło dwumasowe i wiele innych podzespołów a auto będzie dalej telepać :lol:

najczęściej jak auto stoi lekko na pochyłym podłożu przodem do góry lub przodem do dołu
w pierwszej kolejności wymieniłbym uszczelniacze pompowtryskiwaczy
By pszczolek -  19 cze 2012, 22:09
 mazowieckie
#75756
Ja własnie wymienialem dzisiaj uszczelniacze pompek w 2.5 TDI w T5 bo go gibało na zimnym silniku.
Po wymianie jak reka odjał :)
By dziadol -  21 cze 2012, 19:56
 kujawsko-pomorskie
#75978
Dzisiaj odebrałem auto po wymianie rozrządu i turbo po regeneracji...
Zapomniałem o tych drgawkach na jałowym biegu aby sprawdzili poduchy, bo dwumas stwierdzono, ze jest OK

Doczytałem takze na forum Passata, że u nich w wielu przypadkach jest wina tłumika. A dokładniej uchwyt tłumika, tłumik drgań (łącznik elastyczny) oraz gumowe mocowania tłumika. Diagnoza łatwa. Przytrzymać tłumik drgań w rękawicach.Nie wiem jak to w Gofrownicach...

@mettenos

Tak masz racje. Zobacze jak bedzie teraz po regeneracji turbo (raczej to nie przyczyna) jak będzie odpalał. Zostawie auto pod górke i rano zobacze. Jak bedzie problem wymieniam oringi pompek...

Kurcze auto mam dwa miesiące a tyle kasy poszło. Tymbardziej że przed kupnem był diagnozowany dokładnie wraz z wydajnoscią turbo...

Pozdro....
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 cze 2012, 11:03
 pomorskie
#76009
dziadol pisze:
Kurcze auto mam dwa miesiące a tyle kasy poszło. Tymbardziej że przed kupnem był diagnozowany dokładnie wraz z wydajnoscią turbo...
..
wszystkiego nie wychwycisz przed zakupem, kupisz nowy z salonu i też będzie telepał - ile razy tak jest, turbo nic nie ma do telepania na jałowym, w 90% trzeba się do tego przyzwyczaić bo nic się nie da z tym zrobić, najlepeij o tym wiedzą użytkownicy BKD
By KriSSo -  23 cze 2012, 8:06
 zachodniopomorskie
#76110
Nie wiem, czy o taki objaw chodzi, ale u mnie praktycznie od nowości, z różnym natężeniem (nie wiem od czego zależy, może temperatury) mam drgawki na jałowym, ale delikatne, jakby motor gubił zapłony co parę sekund i chodzi na 3 gary. Czyli pojedyncze wypadania zapłonów. Tak mam od nowości, Tajson zdaje się, że też to miewa. Nic się z tym nie zrobi chyba. Czy takie masz objawy?
By mwsoft -  23 cze 2012, 11:43
 dolnośląskie
#76138
KriSSo pisze:Nie wiem, czy o taki objaw chodzi, ale u mnie praktycznie od nowości, z różnym natężeniem (nie wiem od czego zależy, może temperatury) mam drgawki na jałowym, ale delikatne, jakby motor gubił zapłony co parę sekund i chodzi na 3 gary. Czyli pojedyncze wypadania zapłonów. Tak mam od nowości, Tajson zdaje się, że też to miewa. Nic się z tym nie zrobi chyba. Czy takie masz objawy?
U mnie to samo. W nieregularnych odstępach, czuć taki dreszczyk który przechodzi przez całą budę :)
By lukas1305 -  23 cze 2012, 14:50
 śląskie
#76158
mettenos pisze:
dziadol pisze:
Kurcze auto mam dwa miesiące a tyle kasy poszło. Tymbardziej że przed kupnem był diagnozowany dokładnie wraz z wydajnoscią turbo...
..
wszystkiego nie wychwycisz przed zakupem, kupisz nowy z salonu i też będzie telepał - ile razy tak jest, turbo nic nie ma do telepania na jałowym, w 90% trzeba się do tego przyzwyczaić bo nic się nie da z tym zrobić, najlepeij o tym wiedzą użytkownicy BKD

Dokładnie tak jak pisze kol.mettenos,też jak kupiłem to z tymi drgawkami na jałowym,może nie są jakieś duże ale denerwują.Zauważyłem to tylko na zagrzanym opt.motorze i nie występuje to zawsze.Był podłączony pod Vaga i nic nie wykazał-jedynie w bloku 013 jedna pompka wskazywała wartość +0,45 reszta w ok.zera+/-10
Awatar użytkownika
By leszek158 -  23 cze 2012, 16:32
 lubelskie
#76160
Dziwne te objawy, w moim od trzech lat - czy to zimny, czy to ciepły - tego nie ma, a przebieg już 176 tys.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19