Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By fali22 -  10 gru 2006, 12:18
 -------
#490
Ciekawy artyku³ . :shock:
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  10 gru 2006, 15:38
 kujawsko-pomorskie
#507
Faktycznie ciekawy artyku³. ale mnie tam wystarczy te moje 105 kucy.
Takie rasowane i wy¿y³owane silniki mo¿e s± i mocne ale ich trwa³o¶æ spada.
Awatar użytkownika
By jabart -  10 gru 2006, 16:48
 -------
#516
BRUNO55 pisze:Faktycznie ciekawy artyku³. ale mnie tam wystarczy te moje 105 kucy.
Takie rasowane i wy¿y³owane silniki mo¿e s± i mocne ale ich trwa³o¶æ spada.
kwestia kierowcy jak ma g³owê na karku to samochód bedzie jezdzi³ i jzedzi³,
Kolega ja¼dzi³ octavi± tdi110 zrobion± na 140KM/320nm przez okres od 60 do 160 ty¶ to nawet turbina nie wskazywa³a zu¿ycia.
Jak kto¶ butuje na zimnym i gasi zaraz po zatrzymaniu to i na serii moze autko wskazuwaæ zurzycia po 100 ty¶
TDI maj± kute graty a takie stosuje sie do mocy ponad 500KM nawet.
Wiadomo ,¿e jak siê zrobi program bez g³owy albo boxa to t³oki mog± pop³yn±c i po miesi±cu...
Awatar użytkownika
By Lanumisu -  11 gru 2006, 15:05
 -------
#559
Kolega ja¼dzi³ octavi± tdi110 zrobion± na 140KM/320nm przez okres od 60 do 160 ty¶ to nawet turbina nie wskazywa³a zu¿ycia.

Tak , tylko ze to nie az taka duza roznica mocy, bo tylko 30 kucy.
By way4 -  11 gru 2006, 15:37
 -------
#564
Czy kto¶ ma jakie¶ informacje na temat silników 1.9TDI 105 KM po wirusie?? Bo jestem zainteresowany ale obawiam siê trochê o sprzeg³a itp ostatnio s³ysza³em, ¿e ju¿ s± stabilne programy do 140 koni i robi± w VTG ale jak jest z ¿ywotno¶ci± tych silników pó¼niej. Je¶li by kto¶ mia³ jakie¶ info albo mia³ w takim silniku chip to prszê o powiedzielenie siê wra¿eniami :)
Awatar użytkownika
By jabart -  11 gru 2006, 19:33
 -------
#574
Lanumisu pisze:Kolega ja¼dzi³ octavi± tdi110 zrobion± na 140KM/320nm przez okres od 60 do 160 ty¶ to nawet turbina nie wskazywa³a zu¿ycia.

Tak , tylko ze to nie az taka duza roznica mocy, bo tylko 30 kucy.
Zgadzam siê kolego ale to na serynej turbinie , która wiecej nie dmuchnie.
Jak chcesz to mam znajomego co jezdzi ju¿ pare lat i jego octavia tdi 90 której fabryka da³a 95 KM obecnie jezdzi maj±c 190km i nic siê nie dzieje.
Jedynem s³abym punktoem TDI to seryjne turbiny i nieumiejetnie napisany program (za duzy moment obr przy niskich obrotach ) mo¿e spowodowaæ ¶lizganie sie sprzêg³a .
Awatar użytkownika
By jabart -  11 gru 2006, 19:36
 -------
#575
way4 pisze:Czy kto¶ ma jakie¶ informacje na temat silników 1.9TDI 105 KM po wirusie?? Bo jestem zainteresowany ale obawiam siê trochê o sprzeg³a itp ostatnio s³ysza³em, ¿e ju¿ s± stabilne programy do 140 koni i robi± w VTG ale jak jest z ¿ywotno¶ci± tych silników pó¼niej. Je¶li by kto¶ mia³ jakie¶ info albo mia³ w takim silniku chip to prszê o powiedzielenie siê wra¿eniami :)
105 tki sa ju¿ motorami z komputerem EDC16 i w serii maj± minimum 112KM i poza tym jest du¿y intecooler i na seryjnej dmuchawce da siê zrobiæ 150KM .
Awatar użytkownika
By Bruce -  12 gru 2006, 18:07
 mazowieckie
#613
jabart pisze:Zgadzam siê kolego ale to na serynej turbinie , która wiecej nie dmuchnie.
Jak chcesz to mam znajomego co jezdzi ju¿ pare lat i jego octavia tdi 90 której fabryka da³a 95 KM obecnie jezdzi maj±c 190km i nic siê nie dzieje.
Jedynem s³abym punktoem TDI to seryjne turbiny i nieumiejetnie napisany program (za duzy moment obr przy niskich obrotach ) mo¿e spowodowaæ ¶lizganie sie sprzêg³a .
Rozumiem, ze kolega zmienil tez caly uklad hamulcowy, a to sa juz koszty ?
Standardowe tarcze maja tolerancje mocowa tak zeby sie auto przyzwoicie zatrzymalo.
A tutaj z 90 km mamy 190 km...
Na tuning patrze przez bezpieczenstwo, ciekawi mnie jak auto z moca nawet o te skromne 30 km wiecej, moze hamowac tak samo jak autko bez przerobek, o te 30 km mniej ?

I kwestia turbiny po przerobce, podnosi sie jej doladowanie automatycznie...
Czyli jesli ktos jezdzi po miescie, szybciej turbina padnie, teoretycznie ?
Zimny silnik, czas na rozgrzanie , brak smarowania ?
Trasa wiadomo ciagle smarowanie, mnie razy wylaczany silnik etc... ?
Awatar użytkownika
By jabart -  12 gru 2006, 22:45
 -------
#620
Rozumiem, ze kolega zmienil tez caly uklad hamulcowy, a to sa juz koszty ?

Standardowe tarcze maja tolerancje mocowa tak zeby sie auto przyzwoicie zatrzymalo.
Nie rozumiem czemu jak mam wieksza moc tu muszê miec odrazu mocniejsze hamulce , poprostu szybciej osi±gam takie same predko¶ci, szybciej wyprzedzam Tira . Przy tuning diesla v max nie wzrasta za wiele bo fizycznie obroty siê koñcz± na 4500 tys obr
A tutaj z 90 km mamy 190 km...
Na tuning patrze przez bezpieczenstwo, ciekawi mnie jak auto z moca nawet o te skromne 30 km wiecej, moze hamowac tak samo jak autko bez przerobek, o te 30 km mniej ?
jedyny problem tkwi w tym ze hamowanie z duzych predkosci powoduje zagotowanie sie p³ynu hamulcowego który mo¿na zminiæ na taki co ma duza temp wrzenia np Motul . nie sa to koszty duze w skali nroczne eksploatacji samochodu..
I kwestia turbiny po przerobce, podnosi sie jej doladowanie automatycznie...
Jezeli podnosisz ci¶nienie na seryjnej turbinie to mo¿na siê liczyæ z jej wcze¶niejszym padem. Ale to zale¿y od typu , producenta itd itp , ale nie jest to regu³±
Czyli jesli ktos jezdzi po miescie, szybciej turbina padnie, teoretycznie ?
Nie koniecznie , turbiny w obecnych dieslach powinny pracowaæ w ró¿nych predko¶ciach obrotowych co daje jazda miejska.
Turbiny obecnie posiadaja zmienna geometrie ³opatek , które w zaleznosci od jej predkosci obrotowej sie róznie ustawiaja po to aby na poczatku kiedy sie rozkreca ³opatki sie tak ustawiaja aby wykorzystac maxymalnie energie przelatujacych spalin , a jak juz turbina sie rozkreci to ³opatki ustawiaja sie tak aby stawiac jak najmniejszy opór spalinom co takze wp³ywa na moc (tak jaby wydech by³ lu¼niejszy)
Zimny silnik, czas na rozgrzanie , brak smarowania ?
no trzeba bardziej pilnowaæ siê przed "butowaniem " na zimnym[/list]
By Domi -  12 gru 2006, 23:10
 mazowieckie
#622
ale gdyby zrobic lepsze hamulce napewno by nie zaszkodzilo :)

a wiadomo... ze kazdy silnik.... chipowany ,, niechipowany...
trzeba rozgrzewac i chlodzic.....

ciekawe gdyby zamontowac webasto....
czy silnik mniej by sie zuzywal zima....

takie uruchomienie przy -20 to musi byc niezly szok :)
Awatar użytkownika
By jabart -  02 sty 2007, 22:06
 -------
#1100
No i sta³o siê. By³em w pewnej firmie z BB i golfik dosta³ dawkê mocy. Podeszli profesjonalnie , przy jezdzie testowej okaza³o sie ze seryjny program jest tak ustawiony ze turbina lekko prze³adowywuje.
Po zabiegu okaza³o siê ze przep³ywomierz jest zabrudzony i zani¿a warto¶æ powietrza powyzej 3600 obr. Po przeczysczeniu by³o odrazu lepiej. Poniewa¿ fabrycznie dmucha³o juz duzo wiec podniesiono ci¶nienie jedynie o 0,1bara ;). Po tym golfik zapina jak w¶ciek³y :twisted: :twisted: . W trasie na 6 biegu przy ok 165km/h dostaje kopa tak do 190 ;). Spalanie przy sta³ej predko¶ci w trasie spad³o o ok 0,5l. Nie mam wyników z hamowni bo hamownia by³a jeszcze nieczynna po sylwestrze. Wci¶niecie gazu na suchym na 2 biegu przy 2500 powoduje zerwanie przyczepmo¶ci. :twisted: :twisted: :twisted:
Jutro jade na mahe to wkleje wykresik.
Awatar użytkownika
By fali22 -  03 sty 2007, 17:02
 -------
#1112
³adnie ! ³adnie !
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  03 sty 2007, 17:05
 kujawsko-pomorskie
#1114
Oj trzeba bêdzie siê tak± operacj± zainteresowaæ i poszukaæ dobrego warsztatu mimo tego ¿e jak przekraczam 2000 obrotów to gofer dostaje takiego kopa ¿e a¿ mi³o.
Awatar użytkownika
By jabart -  03 sty 2007, 19:02
 -------
#1123
Niestety zostawi³em, skaner w pracy ale wysz³o:
179.8KM przy 4020/obr/min
375Nm przy 2455 obr/min
Jak zeskanuje to wkleje ;)

Dzi¶ jezdzi³em z kumplem to stwierdzi³ ze chodzi jak benzyna ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 102