Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pszczolek -  23 cze 2012, 19:03
 mazowieckie
#76187
ogólnie przyjmuje sie tak ze jak jest bip jest na sporym minusie to zazwyczaj ozanacza problem z mala iloscia paliwa. Natomiast dodatni wskazuje na zuzycie mechaniczne pomki
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 cze 2012, 23:35
 pomorskie
#76201
pszczolek pisze:Sprawdz bipy pompek na kanale 23 powinny oscylowac miedzy -30 +30
równie dobrze może mieć 60 czy 80 i również będzie dobrze i będzie pracował i przez 10 lat albo i więcej :D
pszczolek pisze:ogólnie przyjmuje sie tak ze jak jest bip jest na sporym minusie to zazwyczaj ozanacza problem z mala iloscia paliwa. Natomiast dodatni wskazuje na zuzycie mechaniczne pomki

mylisz 023 z 013, BIP-y to przepływ impulsu elektromagnetycznego, jakość wiązek, prędkość otwarcia itp... a ilośc paliwa na dany tłok to 013 :wink:
By pszczolek -  24 cze 2012, 9:35
 mazowieckie
#76213
Tak tylko stricto 013 nie odpowiada w 100% za pompke..
Wiec jak np samochod leje na 4 cylindrze i ma np 2,6 a bip ma np 15 to nie oznacza ze pompowtryskiwacz jes do d..
Świadczyc to moze o stanie oringów na pompkach lub słabszej kompresji na danym cylindrze.

Co do bipów (dla mnie one mowią najwiecej o wtrysku) wartości dla mnie graniczne, które nie powinny byc przekroczone to -60 - 60
-30 - 30 To juz jest ekstra ;)
Dotyczy to silników 1.9TDI. W 2.0TDI poprawny bip ma większe widełki.
mylisz 023 z 013, BIP-y to przepływ impulsu elektromagnetycznego, jakość wiązek, prędkość otwarcia itp... a ilośc paliwa na dany tłok to 013
Co do tej wypowiedzi to sie nie myle ;)
Zgodze sie oczywiscie z tym co napisałes w pierwszej czesci zdania ale mialem kilka juz takich przypadków gdzie wszystkie pompki mialy Bip na poziomie 50-70 na minusie i okazało sie ze to nie winna wtrysków tylko problem z paliwem. W obu wypadkach pomogla wymiana filtra paliwa+czyszczenie wtrysków preparatem forte na malym obiegu :twisted:
Bipy po operacji nie wieksze niz 15~-10

Jeszcze dodatkowo mozemy przeleciec przez kanal 18.Wszystkie wartosci w okienkach powinny byc zerami ;)
Jezeli pojawia sie inne liczby wskazuje to na uszkodzenie wiazki lub samej pompki
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 cze 2012, 17:02
 pomorskie
#76258
pszczolek pisze: W 2.0TDI poprawny bip ma większe widełki.
to są wartości graniczne, kiedyś miałem B5 AJM, dziś jeździ dalej w innych rękach i cały czas ma BIP na poziomie +/- 60/80 i jeździ jak najbardziej prawidłowo

pszczolek pisze:

Jeszcze dodatkowo mozemy przeleciec przez kanal 18.Wszystkie wartosci w okienkach powinny byc zerami
no tak, ale dopóki auto jeździ w miarę prawidłowo to tutaj zawsze jest zero
By dziadol -  25 cze 2012, 9:18
 kujawsko-pomorskie
#76322
Czyli po Waszych wypowiedziach Panowie muszę przygladać się pompką i najpierw oringami...OK...
No wymieniany był kompletny rozrząd...więc moze coś jeszcze można poprawić programem.

A te drgawki mam na ciepłym czy zimnym silniku. Jak ma temp 90st. to przygladałem się z kolesiem na prace silnika.
Silnik chodzi równo lecz są widoczne jego drgawki i podczas drgawek silnik lekko podnosi obroty na 1 sekunde i podczas tej jednosekundowej przyspieszonej pracy motor drga. Widać to i czuć....
Na predkosciomierzu nie widać podnoszenia obrotów....Obroty mam od samego początku w granicach 940 obr...także na ciepłym...
Panowie czyli albo się do tego przyzwyczaić albo jeszcze sprawdzić i wymienić oringi na pompkach, tak..???

No mozna jeszcze połowe auta wymienić w celu upartego dążenia do celu... Ta opcja nie dla mnie....
Skoro wiele osób te tepanie posiada, to niestety wymienie oringi i na tym poprzestane.
No ale swoją drogą, to nie jest normalny objaw i zawsze jest przyczyna i skutek....


Pozdro....
Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 8:55 przez dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.
By pszczolek -  25 cze 2012, 12:30
 mazowieckie
#76335
Strasznie wysokie obroty na ciepłym..Kilma wtedy chodzi?
Jezeli nie przyjrzałbym sie jeszcze czujnikowi temperatury
By hubson77 -  25 cze 2012, 12:47
 mazowieckie
#76336
Panowie, jak z tymi obrotami? "na ssaniu" mam 900, jak się rozgrzeje 800 a jak się toczę, np kilka metrów przed skrzyżowaniem, to 950.. gdzieś słyszałem, że obroty utrzymują się na tym poziome aby łatwiej było ruszyć (jak się toczy) prawda to? :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  25 cze 2012, 13:54
 pomorskie
#76338
hubson77 pisze: a jak się toczę, np kilka metrów przed skrzyżowaniem, to 950..
to jest nie zrozumiałe, sam podnosi obroty na jałowym? Jesli tak to nie jest to zdrowy objaw

800 rpm na jałowym zdaje się być wartością za niską
By hubson77 -  25 cze 2012, 15:48
 mazowieckie
#76356
mettenos pisze:to jest nie zrozumiałe, sam podnosi obroty na jałowym? Jesli tak to nie jest to zdrowy objaw

800 rpm na jałowym zdaje się być wartością za niską
dokładnie wygląda to tak, że jak jadę i wyrzucę na luz, to obroty silnika wynoszą 950 natomiast jak się zatrzymam, to spadają do 850 a czasem do 800. (kiedyś spadały tylko do 850)

nigdy się temu nie przyglądałem, bo obroty nie falują jest dobrze, ale widzę, że niektórzy podają inne wartości.

podwyższone obroty w trakcie "jazdy na luzie" widziałem też w mondeo III TDCI więc może to jakiś zabieg ze strony komputera. (po zatrzymaniu również spadały do określonej wartości)
By dziadol -  07 lip 2012, 11:41
 kujawsko-pomorskie
#77266
Byłem dzisiaj u elektryka samochodowego w celu sprawdzenia drzwi o d kierowcy oraz ustawienie rozrządu. Elektrozawór się przycina a rozrząd ustawiony poprawnie. Tak twierdzi. Przy okazji sprawdził mi pomki. Powiedział, że czwarty pompowtrysk przelewa. Pierwsze trzy pompki pracują w granicach 40-43 a czwarty 80-84. Po dodaniu gazu wszystkie pokazywały wartość takie same czyli w granicach 38-45. Nie znam się na tych danych ale stwierdził ,ze czwarty przelewa. Czy to moze powodować poranny problem z zodpalaniem i kilkusekundowe telepanie autem i lekko nierówną pracą silnika.??. Nie codzień ale raz dwa razy w tygodniu. Zaproponowal mi także zamontować zaworek zwrotny...Co Wy Panowie na to...???

Sorka, ze pisze w tym wątku. Prowadziłem dyskusje w innym temacie bieżącym, lecz tutaj także został poruszony problem pompek......

Pozdro...
By pszczolek -  07 lip 2012, 14:32
 mazowieckie
#77273
Dla mnie 4 pompka do wymiany..najlepiej jakbys mial mozliwosc podmiany 4 na jakas 100% sprawna i wtedy zobaczyl ;)
U mnie bipy sa w granicach -15@15 na wszystkich wtryskach
By dziadol -  07 lip 2012, 15:00
 kujawsko-pomorskie
#77275
Witaj serdecznie..
Pozwól, ze zacytuje....
pszczolek pisze: Co do bipów (dla mnie one mowią najwiecej o wtrysku) wartości dla mnie graniczne, które nie powinny byc przekroczone to -60 - 60
-30 - 30 To juz jest ekstra ;)
Wiem, że 4-ty jest niezadawajalący, lecz jeśli auto jeździ OK, nie kopci ma moc tylko od czasu do czasu nie ma ochoty odpalić w normalnym cyklu, oczywiście rzadko ale jednak, to kwalfikuje pompke odrazu do wymiany..????
Nie mam od kogo podmienić i ładować się w koszta podmianek i kupna nowej jeśli jezcze nie ma tragedji....
Ale dziękuje za opinie i propozycje wymiany pompowtrysku.....A
A jeszcze jedno. Wymiana oringów na owym pompowtrysku zmieni coś??? Bo wyczytałem, że w wielu przypadkach pomaga...

W owym Temacie kolega ''mettenos''napisał, że
nie wiem, ale wg sterownika mój 1.9 BRU oraz aktualny BLS mają +/- 150, wiadomo to są wartości graniczne, kiedyś miałem B5 AJM, dziś jeździ dalej w innych rękach i cały czas ma BIP na poziomie +/- 60/80 i jeździ jak najbardziej prawidłowo
Nie wiem jak to jest w BKC ale.....

Hhmmmm.... A wytłumacz mi dlaczego po dodaniu gazu ja jałowym biegu wartość jest taka sama jak w pomce 1,2,3....???

Niestety nie znam nikogo w mojej okolicy znający się w temacie aby mi pomógł. Sami mechanicy którzy by albo wymieniali element bez nawet 70% pewnej diagnozy albo z textem. Panie, jak padnie to się wymieni


Pozdro....
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  07 lip 2012, 17:03
 pomorskie
#77280
najlepiej pompki zamienić miejscami to się okaże czy wina pompki czy kabloteki i jeszcze raz powtarzam że BIP na poziomie +/- 80 o niczym jeszcze nie stanowi
Powiedział, że czwarty pompowtrysk przelewa
na jakiej podstawie to stwierdził?
Wymiana oringów na owym pompowtrysku zmieni coś???
w pierwszej kolejności bym to uczynił
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19