Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 paź 2014, 15:12
 pomorskie
#145637
daj mu obroty jałowego powyżej 900rpm, będzie lepiej ja mam 940/, najczęstsza przyczyna to TTTM i 99,9% mechaników nie potrafi temu zaradzić, ich porady to masowa wymiana począwszy od poduszek, wałka, pompek i Bóg wie czego :D pokaz jakie ma dawki jałowego i BIP-y
By maverick -  08 paź 2014, 18:45
 lubelskie
#145665
A wlasnie,skoro o telepaniu mowa.
U mnie jest jeszcze ciekawiej.
Auto zimne,jest ok. Auto rozgrzane,nawet gorace po 100 kilometrach jazdy,tez jest w porzadku.
Ale jak postoje dluzej na miescie w korku,czy na swiatlach,to zaczyna sie telepac.
Zadnych dzwiekow,tylko to telepanie.Myslalem,ze moze dwumas,bo po wcisnieciu sprzegla jakby troche lepiej,sam nie wiem...Ale skoro piszecie ze TTTM,to dam sobie chyba spokój.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 paź 2014, 18:48
 pomorskie
#145666
to nie dwumas, mam identycznie jak ty choć dwumas mam u siebie wymieniony, najbardziej odczuwalne było po ponad 700 km jak jechałem do Zakopca, być może kłaniają się po prostu prawa fizyki :D wraz z TTTM :D Golf też tak miał, nie zawracam sobie tym głowy
By LeszekR -  09 paź 2014, 7:40
 wielkopolskie
#145726
mettenos pisze:to nie dwumas, mam identycznie jak ty choć dwumas mam u siebie wymieniony, najbardziej odczuwalne było po ponad 700 km jak jechałem do Zakopca, być może kłaniają się po prostu prawa fizyki :D wraz z TTTM :D Golf też tak miał, nie zawracam sobie tym głowy

Ja mam jeszcze ciekawiej, jak zimny telepie ale jak wcisne sprzegło chodzi gładko. Potem kiedy się porządnie rozgrzeje juz nie telepie wogóle(bez znaczenia wtedy w jakiej pozycji pedał sprzęgła). Planuje podnieść minimalnie obroty bo rzeczywiscie jak pisze mettenos wystarczy delikatnie musnać na jałowym gaz i silnik pracuje normalnie. Kiedy zimny motor chodzi na ssaaniu jest ok a kiedy po złapaniu temp obniza obroty zaczyna się telepanie.
By bajbus -  09 paź 2014, 7:42
 śląskie
#145727
Witam, byłem na komputerze u mechanika. Komputer pokazał błąd P0304. czy ktoś się spotkał z takim błędem. Pisało również, że jest to błąd sterownika cylindra czwartego. Podczas pomiaru mechanik mówił, że nie podoba mu się czwarty wtrysk bo tam wartości powinny być zbliżone do zera a sporo odbiegały był w okolicach 2. Mechanik zasugerował że do wymiany może być listwa elektryczna zasilająca pompki. Co wy na to ??
By LeszekR -  09 paź 2014, 14:09
 wielkopolskie
#145745
bajbus pisze:Witam, byłem na komputerze u mechanika. Komputer pokazał błąd P0304. czy ktoś się spotkał z takim błędem. Pisało również, że jest to błąd sterownika cylindra czwartego. Podczas pomiaru mechanik mówił, że nie podoba mu się czwarty wtrysk bo tam wartości powinny być zbliżone do zera a sporo odbiegały był w okolicach 2. Mechanik zasugerował że do wymiany może być listwa elektryczna zasilająca pompki. Co wy na to ??
Jeśli telepie ci cały czas może to być pompka tym bardziej że korekcje w okolicach 2 :/
By LeszekR -  12 paź 2014, 10:01
 wielkopolskie
#146091
bajbus pisze:tak telepie jak się silnik zagrzeje to może troszkę mniej telepie ale są widoczne drgawki. Gdzie polecacie regenerować pompki w Katowicach lub okolicach.

Wklej najpierw korekcje dawek pompek, bo może niepotrzebnie się martwisz na zapas:)
By bajbus -  15 paź 2014, 16:54
 śląskie
#146562
Witam. Jednak okazało się, że 4 pompo-wtrysk do regeneracji. Mam pytanie czy wymienić dodatkowo na nową listwę elektryczną zasilająca pompo-wtryski. Jeden z mechaników mówi, że tak a drugi że nie ma takiej konieczności. Co wy sądzicie??. Koszt listwy to 300zł tylko serwis, trochę drogo.
By LeszekR -  16 paź 2014, 7:54
 wielkopolskie
#146639
bajbus pisze:Witam. Jednak okazało się, że 4 pompo-wtrysk do regeneracji. Mam pytanie czy wymienić dodatkowo na nową listwę elektryczną zasilająca pompo-wtryski. Jeden z mechaników mówi, że tak a drugi że nie ma takiej konieczności. Co wy sądzicie??. Koszt listwy to 300zł tylko serwis, trochę drogo.
Jaki masz przebieg?Generalnie serwis też ci powie ze wymieniać wiazkę. Mój mechanik np twierdzi, owszem mozna ja wymienić jełśi auto ma nalatane sporo km, ale w innych przypadkach jak napisał ARTUR nie ma potrzeby. Lepiej zainwestuj w nowe śruby pompek(KONIECZNIE ZAINWESTUJ!) o oringach nie wspominając.
Ciekawi mnie jakie miałeś korekcje na tym 4 cyl. bo u mnie skakało od 1.5 do 2.99(wtedy najmocniej się telepał choć bez tragedii), a teraz blisko 0.Dodatkowo spalanie na jałowym spadło do 0,4-0,5L/h(wcześniej 0,5-0,6.) i silnik jakby zaczął pracować bardziej miękko.
By bajbus -  16 paź 2014, 9:01
 śląskie
#146651
Witam, jeśli oryginalny przebieg to 180 tysięcy. Oringi to już chyba dadzą nowe jak zregenerują pompkę? A gdzie się zaopatrzyć w śruby. Mam tylko dwie pompki wykręcone, to Dwie nowe śruby kupować. Czy do tego pomowtrysku który nie będzie regenerowany tez kupować nowe oringi i śrubę.
By LeszekR -  16 paź 2014, 11:50
 wielkopolskie
#146674
bajbus pisze:Witam, jeśli oryginalny przebieg to 180 tysięcy. Oringi to już chyba dadzą nowe jak zregenerują pompkę? A gdzie się zaopatrzyć w śruby. Mam tylko dwie pompki wykręcone, to Dwie nowe śruby kupować. Czy do tego pomowtrysku który nie będzie regenerowany tez kupować nowe oringi i śrubę.
Oringi chyba wymieniłbym na wszystkich pompakach jak juz tak daleko robota jest. Śruby wymienić też nie zaszkodzi na wszystkich pompkach i na nowo je ustawić(śuby dostaniesz bez problemu). gdzies nawet czytałem, ze powinno się okresowo robić przeglady ustawienia pompek, ale ile w tym sensu nie wiem. Ja dałem wszystkie pompki do sprawdzenia, aby mieć pewność co do ich stanu, wiazało sie z nowymi śrubami i oringami na wszystkich czterech. Aaa tam gdzie regenerowałem pompki oringi były na życzenie klienta takze sprawdź czy otrzymasz nowe.
Awatar użytkownika
By Bartolomeo171 -  20 paź 2014, 22:29
 wielkopolskie
#147288
U mnie też są drgawki a do tego nagle zaczęło się sypać coś w sprzęgle, zaraz po zakupie - mam na dzieję, że tylko łożysko...

A problem drgawek w 70 procentach wyeliminowałem poprzez podniesienie obrotów biegu jałowego z 830 na 870.
Drgania są mniejsze od samego silnika a i drgawki prawie ustąpiły(ale jeszcze są).
Dodatkowo bonus, ma wrażenie, że przyjemniej i płynniej się rusza. :tooth:
By LeszekR -  21 paź 2014, 7:34
 wielkopolskie
#147302
Bartolomeo171 pisze:U mnie też są drgawki a do tego nagle zaczęło się sypać coś w sprzęgle, zaraz po zakupie - mam na dzieję, że tylko łożysko...

A problem drgawek w 70 procentach wyeliminowałem poprzez podniesienie obrotów biegu jałowego z 830 na 870.
Drgania są mniejsze od samego silnika a i drgawki prawie ustąpiły(ale jeszcze są).
Dodatkowo bonus, ma wrażenie, że przyjemniej i płynniej się rusza. :tooth:
Właśnie ruszanie:/ to coś czego nie lubie w TDI mam wrażenie że jest wtedy bardzo ocieżały:/ a podjazd pod wzniesienie to juz wogóle :/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19