Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By jendrek1975 -  08 mar 2018, 18:45
 podkarpackie
#262734
mmx166 pisze:
04 mar 2018, 20:56
Ostatnie pytanie jesli chodzi o kat walu, czy nie powinien byc blizszy zera np 0.6?
Jeśli pytasz o synchronizację wałka to zadałem takie pytanie na tym filmiku,jak chcesz to poszukaj w komentarzach,gość odpowiedział że mimo iż pracuje w serwisie i naprawia tam samochody nigdy o takim czymś nie słyszał :blush:
Mój nik to :Jendrek1975

https://www.youtube.com/watch?v=KQ3BogCwT1k&t=839s
By przemq -  16 mar 2018, 12:35
 świętokrzyskie
#262922
wkurzony poszarpywaniami silnika pojechałem na komputer, poza jakimiś pierdółkowatymi błędami, zrobiłem też diagnostykę pompek i wyszło takie coś. Mechanik powiedział że to nie koniecznie mogą być pompki, mogą być też ich uszczelnienia (możliwe że pompa w baku też) albo ujowe paliwo.
Generalnie objawem jest nierówna praca (poczarpywanie) przy jedzie, nie można utrzymać stałych obrotów.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By pako -  22 mar 2018, 20:17
 śląskie
#263129
Cześć,
od kilku miesięcy drgawki mam i ja! :)

Zobaczcie jak było kilka dni temu... http://31.6.69.252/golf.mp4
To chyba największe drgawki jakie miałem, szkoda że nie miałem kompa przy sobie żeby podłączyć i zobaczyć co się dzieje...
Dzisiaj odczytałem błędy i ukazało mi się (pierwszy taki błąd wystąpił w styczniu a drgawki mam dłużej, łączna ilość wystąpień tego błędu to 5)
Kod: Zaznacz cały
000771 - Cylinder 3: rozpoznane wypadanie zapłonów 
               P0303 - 000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00110000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 190499 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 19:01:19

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 882 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.14 V
                    Dawka paliwa: 1.93 mg/suw
                    Temperatura: 118.8*C
                    (bez jednostek): 0.0
Czyżby padał wtrysk nr 3? Strasznie mała coś ta dawka paliwa...
Co polecacie? Udać się na sprawdzenie wtrysków do pompiarza? Ile może kosztować usługa demontażu i sprawdzenie w maszynie?

Same korekcje wyglądają cudnie, jednak nie były robione w momencie "skakania silnika". Trzęsie tylko na ciepłym silniku i raz na kilka/kilkanaście dni. Dwumas sprawny, poduszki także, przepływka też wygląda OK.
Kod: Zaznacz cały
18:49:04 Grupa 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
  -0.16 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 1
  -0.21 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 2
  0.00 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 3
  0.38 mg/suw  Injection Quantity Deviation Cyl. 4

18:49:04 Grupa 018: Injector Status
  0.0  Injector Status Cylinder 1
  0.0  Injector Status Cylinder 2
  0.0  Injector Status Cylinder 3
  0.0  Injector Status Cylinder 4

18:49:04 Grupa 023: Injector Switch Time Deviation
  -33.0  Switch Time Deviat. Cylinder 1
  -24.0  Switch Time Deviat. Cylinder 2
  -13.0  Switch Time Deviat. Cylinder 3
  -20.0  Switch Time Deviat. Cylinder 4
By kuba94 -  23 mar 2018, 8:56
 pomorskie
#263148
W moim bkc rzucało nieraz nie miłosiernie jak by chodził na 3 cylindrach, pojechalem z tym do tunig-Up bo miałem najbliżej .Auto zostało na tydzień miało czyszczone wtryski i później regulacja oczywiście nowe uszczelniacze . Koszty o ile pamietam coś około 900. Ponoć jakieś sitka były zatkane . Najważniejsze ze śmiga teraz. Nieraz teraz chwile za buja ale to naprawdę rzadko się dzieje ale to ponoć wina już wałka.
Awatar użytkownika
By pako -  23 mar 2018, 11:17
 śląskie
#263153
yox2014 pisze:
23 mar 2018, 7:27
... miałem to samo w moim BXE, "wypadanie zapłonu" i delirka ;) u mnie pomogła wymiana uszczelniaczy na pompkach ;)
Ile płaciłeś za całość? Uszczelnienia wymieniał mechanik czy byłeś u "pompiarza" który sprawdził, wymienił uszczelnienia i wyregulował wtryski?

Ma ktoś namiar na dobry i sprawdzony serwis na śląsku? Najlepiej jak by byli w stanie sami zdemontować i później zamontować i ustawić wtryski.
By przemq -  23 mar 2018, 11:31
 świętokrzyskie
#263155
a co to jest to "wypadanie zapłonu"? U mnie występuje takie dziwne coś (może mi się wydaje) jakby samochód przy około 1800 na 1 i 2 biegu nie miał mocy, jest taki "dół", jakby na ułamek sekundy ktoś mu odciął paliwo.
To to samo?
Awatar użytkownika
By pako -  23 mar 2018, 11:48
 śląskie
#263158
Błędy jakieś masz?
W diselu chyba nie ma czegoś takiego jak wypadanie zapłonów, tak tylko pokazuje komputer, jeżeli się mylę to mnie poprawcie bo jestem amatorem :)
Może u Ciebie turbo zacina lub jakaś nieszczelność? Sprawdzałeś cokolwiek kompem?

Ja mam taki błąd i zero objawów poza sporadycznym "bujaniem" na biegu jałowym, zapewne wtrysk nie radzi sobie z mała dawką paliwa i stąd te bujanie.
By przemq -  23 mar 2018, 11:54
 świętokrzyskie
#263159
pako pisze:
23 mar 2018, 11:48
Błędy jakieś masz?
W diselu chyba nie ma czegoś takiego jak wypadanie zapłonów, tak tylko pokazuje komputer, jeżeli się mylę to mnie poprawcie bo jestem amatorem :)
Może u Ciebie turbo zacina lub jakaś nieszczelność? Sprawdzałeś cokolwiek kompem?

Ja mam taki błąd i zero objawów poza sporadycznym "bujaniem" na biegu jałowym, zapewne wtrysk nie radzi sobie z mała dawką paliwa i stąd te bujanie.
kilka postów wyżej masz zdjęcia z tego co komp wykazał, poza tym jakieś bzdety typu klapa nawiewu czy siłownik lusterka
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 mar 2018, 12:04
 pomorskie
#263161
pako pisze:
22 mar 2018, 20:17

Kod: Zaznacz cały
000771 - Cylinder 3: rozpoznane wypadanie zapłonów 
               P0303 - 000 - - - Sporadyczny
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00110000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 4
                    Przebieg: 190499 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 19:01:19

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 882 /min
                    Prędkość: 0.0 km/h
                    Obciążenie: 0.0 %
                    Napięcie: 14.14 V
                    Dawka paliwa: 1.93 mg/suw
                    Temperatura: 118.8*C
                    (bez jednostek): 0.0
ten błąd w twoim przypadku nie ma związku ze stanem pompek, pomki po logach widać że są w dobrej kondycji, temperatura 118 stopni na statytcznym więc chyba auto było ostro gonione.

Moim zdaniem błąd wynika z chwilowego braku paliwa bo zdecydowania za mała dawka paliwa w logu bo tylko 1.93 mg/suw więc daleko od minimum

Dodano po 2 minutach 4 sekundach:
to błąd sporadyczny więc mogło być chwilowe zachwianie w dawce paliwa lub w jakimś braku impulsu elektromagnetycznego do pompki. Wykasuj błąd i zobacz czy się będzie powtarzał. Te drgawki raczej nie mają związku z tym błędem
By przemq -  23 mar 2018, 12:08
 świętokrzyskie
#263163
pako pisze:
23 mar 2018, 12:04
Sprawdzałeś czy problem nadal występuje po odłączeniu przepływomierza?
Jeżeli zawsze dzieje się w tym samym przedziale i tylko na 1 i 2 biegu?
Nie odłączałem nic, ta "dziura" jest najbardziej widoczna na 1 i drugim biegu, na wyższych trochę mniej, ale jak przycisnę to nie ma problemów z zebraniem się.
Dopiero będę się umawiał z mechanikiem kiedy będzie mi mógł to sprawdzić.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19