Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  15 paź 2016, 21:37
 pomorskie
#241067
intoxication pisze:Witam. Mam pytanio problem. Mk v 1.9 bxe + .
Odpalam samochód i na biegu jałowym mam zawsze obroty ok 900 (slychac wyraźnie ze są za wysokie ) . Dopiero jak się silnik rozgrzeje to są w stanie wrócić do normy (ale nie od razu ) . Jak wrzucę na luz to mam je ciągle ok 900 . Dopiero jak się całkiem zatrzymam to po ok2 sekundach wracają do normy . Jest tak za kazdym razem. Na kompie wyszło ze mam problem z zacinajacym się EGR . Czy faktycznie to obstawiacie jako przyczynę ?
Pozdrawiam
norma to RPM do 940

Dodano po 1 minucie 42 sekundach:
intoxication pisze: to są w stanie wrócić do normy
czyli?
By intoxication -  15 paź 2016, 21:39
 małopolskie
#241068
W poprzednim bxe zawsze były na niskim poziomie. Tutaj wydaje mi się ze jakiś czas temu tez. Czasami nawet jak juz spadną to mam wrażenie ze delikatnie potrafią skoczyć wiec jestem w 100% ze coś jest na rzeczy .
By zmylna -  22 paź 2016, 9:49
 mazowieckie
#241359
Witam ponownie.
U mnie po wymianie EGR wygląda na to, że drgawki ustąpiły. Dla odmiany pojawił się błąd "Emmisions Garage" i czasem nie che odpalić. Ale to już na osobny wątek.
Awatar użytkownika
By turtle -  16 cze 2017, 9:30
 śląskie
#253380
Witam,
też mam te same problemy co poprzednicy,
mianowicie na biegu jałowym nierówno pracuje / ma drgawki,
dodam że nie zawsze, najczęściej przy niedogrzanym silniku ~70st, jednak to nie reguła ostatnio na 90st także dostał drgawek, jednak nigdy na zimnym - zapewne ssanie i wyższe obroty, jednak na VCDS nigdy nie ma więcej niż 840, mówię o odczytach w czerwcu.

Sprawdzałem korekty na wtryskach i są w normie +- 0,5 więc wykluczam problem z wtryskami oraz dwumasą - wymieniana 80tys temu, dodatkowo jak wpada w drgawki czuć że nierówno pracuje motor.
Gdy ma drgawki obroty falują pomiędzy 780-840, normalnie bieg jałowy ma 830, jednak przeważnie jest 819 lub 840 - tak sobie skacze ale pracuje równo.
Czyżby nie za niskie te obroty jak na BXF ? Spalanie na jałowym to 0,4L czasami pokazuje 0,2L.
Dodam że nic nie było zmieniane i zawsze było dobrze, może to tylko kwestia wyeliminowania falowania obrotów? Jakieś propozycje co sprawdzić?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 cze 2017, 12:28
 pomorskie
#253386
turtle pisze: jednak przeważnie jest 819 lub 840 - tak sobie skacze ale pracuje równo.
Czyżby nie za niskie te obroty jak na BXF ?
standardowe, nie ma znaczenia czy BXF, BRU, BKC czy inny

turtle pisze:
Spalanie na jałowym to 0,4L czasami pokazuje 0,2L.
zdecydowanie za niskie, jakie masz korekcje w 013 na jałowym?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 cze 2017, 13:07
 pomorskie
#253393
turtle pisze:http://vaglog.com/log-001_013_015_VnLGF02.html

Takie korekcje w momencie normalnej pracy, niestety logów z problemem nie mam, jednak widziałem że jest podobnie
widzę że telepie bo waha się od 819 do 840, dawka paliwa też skacze i chwilami spada do 3,8 mg/suw czyli poniżej normy, powinien mieć stałe 840, spróbuj mu podkręcić RPM do 900 i zobacz jak będzie, korekcje wyglądają OK, synchro wałka jakie jest? Dynamicznie sprawdzałeś czy nie ma nieszczelności w dolocie? Rozrząd kiedy robiony? Dobrze napięty pasek? Jaki przebieg, może wałek rozrządu podtarty już jest? Jaka jest reakcja na impuls elektromagnetyczny pompowtryskiwaczy czyli BIPy w 023?

Przyczyn telepania może być wiele od nieszczelności dolotu po wałek rozrządu, sam rozrząd, pompowtryskiwacze, uszczelniacze pompek a czasami zostaje na tym że TTTM
Awatar użytkownika
By turtle -  16 cze 2017, 13:26
 śląskie
#253397
BIP`y - http://vaglog.com/log-001_013_023_Sj6A3.html

Te skakania nie są odczuwalne, telepie jak jest ~780
Synchro wałka dokładnie nie pamiętam, ale na - i na pewno jest w normie, bo sprawdzałem już nie raz.
Jak dynamicznie sprawdzić te nieszczelności? Bo nie sprawdzałem nic.
Rozrząd ma jakieś 30-40tys wszystko zrobione na oryginałach poza pompą bo tam wrzuciłem z metalowym wirnikiem.

To jak upewnić się że TTTM czy jest jakaś przyczyna, dodam że pojawiło się to po zimie.
Pod koniec zimy miałem problem z odpalaniem, zaczęło się od tego mrozu -27stopni,
ciężko kręcił ale na kablach odpalił. Mówię słabe aku - 4lata, więc wymieniłem aku + świece ale nadal ciężko palił. Miałem wrażenie że to nadal aku bo ciężko kręcił... może to rozrusznik nie radzi sobie z mrozem czy to nie to i ma związek z trzęsieniem?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 cze 2017, 13:38
 pomorskie
#253400
masz za niską dawkę paliwa, 3 do 3,3 mg/suw to za mało na jałowym i masz za niskie obroty, jak juz pisałem spróbuj mu podwyższyć obroty jałowego do 900 i zobacz jak będzie wówczas się zachowywał. Pytałem o twój przebieg bo może wałek rozrządu już się kończy. Świece żarowe sprawne?
Awatar użytkownika
By turtle -  16 cze 2017, 13:49
 śląskie
#253401
Świece wymienione w Lutym na Bosch - wszystkie 4 szt.
Zero błędów na vagu.

Przebieg to 180tys, jak go kupowałem był 90 i sprawdzałem historie w ASO i wyglądała OK`ej, ostatni wpis był pół roku wcześniej więc może być autentyczny.


A-R-T-U-R - wiem po co jest rozrusznik i jak działa :)
Mowa była o ciężkim odpalaniu auta czy to może być jego wina czy może to być połączone z drgawkami. Do zimy jeszcze daleko ale muszę posprawdzać aby być gotowym na mrozy :)


Dodaje logi po zmianie obrotów na 900, jak widać i tak lekko falują, co może być przyczyną?
http://vaglog.com/log-001_013_015_8it7bf.html
http://vaglog.com/log-003_004_005_Fv83J.html - tutaj niepokoi mnie wartość Recirculat. (actual) jak widać jest ~400 dopiero po prze gazowaniu pokazuje ~240 to chyba nie jest normalne? Jak dobrze pamiętam to chyba po 2min na biegu jałowym EGR pracuje inaczej? Teraz już sam nie wiem czy to normalne czy nie., jak robiłem test EGR`a to zamyka i otwiera się ładnie.

Jak widać kąt wynosi -2,9 albo -2,5.
By GTIspeed -  07 lip 2017, 10:20
 lubelskie
#254248
hubson77 pisze:Panowie, jak z tymi obrotami? "na ssaniu" mam 900, jak się rozgrzeje 800 a jak się toczę, np kilka metrów przed skrzyżowaniem, to 950.. gdzieś słyszałem, że obroty utrzymują się na tym poziome aby łatwiej było ruszyć (jak się toczy) prawda to? :)
mam to samo i nie wiem czego to jest przyczyna
By stelmi75 -  02 sie 2017, 16:12
 lubelskie
#255383
U mnie od wczoraj tesz telepie jak sie rozgrzeje i obroty spadaja pod 800 taj jakby 1 wtrysk nie domagał , czy t uszczelki pod pompkami czy obroty za małe ,rano jak zimny to niema ,tak sie zrobiło w te upały .
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19