Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By lisik -  03 sty 2008, 10:23
 -------
#7433
Witam,
Gdy jezdzilem benzynowcem spalanie idealnie pokrywalo sie z wyswietlanym. Teraz cieszylem sie jak dziecko ze mam z baku spalanie 6,9 - po zalaniu (leje zawsze pod korek dla powtarzalnosci) wyszlo 7,8. No dobra stwierdzilem ze zle paliwo, jeszcze raz- tym razem 6,7 - a z obliczen wyszlo 7,8. I trzeci bak to samo. Teraz przejechalem 250 km i zala³em i znów wiec cos nie bangla a paliwo bp ultimate a wczesniej jet.
Po zalaniu pokazuje dystans 870 a ostatecznie ledwo ledwo do 700 dociagnie.

Druga sprawa- jak jest na minusie, zreszta nie tylko ale zwlaszcza na minusie temperatura, jak jest zimny nie chce zapalic- musze go dlugo krecic az w koncu zapali i pusci chmure czarnego dymu.

Dzisiaj widzialem przez okno jak byl odpalany, bo go pozyczylem i przez caly czas krecenia- od razu jak zostal przekrecony kluczyk i ruszyl rozrusznik caly czas sadza w duzej ilosci leciala z rury. Dzisiaj bylo -10 i byl sajgon bo zawsze krecil krecil krecil i odpalil. A teraz po 3 sekundach sam przestawal krecic (tak jak juz odpali tez przestaje sam ale nie odpalal) i tak z 6 razy trzeba bylo az zalapal. Jak juz odpali sadza z rury nie leci. Auto nie kopci przy bucie ani nic.

Wiec chcialbym spytac czy mozliwe ze to swiece zarowe?

Druga sprawa to taka ze jakis lamer mi wymienial filtr paliwa. Pozniej zala³ t± puszke rop± ale auto po odpaleniu od tamtej pory do pierwszego nawet mu¶niêcia gazu przerywa ( traci jeden cykl na sekunde mniej wiecej)- czy to mozliwe ze jest zapowietrzony?

Co robic Panowie ? :)

PS- jak jest cieply lub nawet po godzinie postoju na mrozie zapala za trzecim- max czwartym obrotem. Czasem nawet od dotuku.
Awatar użytkownika
By tygrysek -  03 sty 2008, 13:26
 -------
#7438
Co do zapalania to sie nie wypowiem :( Ale je¶li chodzi o wskazania komputera wzglêdem prawdziwego spalania to mi mo¿na powiedzieæ pokrywa siê idealnie ze wskazaniem pamiêci "2" czyli tej "ogólnej" tam mam 7,0 a realnie ostatnio na stacji i obliczeñ na spritmonitorze wysz³o 6,98 .... Tankujê zawsze na tej samej stacji BP Ultimat-a Przebieg mam troszkê ponad 2000 Km
Awatar użytkownika
By team-am -  03 sty 2008, 20:51
 łódzkie
#7445
Dzisiaj tankowalem i sprawdzalem, wedlug komputera 6.7 w realu 7.0, jednak uwazam to za granice b³êdu poniewa¿ w okresie miedzy tankowaniem sposób jazdy moze byc zdecydowanie inny :wink:
Co do chwilowego czarnego dymu po odpaleniu jest to pewnie wynik nadmiaru spalonego paliwa zgromadzonego podczas krecenia.
Ciê¿ko okresilic przyczyne trudnosci w odpaleniu, jezeli pojawilo sie to po wymianie filtra paliwa szukalbym tam przyczyny np nieszczelnosc przez co paliwo moze splywac a pozniej trzea krecic zeby doszlo do wtrysków. Jednak to tylko gdybanie
Awatar użytkownika
By maluszek -  03 sty 2008, 22:43
 mazowieckie
#7448
co do spalania: komputer mo¿na skorygowaæ je¶li ¼le liczy. vagiem oczywiscie.

co do zapalania: ja bym siê przyjrza³ temu filtrowi paliwa i akumulatorowi. Chocia¿ stawiam na ten pierwszy. Wywal stary filtr paliwa i wylej wszystko co jest w pojemniku filtra. ja zawsze jak wyleje zawarto¶æ to zostawiam furê z przekrêconym kluczykiem na kilka minut, ¿eby pompa odpowietrzy³a pojemnik.

gdyby by³ problem ze ¶wiecami, to najprawdopodobniej mia³ by¶ CELa. masz dostêp do vaga?
Awatar użytkownika
By tygrysek -  03 sty 2008, 23:30
 -------
#7450
maluszek pisze:co do spalania: komputer mo¿na skorygowaæ je¶li ¼le liczy. vagiem oczywiscie.

co do zapalania: ja bym siê przyjrza³ temu filtrowi paliwa i akumulatorowi. Chocia¿ stawiam na ten pierwszy. Wywal stary filtr paliwa i wylej wszystko co jest w pojemniku filtra. ja zawsze jak wyleje zawarto¶æ to zostawiam furê z przekrêconym kluczykiem na kilka minut, ¿eby pompa odpowietrzy³a pojemnik.

gdyby by³ problem ze ¶wiecami, to najprawdopodobniej mia³ by¶ CELa. masz dostêp do vaga?
Tak z ciekawo¶ci zapytam na czym polega ta korekcja komputera (ot chcia³bym poznaæ zasadê dzia³ania)
Awatar użytkownika
By maluszek -  04 sty 2008, 2:00
 mazowieckie
#7451
tygrysek pisze:Tak z ciekawo¶ci zapytam na czym polega ta korekcja komputera (ot chcia³bym poznaæ zasadê dzia³ania)
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi Ci o to jak to zrobiæ? Czy o to co w ca³ym algorytmie wyliczania zu¿ycia jest korygowane?
Awatar użytkownika
By tygrysek -  04 sty 2008, 2:09
 -------
#7452
maluszek pisze:
tygrysek pisze:Tak z ciekawo¶ci zapytam na czym polega ta korekcja komputera (ot chcia³bym poznaæ zasadê dzia³ania)
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi Ci o to jak to zrobiæ? Czy o to co w ca³ym algorytmie wyliczania zu¿ycia jest korygowane?
O to drugie :) i jak ten algorytm podlega korekcji :)
Awatar użytkownika
By maluszek -  04 sty 2008, 2:40
 mazowieckie
#7453
tygrysek pisze:
maluszek pisze:
tygrysek pisze:Tak z ciekawo¶ci zapytam na czym polega ta korekcja komputera (ot chcia³bym poznaæ zasadê dzia³ania)
Nie bardzo rozumiem pytanie. Chodzi Ci o to jak to zrobiæ? Czy o to co w ca³ym algorytmie wyliczania zu¿ycia jest korygowane?
O to drugie :) i jak ten algorytm podlega korekcji :)
Ch³opaki wstawili wspó³czynnik procentowy do formu³y. Fabrycznie jest 100%. Jak Ci wychodzi inaczej to zmieniasz. W zakresie 85%-115% co 1%.
Awatar użytkownika
By team-am -  04 sty 2008, 22:12
 łódzkie
#7467
Nie bedzie pasowaæ

W mk5 diagnostyka idzie po magistrali CAN i takie interfejsy sa jeszcze drogie (400-500z³) Poza tym jest to przydatna rzecz zw³aszcze jak ma sie pe³n± wersje VagCom'a (ciezko dostepna). Mozliwosci interfejsow jakie sa opisywane na tego typy aukcjach bez pelnego Vaga w wiêkszo¶ci sa niedostepne :cry:

Pozdr
By maxoff77 -  05 sty 2008, 0:36
 -------
#7472
witam. mi generalnie wychodzi tyle ile poka¿e komp. zalewam do pe³na i pokazuje mi zasiêg 870 i tyle na spokojnie sobie robie i to na zwyk³ej gnojuwie ze statoila. 1.9 tdi bxe 2007 przebieg 5500. pozdro.
By lisik -  06 sty 2008, 12:02
 -------
#7500
dzis +1 i zapala jak dziki :twisted:

jak bede mial chwile to za jakies dwa tygodnie podjade pod komputer i niech diagnozuja i ustawiaja :)
By lisik -  09 sty 2008, 20:34
 -------
#7557
Dzis znow zalane pod korek i na 250 kilometrow weszlo 26 litrow - srednia 6,7 na kompie grrrrrrrrr
Wiec wyszlo ponad 10 :(

Czy komputer uwzglednia stanie w korku? Czesto na parkingu na np pol godziny zostawiam wlaczony na mrozie gdy mam cos zalatwic a ktos siedzi w aucie- czy mozliwe ze to tak zawyza?

70% jazdy to w dodatku niedogrzany silnik a 20% zupelnie zimny...
Moze to przez to.... tak sobie filozofuje bo nie mam czasu by go zdiagnozowac...
Awatar użytkownika
By krz_p -  09 sty 2008, 20:55
 wielkopolskie
#7559
lisik pisze:Czy komputer uwzglednia stanie w korku? Czesto na parkingu na np pol godziny zostawiam wlaczony na mrozie gdy mam cos zalatwic a ktos siedzi w aucie- czy mozliwe ze to tak zawyza?
komputer uwzglêdnia stanie w korku, nie powinien a¿ tak bardzo rozmijaæ siê z faktycznym spalaniem
a spalanie 10l przy takim stylu je¿d¿enia jak opisa³e¶ to wcale nie jest wysokie
Awatar użytkownika
By team-am -  09 sty 2008, 21:06
 łódzkie
#7560
krz_p pisze:
lisik pisze:Czy komputer uwzglednia stanie w korku? Czesto na parkingu na np pol godziny zostawiam wlaczony na mrozie gdy mam cos zalatwic a ktos siedzi w aucie- czy mozliwe ze to tak zawyza?
komputer uwzglêdnia stanie w korku, nie powinien a¿ tak bardzo rozmijaæ siê z faktycznym spalaniem
a spalanie 10l przy takim stylu je¿d¿enia jak opisa³e¶ to wcale nie jest wysokie
Chyba nie do konca uwzglednia. W moim przypadku stanie w korku wyglada tak:
na kompie spalanie chwilowe 0.5-0.6l natomiast wskazania sredniego spalanie (np przed korkiem 7.0) ro¶nie mniej wiecej co 45s o 0.1 l i nie raz zdarzy³o sie ze wzros³o grubo ponad 10l w samym korku. Gdy juz minê korek i jade normalnym tempem sr spalanie spada co kilka dziesi±tych i po pewnym dystansie wraca do normy

Wed³ug mnie to jest przyczyna nie pokrywania sie u Ciebie spalania i pokonywania malych dystansów na nierozgrzanym silniku