#244350
Hej, ja polecam Godule z Niepołomic, mam Golf V z 2007 model 2008 wersja zwykła ale znacznie doposażona przez helmuta. Ma sportowe zawieszenie i 2.0 BKD 16v (140 KM) bez DPF. Sam tuning trwał troche dlugo bo jakies tam problemy mieli (turbina troche waliła za duże ciśnienie w początkowej fazie ale nie przeładowywała tylko ponoć taka szpilka się pojawiała, nagły skok ciśnienia, no i mam padniety czujnik położenia wału ), okolo 5 godzin, ale jestem bardzo zadowolony z efektu. Pan Godula na wstępnej jeździe pytał jakie mam oczekiwania. Ponoć idzie 200 km na serii z tych silników wycisnąć. Ja mu powiedziałem ze chciałbym tak delikatnie - no i wyszło 170KM i 390 Nm. No zapierdala, aczkolwiek, jak dobrze zauważyłeś, wiecej mocy w tym aucie mija sie z celem, pojawiają się problemy z trakcją. Niby mam ESP i blokade mechanizmu różnicowego ale i tak mało co to daje. Na 2 biegu to trzeba naprawde delikatnie, bo inaczej, nie ma znaczenie czy sucho czy mokro, rwie trakcie jak porypany. Jak mokro to na 3 potrafi i to przy 80 km/h. Znacznie poprawiła się elastyczność na 4 biegu od 60 - 100 wychodzi gdzies 4.5 s, na piątce podobnie od 80 - 120 gdzie w granicach 5.5. No i fajne jest to ze pedał gazu jest agresywny. Auto dużo żwawiej reaguje na samo dotknięcie gazu. Także ja polecam Godule.
szel3x pisze:Witam, posiadam MK5 GT Sport z roku 2008 z silnikiem 2.0 TDI - AZV(136HP). Byłbym zainteresowany chipem u Gregor10 z Jasła lub u kogoś innego z małopolski lub okolic Katowic. Na codzień raczej mam styczność z blacharstwem samochodowym, a nie tuningowaniem, no i właśnie czytając różne tematy w internecie na temat tuningu 2.0 TDI, wiem, że oryginalny układ dolotowy w moim aucie spokojnie wystarcza na 200 koni i przy seryjnej turbosprężarce GT1749VA nie ma sensu go wymieniać na inny FIMC'owy więc panuje tu zasada albo grubo albo wcale.
Przed chipem na pewno chciałbym wyrzucić katalizator i wstawić tam jakąś rurę down-pipe z allegro po to by turbo po chipie lepiej wyrzucało spaliny. Ja nie mam DPF więc to mam z głowy. Jest sens robić wydech 3.0 cale przy samym chipie? EGR oczywiście też do wyprogramowania komputerowo.
Idąc inną drogą która mnie też zastanawia to co muszę wymienić by uzyskać 200 koni? Więcej mnie nie interesuje bo w przednio napędowym aucie to nie ma sensu.