Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  09 kwie 2007, 21:13
 -------
#3978
jabart pisze:kolega maluszek nie ma seryjnego sprzêg³a...
A co on ma? Nie jestem zbyt obcykany w mechanice, wiec musialem sluchac rad facetow od MT tuning. Ci nie polecali mocniejszego chipowania wlasnie ze wzgledu na seryjne sprzeglo.
BTW uwazam, ze to i tak niezly przyrost mocy biorac pod uwage ze wszystko seria :roll:
Awatar użytkownika
By jabart -  09 kwie 2007, 21:17
 -------
#3979
MarekPolhagen pisze:
jabart pisze:kolega maluszek nie ma seryjnego sprzêg³a...
A co on ma? Nie jestem zbyt obcykany w mechanice, wiec musialem sluchac rad facetow od MT tuning. Ci nie polecali mocniejszego chipowania wlasnie ze wzgledu na seryjne sprzeglo.
BTW uwazam, ze to i tak niezly przyrost mocy biorac pod uwage ze wszystko seria :roll:
tu masz ca³y doktorat nt sprzeg³a w Jettce maluszka
http://furmanka.blogspot.com/2007/01/mk ... owego.html
Awatar użytkownika
By maluszek -  09 kwie 2007, 22:49
 mazowieckie
#3983
MarekPolhagen pisze:A co on ma?
Tandem ko³o zamachowe z G60 (Corrado) i sprzêg³o od VR6. Powinno spokojnie ci±gn±æ do 405Nm. Wiêcej nie chce, bo i tak pewnie bêdê musia³ wymieniaæ pó³osie na VR6 :-), ¿eby nie pourywaæ ¶rub...
Awatar użytkownika
By MarekPolhagen -  09 kwie 2007, 23:43
 -------
#3985
maluszek pisze:Tandem ko³o zamachowe z G60 (Corrado) i sprzêg³o od VR6. Powinno spokojnie ci±gn±æ do 405Nm. Wiêcej nie chce, bo i tak pewnie bêdê musia³ wymieniaæ pó³osie na VR6 :-), ¿eby nie pourywaæ ¶rub...
No tak, to juz wyzsza szkola jazdy 8) ja doszedlem do wniosku, ze na razie moje 140 koni musi mi wystarczyc. Na poczatku nawet sie troche wystraszylem, bo po zmianie silnik nie pracowal rowno na wolnych obrotach i nie wchodzil plynnie na wyzsze obroty. Dopiero wzieto mnie na poprawki map i od tej pory chodzi jak zegarek.
Awatar użytkownika
By miszi -  04 maja 2007, 22:58
 -------
#4759
Napiszê tak: O chipach i innych wirusach wiem tyle ile dowiedzia³em siê z forów, jednak z tego co wiem chipy wcale nie zwiêkszaj± zu¿ycia paliwa lecz wg wielu u¿ytkowników wrêcz je zmniejszaj±, a elastyczno¶æ z wirem siê poprawia a nie psuje... A to co napisali w artykule to chyba zale¿y od zaprogramowanej mapy bo mo¿na chyba ustawiaæ max moment etc. Je¶li jestem w b³êdzie to mnie poprawcie
Awatar użytkownika
By korniewicz -  05 maja 2007, 0:43
 -------
#4760
Po pierwsze kto w samochodzie za okolo 80 tys (jak jest nowy) instaluje jakis gowniany eco box za 300z³.
Ka¿dy silnik jest inny. Najpierw trzeba odwiedzic hamownie by oszacowac na ile bezpieczne jest podkrecenie silnika.
Jako¶ w Niemczech wiele osób chipuje samochody a i tak kazdy je sprowadza i uwaza za trwalsze niz "nasze"
U nas nikt nie bada czystosci spalin - zreszta kogo to obchodzi?
Co to za chipy ktore robi± górke mocy przy wysokich obrotach? Chyba jakies z bazaru.
W chip tuningu wlasnie o to chodzi zeby moc byla od najnizszych obrotow.
Cisnienie sprezania jest zwiekszane w niewielkim stopniu.
A przeciez silniki VW maja taki potencja³ ze nawet kilkunastu procentowe zwiekszenie mocy nie robi na nich wiekszej róznicy.

"Je¶li natomiast kto¶ decyduje siê na tuning, to powinien zastanowiæ siê nad kompleksow± modyfikacj± ca³ego uk³adu spalania w wyspecjalizowanej w tym kierunku firmie, oferuj±cej na swoje us³ugi gwarancjê." - reklama firm montujacych wydechy:D?
Oczwiscie warto przebudowac wydech dla poprawy pracy motoru, ale czy to jest konieczne? Chyba nie.

A skrzynia biegow? Chyba najtrwalszy element samochodu:)
Awatar użytkownika
By maluszek -  05 maja 2007, 1:19
 mazowieckie
#4761
szkoda s³ów na komentowanie... szkoda nawet czasu na czytanie... tak siê akurat sk³ada, ¿e z dwóch litrów TDI mo¿na spokojnie ci±gn±æ dwa razy tyle ile fabryka da³a. pytanie tylko czy reszta wytrzyma: sprzêg³o, skrzynia, pó³osie...
Awatar użytkownika
By Bruce -  05 maja 2007, 2:11
 mazowieckie
#4762
Drazni mnie sam fakt, ze dane do artykulu pochodza z 2005 roku.
Niby o Boxie, niby o Chipie, ale artykul jakby o niczym bo tez o tym, ze chiptuning tylko niszczy silnik :?
Nie pisza w nim o wymianie turbo, intercoolera etc...
Zupelnie jakby pisala go osoba przypadkowa, powolujaca sie na Dekre.
Awatar użytkownika
By jabart -  06 maja 2007, 10:18
 -------
#4770
korniewicz pisze:?
Co to za chipy ktore robi± górke mocy przy wysokich obrotach?
No inaczej siê nie da moc jest zalezna od momentu obrotowego i predkosci obrotowej wiec im szybciej sie kreci motorek tym ma wieksz± moc
korniewicz pisze:?W chip tuningu wlasnie o to chodzi zeby moc byla od najnizszych obrotow.
Chyba mówisz o momencie obrotowym.... , poza tym danie koksu przy niskich obrotach powoduje nadwyrê¿anie uk³adu korbowo-t³okowego.
Lepie¿ zeby max moment by³ wy¿ej i utrzymywa³ sie dalej....
korniewicz pisze:?Cisnienie sprezania jest zwiekszane w niewielkim stopniu.
Zawsze jest te samo!
Chyba mówisz o do³adowaniu?
By gOOlfer -  02 lut 2008, 11:05
 -------
#7945
Mam pytanie do osób, które dokona³y modyfikacji. Chodzi mi o uzyskane przyrosty momentu i mocy oraz o to w jaki sposób wp³ynê³o to na spalanie. Kolejna sprawa to zu¿ycie elementów typu sprzêg³o, turbina... czy s± z tym jakie¶ problemy.
By Jedi -  02 lut 2008, 12:09
 -------
#7946
Z chip tuningiem bywa roznie, ja jezdzilem 2ma autami po chip tuningu, 1sza to byla octavia 1.9TDI 110KM, a 2ga to Octavia II RS. Jesli chodzi o przyrost mocy to w TDI wzrosla cos ok 30KM i 70Nm, w TFSI podobnie. Same odczucia w jezdzie sa oczywiscie wyraznie zauwazalne, a auto dostaje jeszcze bardziej sportowy charakter. Jesli chodzi o spalanie to zawsze wzrastalo, juz nie pamietam dokladnie ile to bylo w przypadku TDI ale cos kolo 1-1,5l/100,w RS'ie kolo 1,5l/100, wiec to co pisza firmy tuningowe, ze spalanie zmaleje itd jest totalna bzdur±. 2ga sprawa to taka, ze po takim chipie silnik, turbina itd zawsze musi troche "ucierpiec" i na pewno silnik po chipie jest bardziej obci±zony niz silnik bez chipu. Moze ktos sie nie zgadzac z tym, generalnie ja do chip tuningu podchodze bardzo ostroznie, poniewaz raz juz mialem do czynienia z awaria turbiny wlasnie po chip tuningu, akurat w aucie znajomego, ktory zmuszny byl do remontu calego silnika po tej "usterce".
Awatar użytkownika
By krz_p -  02 lut 2008, 17:16
 wielkopolskie
#7953
Jedi pisze: 2ga sprawa to taka, ze po takim chipie silnik, turbina itd zawsze musi troche "ucierpiec" i na pewno silnik po chipie jest bardziej obci±zony niz silnik bez chipu. Moze ktos sie nie zgadzac z tym, generalnie ja do chip tuningu podchodze bardzo ostroznie, poniewaz raz juz mialem do czynienia z awaria turbiny wlasnie po chip tuningu, akurat w aucie znajomego, ktory zmuszny byl do remontu calego silnika po tej "usterce".
mo¿esz wyja¶niæ dlaczego twoim zdaniem turbina musi ucierpieæ?

nie wiem czy wiesz, ale auto z turbo u¿ytkuje siê w specyficzny sposób
w skrócie nie pa³owaædopóki siê olej nie nagrzeje, no i trzeba pozwoliæ turbince ostygn±æ po ostrzejszej je¼dzie

nie ³±czy³bym czipa i problemów z turbin±
Awatar użytkownika
By tygrysek -  02 lut 2008, 22:32
 -------
#7958
Jako¶ nie do koñca widzê ¿e turbina wysiad³a przez tunning je¶li program by³ dobrze dopasowany
By Jedi -  02 lut 2008, 23:55
 -------
#7959
wiem dobrze jak sie uzytkuje samochod z turbina, dlatego byc moze ja nie mialem problemow, znajomy moze troche przesadzil, wylaczyl klime, zeby uzyskac jeszcze wieksza predkosc max i po chwili turbine szlag trafil, moze tez zle uzytkowal auto tzn nie schladzal turbiny i nie czekal az sie rozgrzeje itp, nie wiem, ale wydaje mi sie, ze chip mogl "pomoc" w tej awarii. Moze tez wlasnie program mial nie odpowiedni. Nie bede sie spieral. Generalnie podnoszenie mocy silnika zawsze wi±ze sie w mniejszym lub wiekszym stopniu jego obciazeniem, co na pewno wplywa na trwalosc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 102